Ik heb onlangs een restore to factory settings moeten doen van mijn BBOX2 omdat mijn decoder geen connectie meer kon maken. Maar nadat ik die reset uitgevoerd had zag ik dat de "Telephone" settings van de BBOX2 veranderd waren. Namelijk "voip.belgacom.be" was overal vervangen door "ims.belgacom.be", en de optie SIP Stack Mode stond op NGN stack mode (ervoor op IMS stack mode).
Kan dit een probleem geven, of moet ik me geen zorgen maken dat dit nu op ims staat? En wat is het verschil precies tussen die settings?
BBOX2 "Telephone" settings
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Als je ons vertelt ....Tommymang schreef:Dus welke settings moet ik gebruiken?
- a) of je telefonie gebruikt of niet (als je geen telefonie gebruikt, dan zijn de telefonie settings volledig onbelangrijk)
b) welke provider (Belgacom Voip? andere provider ?)

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste Tommymang,
indien je Voip van Belgacom hebt, worden deze instellingen inderdaad automatisch naar de modem geladen. De instellingen die er dan instaan, zouden correct moeten zijn. In principe zou dit via IMS moeten zijn (dus ims.belgacom.be).
Mvg
Eva van Belgacom
indien je Voip van Belgacom hebt, worden deze instellingen inderdaad automatisch naar de modem geladen. De instellingen die er dan instaan, zouden correct moeten zijn. In principe zou dit via IMS moeten zijn (dus ims.belgacom.be).
Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.