Klopt dit of is er ergens iets verkeerd?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
SnOwBunZz
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dit zijn mijn waardes en speedtest:
Afbeelding
Afbeelding

Dit is hoe ver ik van de local exchange zit. Dit is ongeveer 70m in vogelvlucht wat toch zeker geen 500m ondergronds gaat zijn (afbeelding is half afgesneden door de forum):
Afbeelding

Bij de gemeente beweren ze al dat er glasvezel ligt in de straat, behalve dat we leuk moeten wachten totdat de huizen verbonden worden. Dat zal waarschijnlijk ergens in 2014 gebeuren als ik optimistisch mag zijn.

Dus, klopt dit, ligt er gewoon een rol van 4500 meter onder de local exchange of leuker nog, ben ik gewoon verbonden met de grond?
Ik begin een verbinding van 3mbits nogal irritant te worden, vooral omdat ik een vrij groot steam-account heb en vaak MMOs/online spellen speel.

Ik ben halverwege de overstap naar Voo (omdat telenet niet beschikbaar is in Voeren, gans vlaanderen my *** >_>) maar ik zou toch eerst graag weten of mijn teleurstellend ADSL-lijn ergens een fout heeft zodat ik dat eerst kan aanpakken zonder te hoeven overschakelen of dat ik kan overschakelen wetende dat mijn lijn toch helemaal op niks trekt.

edit: ik weet dat ik bij Dommel ben, maar zover ik weet is Belgacom verantwoordelijk voor de ADSL-lijnen in Belgie, vandaar dat ik dit hier post IPV de Dommel forum.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Als het zo is dat je maar 70 meter van de centrale zit dan is er een probleem met je adsl lijn(storing) en zou je 4,6Mb moeten halen.
Het is helemaal niet zeker dat de centrale is uitgerust met adsl2+ want anders zou je 12Mb moeten halen.
En waarschijnlijk zal vdsl2 ook niet beschikbaar zijn.

Surf eens naar www.lijntest.be en dan weet je onmiddellijk wat de maximum haalbare snelheid is.
SnOwBunZz
Starter
Starter

Volgens lijntest.be zou ik slechts 1mbit halen, dus daar klopt ook al ergens iets niet. :/
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Dit wil ten eerste zeggen dat de afstand tussen jouw huis en de centrale tussen 4 en de 6 km bedraagt, toch haal jij blijkbaar 3,3 Mb, dit betekent dat de koper in de grond van uitstekende kwaliteit is.
Adsl2+ is niet mogelijk op zo'n afstand.
Vdsl2 is niet beschikbaar.

Broadway 3 Project is van start gegaan in 2012. Dat betekent dat vergeten dorpen, vergeten straatkasten tussen 2012 en 2014 van vdsl2 zullen worden voorzien.
Je kan nog geduld uitoefenen of overschakelen naar voo.
SnOwBunZz
Starter
Starter

Ik denk dat ik in dat geval wat geduld ga uitoefenen. Ze zijn hier al een paar keer komen werken aan de hoek van de straat om het internet voor het cultureel centrum te verbeteren naar VDSL dus het zou in dat geval niet meer zo lang mogen duren.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Op de foto is trouwens geen LEX maar een ROP te zien, maar of die actief is of niet weet je natuurlijk niet (waarschijnlijk niet dus) :-). Bovendien kan het zijn dat die ROP niet voor jouw straat is, maar voor de dwarsstraat (ik heb hetzelfde aan de hand: ROP's aan beide uiteinden van de straat, maar de straat zelf NIET aangesloten).
SnOwBunZz
Starter
Starter

Als ik deze map mag geloven ben ik wel aangesloten.
Ik heb de termen ook verwisseld maar dat is nu geen probleem meer denk ik.

In ieder geval, nu is het wachten totdat ze alles hier gaan aansluiten. Hopelijk is dat niet meer zo lang.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Die map zegt niks, enkel een grove aanduiding van een locatie van een ROP/LEX (want nee, ze kloppen niet allemaal) en al helemaal niks over de aansluitbaarheid.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 8 keer

Je zit nog op ADSL met een koperdraad naar de centrale in het dichtstbijzijnde stadje.

Als je wil weten of er effectief glasvezel ligt, moet je eens gaan kijken aan de oever van het water naast het aanplakbord of het muurtje achter de kerk, daar staan oude witte straatkasten (kabelverdeler) en hopelijk ook nieuwe witte straatkasten(ROP ~ glasvezel).

Als er nieuwe straatkasten staan dan komt VDSL2 er heel binnenkort aan. En als er één staat aan de oever van het water zal je binnenkort hoogstwaarschijnlijk 50 Mbps/6 Mbps kunnen krijgen bij EDPnet.
SnOwBunZz
Starter
Starter

Ik heb helaas geen nieuwe straatkast gezien. :(

Aangezien ik toch buiten was ben ik snel even naar het cultureel centrum geweest en het aan de concierge gevraagd. Hij was het niet zeker of er al glasvezel ligt of niet omdat er een paar problemen waren met de computers of zoiets, maar de buizen hebben ze al wel getrokken. Hij ging het morgen vragen hoe het nu zit en het me laten weten.

Het zal wel allemaal sneller gaan eens dat er al glasvezel in de straat ligt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Uw VDSL aansluitbaarheid mag dan misschien wel slecht zijn, maar blijkbaar mag je 560 KM/u rijden in die straat naast het café. Als dat geen inovatie is. ;)
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Tof, maar met mijn lange vrachtwagen mag ik er dan weer niet in.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”