partities maken in windows 7

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
seppe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

ik heb een nieuwe pc gekocht met daarop windows 7. Nu zit er in die pc een hd van 2tb waarop ik een partitie wil maken van 100Gb voor OS(c schijf). Volgens schijfbeheer kan ik die schijf van 1892482Mb-1848Gb groot(wordt in Mb uitgedrukt in schijfbeheer) maar max met 939506Mb-917Gb verkleinen, dus is de schijf van verkleining nog 952978Mb-931Gb groot.
Hoe komt dit ? en kan ik op 1 of andere manier toch in orde krijgen? (dat die c-schijf rond de 102400Mb-100Gb groot is)

het lukt me niet om een jpeg in dit bericht te zetten.... anders had ik een printscreen kunnen laten zien van m'n probleem.

Alvast bedankt
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

seppe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Bedankt voor de reply/link. Ik neem dus aan dat het met windows schijfbeheer niet werkt. Vind ik toch raar, eerlijk gezegd....

Dan zal ik het met deze software wel 'klaarspelen'. :-)

Hoe werkt dat bijvoegen van een jpeg of dergelijke eigenlijk? kan ik de volgende keer mss toch iets bijvoegen ter verduidelijking....
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Je laad het jpegbestand op naar één van de vele sites die gratis grafische bestanden hosten zoals bvb. flickr of picasa. De URL van jouw foto kopiëer je met contol c, je klikt op de tag Img en je plakt de URL tussen de twee tags

Code: Selecteer alles

[img][/img]
met control v en je kan dan op Voorbeeld klikken of direct bevestigen.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De reden waarom het niet gaat in windows, is omdat er ergens halverwege je schijf een restje van een bestand staat. Windows kan bij het kleiner maken deze restjes niet naar voor brengen. Meestal werkt het verkleinen wel zoals jij verwacht als je defragmenteert.

Het voorgestelde pakket is de enige snelle manier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:Het voorgestelde pakket is de enige snelle manier.
Er zijn wel meer dergelijke paketten... Gparted is een ander voorbeeld.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Ik gebruik ook altijd gparted, ze hebben iso bestanden die je direct kan schrijven naar een cd of naar een usb stick kan schrijven waarvan je dan kan opstarten. Onder linux zelf gebruik ik het ook dikwijls en het werkt zeer goed (en het is gratis). ;)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”