IP camera - centrale decoder en storage

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Beste,

Ik ben bezig met IP camera's te installeren bij een vriend van mij (alles moet nog besteld worden, dus we hebben nog ruimte voor aanpassingen na jullie tips).

De bedoeling is de installatie van de 3 dome vandalproof camera's. Heb er al een aantal gevonden op Internet. Voorwaarden: netwerkcamera's en PoE.
Het is een nieuwbouwproject maar helaas heeft men iets te laat beslist om camera's te plaatsen, alles is bepleisterd, dus het trekken van kabels lukt nog (hier en daar kunnen we die nog in de vloer gooien en wat pleisterwerk uitbreken, maar zo simpel is het ook weer niet...
Camera's zijn voor buitengebruik.

De bedoeling is dat elke camera aangesloten wordt op een PoE switch (in die optiek kan ik nog vrij makkelijk alle kabels trekken naar de plaats waar de PoE switch komt).
De klant moet echter wel een centrale 'decoder' hebben aan zijn televisie. De bedoeling is dat die decoder storage wordt van de beelden, en dat de klant zo ook makkelijk op zijn TV de beelden kan bekijken.

Wat type 'decoder' moet ik daarvoor hebben? Aan de televisie ligt UTP klaar naar dezelfde PoE switch.
Hoe verloopt de connectie dan tussen die IP camera's en die storage decoder? Is dat volgens een open protocol over Ethernet dan ofzo?
Of moet die decoder 'proprietair' zijn met de camera's?

Bedoeling is dat de klant ook een afstandsbediening heeft van die decoder zodat hij vanuit zijn luie zetel kan zappen en zoeken in de beelden.

Klant zou dan van buitenaf inloggen op de decoder zijn IP en niet rechtstreeks op het IP van de camera's...

Is dit mogelijk wat ik zeg?
Hoe worden die beelden van die camera's eigenlijk gestored naar een NAS? Via SMB protocol ofzo?
Maar als dat enkel via SMB gaat, kan die decoder toch nog geen live stream van die camera's tonen, of ben ik verkeerd?

Alvast bedankt voor de info!
cyberbozzo
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Eventueel kijken naar een synology nasje, smartapps voor beschikbaar.

http://www.synology.com/surveillance/index.php?lang=nld

Veel compatibele camera's beschikbaar.

Persoonlijk heb ik heel goede ervaringen met axis.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

De Synology VS80 is inderdaad wat ik zoek precies!
219 EUR volgens tweakers pricewatch, nog een HDD'tje op aansluiten en je bent er.
Vermoed ook dat er veel apps voor beschikbaar zullen zijn...!

Thx voor de tip!
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”