moest het hier niet passen, verwijder het dan maar even, maar ik volg al jaren userbase en ik dacht dat het misschien toch wel kon (nogmaals, als ik me vergis... excuseer).
In Genk hebben we een FabLab opgezet. Een FabLab (kort voor Fabrication Lab of Fabulous Lab) is ontstaan aan het MIT en probeert mensen, machines en materialen, en de vaardigheden om die materialen te gebruiken in de verf te zetten. Simpelweg, in een FabLab kan je dingen maken die je met huis-, tuin- en keukentools niet of minder makkelijk maken kan.
We hebben een 3Dprinter, grote CNC-frees, lasercutter, kleine 3D-scanner en een hoop elektronicamateriaal (van arduino, sensoren,... tot ...).
Nu organiseren we in september een workshop rond het hacken van alledaagse voorwerpen (denk aan je broodrooster, oude gameboy, enz) en om die voorwerpen nieuw leven in te blazen. Bedoeling is om met mensen met 'goesting' voor elektronica twee dagen aan de slag te gaan en op die twee dagen met kleine werkbare prototypes voor de dag te komen.
We hebben zelf al materiaal liggen en voorzien in klein beetje geld om materiaal (a la sensoren of zo) dat de deelnemers voorstellen, aan te kopen.
Ik voeg de heel beperkte uitnodiging toe. Als je zin hebt mail naar [email protected] of stuur mij een bericht...
Plaats van Afspraak: Genk, C-mine
Datum: 15 & 16 september
Plus: free lunches...