ik heb een nieuwe pc gekocht met daarop windows 7. Nu zit er in die pc een hd van 2tb waarop ik een partitie wil maken van 100Gb voor OS(c schijf). Volgens schijfbeheer kan ik die schijf van 1892482Mb-1848Gb groot(wordt in Mb uitgedrukt in schijfbeheer) maar max met 939506Mb-917Gb verkleinen, dus is de schijf van verkleining nog 952978Mb-931Gb groot.
Hoe komt dit ? en kan ik op 1 of andere manier toch in orde krijgen? (dat die c-schijf rond de 102400Mb-100Gb groot is)
het lukt me niet om een jpeg in dit bericht te zetten.... anders had ik een printscreen kunnen laten zien van m'n probleem.
Alvast bedankt
partities maken in windows 7
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 12 keer
Bedankt voor de reply/link. Ik neem dus aan dat het met windows schijfbeheer niet werkt. Vind ik toch raar, eerlijk gezegd....
Dan zal ik het met deze software wel 'klaarspelen'.
Hoe werkt dat bijvoegen van een jpeg of dergelijke eigenlijk? kan ik de volgende keer mss toch iets bijvoegen ter verduidelijking....
Dan zal ik het met deze software wel 'klaarspelen'.

Hoe werkt dat bijvoegen van een jpeg of dergelijke eigenlijk? kan ik de volgende keer mss toch iets bijvoegen ter verduidelijking....
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 207 keer
- Contacteer:
Je laad het jpegbestand op naar één van de vele sites die gratis grafische bestanden hosten zoals bvb. flickr of picasa. De URL van jouw foto kopiëer je met contol c, je klikt op de tag Img en je plakt de URL tussen de twee tags met control v en je kan dan op Voorbeeld klikken of direct bevestigen.
Code: Selecteer alles
[img][/img]
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
De reden waarom het niet gaat in windows, is omdat er ergens halverwege je schijf een restje van een bestand staat. Windows kan bij het kleiner maken deze restjes niet naar voor brengen. Meestal werkt het verkleinen wel zoals jij verwacht als je defragmenteert.
Het voorgestelde pakket is de enige snelle manier.
Het voorgestelde pakket is de enige snelle manier.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Er zijn wel meer dergelijke paketten... Gparted is een ander voorbeeld.mailracer schreef:Het voorgestelde pakket is de enige snelle manier.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Ik gebruik ook altijd gparted, ze hebben iso bestanden die je direct kan schrijven naar een cd of naar een usb stick kan schrijven waarvan je dan kan opstarten. Onder linux zelf gebruik ik het ook dikwijls en het werkt zeer goed (en het is gratis).