ik ben zelf geen iFan, maar mijn vrouw wil voor haar fotografie-activiteiten een iMac hebben.
Dus ben ik aan het rondkijken en heb gezien dat er ook een Mac Mini bestaat.
Wat is het beste om aan te schaffen, een iMac of een MacMini met een Apple scherm?
iMac of MacMini?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Mac Mini met volgende monitor: http://www.redcoon.be/index.php/cmd/sho ... arp_U2711/
Voordeel: als er aan 1 van beide iets mis is hoef je niet je hele set-up op te sturen
De Dell Monitor is zelfde tft basis als die van de Imac
Voordeel: als er aan 1 van beide iets mis is hoef je niet je hele set-up op te sturen

De Dell Monitor is zelfde tft basis als die van de Imac
Everything that has a beginning has an end.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ik ben al jaren Mac gebruiker. Ben overgestapt van de tower modellen naar een MacMini. Ik heb ook eerst getwijfeld tussen iMac en de Mini. MacMini biedt alles wat zijn grote broers ook hebben, alleen voor minder geld. Let wel: de laatste generatie MacMini komt zonder DVD brander, die moet/kan je apart aanschaffen. En houd ook rekening dat bij de MacMini nog de prijs van toetsenbord en muis bij komt. Je kan wel om het even welk usb toetsenbord aansluiten op de MacMini, dus ook Windows toetsenborden. Muis idem dito.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
iMac.
reden waarom 2 verschillende stopcontacten gebruiken als het met 1 ook kan = energie zuinig. plus als er iets is aan je imac moet je het niet opsturen tegenwoordig sturen ze hun reparateurs zelf bij u thuis om het daar direct te fixen. iMac heeft ook nog steeds de de dvd-brander + muis en toetsebord terwijl bij de mac mini je het nog eens moet kopen + webcam zit ook nog eens ingebouwd in het scherm
indien je ooit eens nodig zou moeten hebben.
reden waarom 2 verschillende stopcontacten gebruiken als het met 1 ook kan = energie zuinig. plus als er iets is aan je imac moet je het niet opsturen tegenwoordig sturen ze hun reparateurs zelf bij u thuis om het daar direct te fixen. iMac heeft ook nog steeds de de dvd-brander + muis en toetsebord terwijl bij de mac mini je het nog eens moet kopen + webcam zit ook nog eens ingebouwd in het scherm

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 41 keer
Een mac mini is m.i. veel energiezuiniger - ongeveer 10 watt als hij gewoon aanstaat (dus zonder dat de processor iets doet zoals renderen ofzo...).
Ik heb al lang een mini die dient als mediaserver, voor films, muziek,.... Met enkele USB-schijven eraan is dat veel goedkoper dan al die NAS-toestanden en je hebt er dan ook nog eens een prima computer bij. Ook een plus: een HDMI-uitgang, kan dus aan je TV...
Ik heb al lang een mini die dient als mediaserver, voor films, muziek,.... Met enkele USB-schijven eraan is dat veel goedkoper dan al die NAS-toestanden en je hebt er dan ook nog eens een prima computer bij. Ook een plus: een HDMI-uitgang, kan dus aan je TV...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb zelf de 27" imac staan, ook voor mijn fotobewerking. Ik zou zo weer voor zo'n systeem kiezen, erg goed en mooi scherm (alhoewel sommige liever eentje zouden hebben zonder spiegeling) en ik vind persoonlijk de mini aan de dure kant voor wat erin zit.
iMac scherm is IPS dus geen goedkoop TN panel.
iMac scherm is IPS dus geen goedkoop TN panel.
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog niet uit.
Het is een feit dat er een beter scherm nodig is, die tip van het Dell-scherm is zeer nuttig. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor mijn netbook heb ik al een externe DVD-writer van Samsung, zou die ook werken op een Mac Mini?
Het is een feit dat er een beter scherm nodig is, die tip van het Dell-scherm is zeer nuttig. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor mijn netbook heb ik al een externe DVD-writer van Samsung, zou die ook werken op een Mac Mini?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Die Dell monitor gebruik ik zelf een jaar ongeveer en tot nu toe zeer tevreden over.
Men had mij de monitor aangeraden op andere fora waar ook deze discussie ging over 27 inch Imac of niet...
En als je mac mini dezelfde interface heeft als je externe dvd-writer dan zou dit ook moeten werken.
Mvg
Men had mij de monitor aangeraden op andere fora waar ook deze discussie ging over 27 inch Imac of niet...
En als je mac mini dezelfde interface heeft als je externe dvd-writer dan zou dit ook moeten werken.
Mvg
Everything that has a beginning has an end.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Jelly, welke grafische kaart gebruik je? Gebruik je de Displayport aansluiting?
Ondertussen heb ik besloten om voor een pc te gaan dan een Mac. Vooral dank zij de tip voor het Dell-scherm.
De vraag is nu welke specs de nieuwe pc moet hebben, maar daar ga ik een nieuwe topic voor starten, omdat deze over Mac gaat.
Bedankt iedereen voor de input!
Ondertussen heb ik besloten om voor een pc te gaan dan een Mac. Vooral dank zij de tip voor het Dell-scherm.
De vraag is nu welke specs de nieuwe pc moet hebben, maar daar ga ik een nieuwe topic voor starten, omdat deze over Mac gaat.
Bedankt iedereen voor de input!