Laatste twee dagen wat aan het bijlezen geweest over VoIP hier en allemaal zeer interessant. Ik las echter dat er wat kwaliteitsproblemen zijn met sommige providers. Ik zoek nu een drietal Belgische telefoonnummers online te kopen. Bedoeling zou zijn ze in de eerste drie maanden te laten doorverwijzen naar ieders GSM, en pas als onze zaak grondiger gestart is over te schakelen naar VoIP (en dus een 'vast' kantoor). Vandaar zoek ik een provider met volgende criteria:
1. Hoge betrouwbaarheid (geen service die over twee maanden failliet kan zijn) en gesprekskwaliteit
2. Mogelijkheid nadien over te gaan van call forwarding naar een volledig VoIP systeem (dus na drietal maanden ook outgoing calls)
3. Gebruiksvriendelijkheid, zodat mijn twee andere partners ook hun telefoonnummer (en forwarding voor het geval ze op reis vertrekken) online kunnen regelen.
4. Goedkoop is altijd leuk, maar niet noodzakelijk. Ik verwacht 1a3u inkomende telefoons per maand die worden omgeleid naar GSM. Nadien zouden we dus graag wel een overstap maken naar een VoIP telefoon voor outgoing calls.
Ik las bijvoorbeeld al zeer goede zaken over OVH, maar ik zie totaal niet in welk pakket ik daar zou moeten kopen om in mijn eerste drie maanden mijn call forwarding te doen. (Drie vaste lijnen, die dus elk doorverwijzen naar een andere GSM).
Mocht iemand me advies kan geven, eternal gratitude.