Beste,
Ik kan momenteel met mijn smartphone muziek van mijn pc streamen naar mijn samsung smart tv.
Het probleem is dat mijn pc dus altijd moet aanstaan en mijn tv trouwens ook.
Nu zou ik het volgende willen.
Ik zou bv een synologu 212j willen aanschaffen om mijn media bestanden op te plaatsen.
De vraag is nu indien ik ook nog een homecinema 2.1 of 5.1 systeem zou aanschaffen of ik via mijn smartphone (waar nu twonkey of draait) of eventueel nadien dus DS audio (synology) rechtsreeks naar mijn homecinema zou kunnen streamen vanaf de nas ipv te streamen naar mijn tv.
Of kan dit alleen met een mediaspeler ertussen?
Home cinema + nas
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
sommige (zoniet de meeste) home cinema's ondersteunen dit
kijk voor je de home cinema aanschaft of hij DLNA ondersteunt
kijk voor je de home cinema aanschaft of hij DLNA ondersteunt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
Ik had gelezen dat er toch een verschil zou zijn in de functionaliteit van dlna.
Er zouden toestellen zijn die dus DMP (digital media player) ondersteunen, andere ondersteunen dan weer DMR (digital media renderer).
Bij de ene kan je inderdaad de lijst van een shared drive zien, de andere kan je extern beheren met een DMC (bv smartphone);
Hoe weet je nu of een homecinema set DMP of DMR ondersteuning heeft, want dat is niet zo eenvoudig te vinden blijkbaar.
Er zouden toestellen zijn die dus DMP (digital media player) ondersteunen, andere ondersteunen dan weer DMR (digital media renderer).
Bij de ene kan je inderdaad de lijst van een shared drive zien, de andere kan je extern beheren met een DMC (bv smartphone);
Hoe weet je nu of een homecinema set DMP of DMR ondersteuning heeft, want dat is niet zo eenvoudig te vinden blijkbaar.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
DLNA is mooi als het werkt... maar de implementaties zijn vaak zo uiteenlopend dat het moeilijk te voorspellen is.
-
- Elite Poster
Modbreak:
Fullquote
Daarbij mijn volgende vraag.Fullquote
Wat is het voordeel om naar je mediaplayer te streamen ipv rechtstreeks naar je homeciname set?
Laatst gewijzigd door TiTanium 21 jun 2012, 16:42, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Indien je wil antwoorden op de laatste post dient u deze niet volledig over te nemen.
Reden: Indien je wil antwoorden op de laatste post dient u deze niet volledig over te nemen.
-
- Elite Poster
Heb juist ondervonden dat mijn D7000 wel mkv's afspeelt via usb, maar dus niet van een share op mijn pc.
Dat zal dus ook de reden zijn waarom men met een nas via een media player gaat zoals de popcorn hour zoals bij Johcla.
Zijn er buiten een media player nog andere toestellen zoals een home cinema set die wel support geven voor streaming mkv's.
Want een nas en een home cinema en een media player ineens gat wat veel zijn denk ik aan centjes, maar neemt natuurlijk ook weer plaats in.
@johcla, hoe is die media player aangesloten bij jou, via hdmi naar je cinema set of rechts
Dat zal dus ook de reden zijn waarom men met een nas via een media player gaat zoals de popcorn hour zoals bij Johcla.
Zijn er buiten een media player nog andere toestellen zoals een home cinema set die wel support geven voor streaming mkv's.
Want een nas en een home cinema en een media player ineens gat wat veel zijn denk ik aan centjes, maar neemt natuurlijk ook weer plaats in.
@johcla, hoe is die media player aangesloten bij jou, via hdmi naar je cinema set of rechts
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb geen home cinema set, dus kan er ook niet naar streamen 
De media player is via hdmi kabel aan de tv aangesloten.
Vroeger gebruikte ik de wifi-dongle van de popcornhour, maar dat gaf vaak storingen.
Nu is die met een ethernet-kabel verbonden aan een wifi-repeater, en dat gaat prima.

De media player is via hdmi kabel aan de tv aangesloten.
Vroeger gebruikte ik de wifi-dongle van de popcornhour, maar dat gaf vaak storingen.
Nu is die met een ethernet-kabel verbonden aan een wifi-repeater, en dat gaat prima.
-
- Elite Poster
@johcla
welke popcorn hour heb jij? En zou je achteraf gezien dezelfde nemen of een ander model?
Ik veronderstel vermits je een nas hebt dat je dan geen bly ray drive of HDD in je popcorn hour heb zitten.
Ik zie diat die toestellen ook ondersteuning hebben voor blu ray iso bestanden.
Als je een pc hebt met bly ray drive is het niet meer echt nodig om een extra bly ray speler te plaatsen, vermits dit toestel dus deze iso bestanden kan afspelen.
welke popcorn hour heb jij? En zou je achteraf gezien dezelfde nemen of een ander model?
Ik veronderstel vermits je een nas hebt dat je dan geen bly ray drive of HDD in je popcorn hour heb zitten.
Ik zie diat die toestellen ook ondersteuning hebben voor blu ray iso bestanden.
Als je een pc hebt met bly ray drive is het niet meer echt nodig om een extra bly ray speler te plaatsen, vermits dit toestel dus deze iso bestanden kan afspelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb de A210, heb die gekocht aan interessante prijs op iBood.
Ik ben er tevreden van en kan hem best aanraden. Ondertussen is wel de A220 uit.
Er zit wel een harde schijf van 500 GB in, eentje die ik gerecupereerd heb toen ik mijn NAS heb geupgrade. Daar staan nu films voor de kinderen op, dat is toch gemakkelijker voor hen: bij streaming moet je naar de juiste directory enzo op de NAS gaan, via de harde schijf moeten ze gewoon de afbeelding van de film kiezen en op play drukken.
Kinderen kijken dezelfde film ook graag meerdere keren, dus loont het wel om het even te kopieren.
een blu ray speler heb ik inderdaad niet.
Als je nog geen NAS hebt, is het wel interessant om een iets zwaarder model te nemen. Als het enkel om te streamen is, zal een 212j wel lukken, maar eens je andre NAS-functionaliteiten ga gebruiken, kan het dan wel eens haperen. En die NAS van Synology is een knap produkt, dus ik ben zeker dat je het niet bij stramen gaat laten
Ik ben er tevreden van en kan hem best aanraden. Ondertussen is wel de A220 uit.
Er zit wel een harde schijf van 500 GB in, eentje die ik gerecupereerd heb toen ik mijn NAS heb geupgrade. Daar staan nu films voor de kinderen op, dat is toch gemakkelijker voor hen: bij streaming moet je naar de juiste directory enzo op de NAS gaan, via de harde schijf moeten ze gewoon de afbeelding van de film kiezen en op play drukken.
Kinderen kijken dezelfde film ook graag meerdere keren, dus loont het wel om het even te kopieren.
een blu ray speler heb ik inderdaad niet.
Als je nog geen NAS hebt, is het wel interessant om een iets zwaarder model te nemen. Als het enkel om te streamen is, zal een 212j wel lukken, maar eens je andre NAS-functionaliteiten ga gebruiken, kan het dan wel eens haperen. En die NAS van Synology is een knap produkt, dus ik ben zeker dat je het niet bij stramen gaat laten

-
- Elite Poster
Bedankt voor de tip.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden.
Ben de voorbije dagen bezig geweest met XBMC op mijn vaste computer en ik moet zeggen dat ziet er ook heel goed uit.
Ik twijfel dus tussen de popcorn hour en een zotac ad04 of id80 met xbmc .
Ik ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden.
Ben de voorbije dagen bezig geweest met XBMC op mijn vaste computer en ik moet zeggen dat ziet er ook heel goed uit.
Ik twijfel dus tussen de popcorn hour en een zotac ad04 of id80 met xbmc .