Mijn websites bij HostMonster zijn ondertussen reeds ong. 2 weken niet meer bereikbaar voor Belgacom klanten. Ik kan er ook niet meer op inloggen via FTP. Via andere internet providers zijn de sites wel bereikbaar.
Via proxies zijn de sites wel bereikbaar via Belgacom maar dat is geen langdurige oplossing aangezien ze dan nog steeds niet zichtbaar zijn voor ruw geschat 35% van de Belgen...
Na wat heen en weer heen en weer telefoneren en mailen is volgens Belgacom de oplossing dat HostMonster de Belgacom IP range aan hun servers toevoegt. Volgens HostMonster kunnen/willen/mogen ze dit niet doen en ligt het probleem bij Belgacom omdat zij poort 21 blokkeren.
Een site die niet bereikbaar is: http://petsnstuff.info
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt.
Bepaalde websites onbereikbaar via Belgacom
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
* Volgens mij heeft Belgacom gelijk: als HostMonster de Belgacom IP range blokkeert, dan zal de site inderdaad geblokkeerd zijn voor Belgacom gebruikers.shibainu schreef:Na wat heen en weer heen en weer telefoneren en mailen is volgens Belgacom de oplossing dat HostMonster de Belgacom IP range aan hun servers toevoegt. Volgens HostMonster kunnen/willen/mogen ze dit niet doen en ligt het probleem bij Belgacom omdat zij poort 21 blokkeren.
* Belgacom blokkeert poort inderdaad een aantal poorten (inkomend).
- - maar dat heeft niets te maken met het onbereikbaar zijn van jouw website.
- sommige van deze poorten (23, 80, 443 inkomend) kan je via jouw e-services open zetten. zie: http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... binding%3F
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Geen idee of het een optie is, maar naar een alternatieve, meer bereidwillige en professioneel handelende hoster verhuizen is geen optie?
Ze blokkeren effectief de grootste Belgische Internetprovider, en het is nu niet dat ons land bekend staat als bekende bron van cyberaanvallen en spam eh...
[
Post made via mobile device ]
Ze blokkeren effectief de grootste Belgische Internetprovider, en het is nu niet dat ons land bekend staat als bekende bron van cyberaanvallen en spam eh...
[

- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Die mannen blocken inderdaad belgacom (én sommige telenet) ranges!
Dat poort 21 geblokkeerd is, is dikke zever hoor. Anders zou geen enkele Belgacommer een FTP upload kunnen doen naar een server. En ik kan je verzekeren dat er een pak mensen (ook op dit forum) wel ergens een website hebben waarop ze ftp'en etc.
Mijn tip : volg de raad van meon, en ga op zoek naar een goede hoster!
Dat poort 21 geblokkeerd is, is dikke zever hoor. Anders zou geen enkele Belgacommer een FTP upload kunnen doen naar een server. En ik kan je verzekeren dat er een pak mensen (ook op dit forum) wel ergens een website hebben waarop ze ftp'en etc.
Mijn tip : volg de raad van meon, en ga op zoek naar een goede hoster!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti