Clearwire zal als eerste netwerkoperator in België een commercieel 4G-netwerk lanceren. Nog voor het einde van dit jaar wordt een groot deel van de huidige pre-Wimax-sites van de operator geüpgrade naar de TD LTE-standaard. “Straks zullen we ook diensten met toegevoegde waarde koppelen aan ons aanbod.”
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 162586.htm
Clearwire komt met eerste '4G'-aanbod in België
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dus waarschijnlijk ook andere modems etc?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Normaal niet... al moet hij wel de nodige frequenties supporteren.krisken schreef:Dus waarschijnlijk ook andere modems etc?
Of had je het over de huidige WiMax modems... die zullen inderdaad moeten vervangen worden.The FDD LTE and TD-LTE versions of the 3GPP standard are very similar. As a result, devices can support both the FDD and TDD interfaces through a single chipset--i.e., without any additional cost. This is a hugely important new development: TD-LTE will benefit from the wide availability of FDD LTE devices that will be able to support TD-LTE as well.
- krisken
- userbase crew
Had het inderdaad over de huidige pre-wimax modems.
Zijn er mensen die interesse hebben in een clearwire opstelling (kerk)?
Zijn er mensen die interesse hebben in een clearwire opstelling (kerk)?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zeer goede ontwikkeling. Vermits het dezelfde man is als achter 3starsnet zullen ze hoogstwaarschijnlijk ook wel met een telefonieaanbod komen 

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hoe bedoel je ? Zoek je locaties ?krisken schreef:Zijn er mensen die interesse hebben in een clearwire opstelling (kerk)?
Internet: EDPNet VDSL
- krisken
- userbase crew
VOiD : neen neen, ik heb toegang tot de kerk van Merelbeke Flora waar er een install is van Clearwire, kan wel eens foto's nemen etc voor jullie mocht daar interesse in zijjn 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Clearwire had nu al amper bereik met hun Pre-Wimax (en als het al zo was, dan was het gene vette), wat moet dat wel niet zijn op 3,5 GHz, wat nog hoger en minder bereik heeft dan een 2,6 GHz... Ik kijk koffiedik naar hun ontwikkelingen. Nu kunnen ze groot en innovatief lijken, maar ik wacht liever op de zaken die effectief zullen zijn wanneer het er dus eenmaal is. Clearwire is al enige tijd gestopt met investeren in BE.
-
- Deel van't meubilair
Clearwire is ondertussen overgenomen door TechMax... we zullen dus zien hoeveel centen zij willen investeren.Lord Utopia schreef:Clearwire is al enige tijd gestopt met investeren in BE.
- krisken
- userbase crew
In een studentencafé in de overpoort (Gent) heb ik destijds een Clearwire gezet met een wifi-routertje (gratis gehad van free-hotspot.com, maar dan kreeg ik geen "inkomsten" ervan
). Werkte prima daar, ook al was er geen LOS naar een antenne van Clearwire. Voor wat simpel opzoekwerk en mail etc was dit meer dan genoeg. Na mijn studentenjaren heb ik mijn clearwire opgezegd daar, maar de modem ligt hier nog altijd. En tja die heeft nu in Merelbeke-Flora nog 4 lampjes (van de 5) ontvangst op mijn appartement (eerste verdieping). Via de BIPT site ben ik wel te weten gekomen dat er in de kerk van Merelbeke-Flora een installatie staat van Clearwire (heb deze ook al gezien). Maar toch, ook naar daar is er geen LOS, integendeel : een PAK muren ertussen (de Clearwire ontvanger staat in een berghok).
Het is een product dat werkt, maar men mag geen supersnelheden verwachten. Ook de huidige prijs is niet bepaald concurrentieel te noemen als je kijkt naar de snelheden ervan (2mbit dacht ik max).
De reden waarom ik destijds naar Clearwire ben gestapt is vrij eenvoudig : de uitbater van het studentencafé wou geen apparaten hebben op zijn telefoonlijn. Ook telenet was geen optie wegens het ontbreken van coaxkabel in het café. Dankzij de wifi-router van free-hotspot kon iedereen draadloos surfen. Achteraf zijn de 2 normale antennes van die free-hotspot router eraf gehaald, en vervangen door 2 krachtigere antennes. Zo hadden we tot 3 café's verder nog ontvangst.
Elke maand was er ongeveer een 500 a 600GB aan traffic verdaan. Niet min dus!

Het is een product dat werkt, maar men mag geen supersnelheden verwachten. Ook de huidige prijs is niet bepaald concurrentieel te noemen als je kijkt naar de snelheden ervan (2mbit dacht ik max).
De reden waarom ik destijds naar Clearwire ben gestapt is vrij eenvoudig : de uitbater van het studentencafé wou geen apparaten hebben op zijn telefoonlijn. Ook telenet was geen optie wegens het ontbreken van coaxkabel in het café. Dankzij de wifi-router van free-hotspot kon iedereen draadloos surfen. Achteraf zijn de 2 normale antennes van die free-hotspot router eraf gehaald, en vervangen door 2 krachtigere antennes. Zo hadden we tot 3 café's verder nog ontvangst.
Elke maand was er ongeveer een 500 a 600GB aan traffic verdaan. Niet min dus!
Telefonie = EDPnet + OVH