Telenet wil dat BIPT bemiddelt rond 3G

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

“Als de regulator echt een vierde mobiele speler in ons land wilt, dan zal daar toch het nodige kader voor gecreëerd moeten worden.” Met die woorden maakt Telenet-communicatieverantwoordelijke Vincent Bruyneel duidelijk dat het Mechelse kabelbedrijf zeker niet zinnens is om zelf een 3G-netwerk aan te leggen. Nochtans is het bedrijf verplicht om vanaf midden januari 2013 een commerciële 3G-dienst aan te bieden die gebruik maakt van de frequenties die het vorig jaar in handen kreeg.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 831793.htm
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Dus als ik het goed begrijp dan hebben ze die licenties verworven maar willen ze nu onder de verplichting vandaan komen om een eigen netwerk uit te bouwen?
Door de frequenties aan te kopen hebben ze de kans op een echte 4e speler de kop ingedrukt en zo dus ook de mogelijkheid tot betere concurrentie :nono:

De femtocellen waar ze over spreken lijkt me wel nog redelijk interessant, ik wil wel eentje voor Proximus hier in de living. Maar waarom zou een gebruiker bij hem thuis een energieslurpende femtocell plaatsen zodat anderen in de buurt kunnen bellen? Om nog maar te zwijgen over het al dan niet bewezen zijn van gezondheidsproblemen door de stralingen (ik geloof er niet in, maar er zijn er genoeg die er wel in geloven)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik stel me weer grote vragen bij deze denkwijze.

Waarom moet de regulator dit doen, het is toegelaten site sharing maar niet verplicht.

Anders eenvoudig hoor, ik ga ff wat frequentie kopen. We nemen een studiebureau met alle antennes van alle operatoren, we zoeken het minste maar perfect dekkende aantal en voila antennetje bijhangen. Investering / vergunning was allemaal voor een ander, ik betaal wel een huur liefst zo laag mogelijk (zal nog eens lief naar het bipt kijken).

Ik begrijp dat site / antenne sharing vooral gebeurd in steden en plaatsen waar er voor beide partijen interesse is, swap anttenesites ed, ik begrijp dat beide partijen een win - win willen.

Hier wil telenet wel capaciteit zo goedkoop mogelijk huren, maar zelf niets realiseren als landelijk antenne net.

Of begrijpen jullie het anders ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MClaeys schreef:Dus als ik het goed begrijp dan hebben ze die licenties verworven maar willen ze nu onder de verplichting vandaan komen om een eigen netwerk uit te bouwen?
Inderdaad... het BIPT zou bij deze uitspraak dan ook al meteen een STEVIGE waarschuwing moeten geven aan het adres van TN !

TN kende op voorhand de voorwaarden en hoeft daar heus geen eigen voorwaarden aan toe te voegen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

uitbouwen van een eigen netwerk leidt waarschijnlijk tot een nieuwe "herschikking van de schulden"...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En daarnet las ik nog andere artikels.

Volgens mij is er perfect een mogelijkheid:

- Telenet heeft spectrum maar wil masten delen, maar heeft een kabelnetwerk.
- Mobistar wil tv aanbieden via de kabel ipv satelliet maar heeft wel masten.

Kijk als iedereen vooruit wil is er best een akkoord mogelijk hoor ;-).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

wied schreef:uitbouwen van een eigen netwerk leidt waarschijnlijk tot een nieuwe "herschikking van de schulden"...
Bij een verkoop van een huis moet je ook niet bieden als je weet dat je de centen niet hebt !
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En daar gaan we verder :

'Telenet en Voo dreigen 3G-licentie te verliezen'

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... um=twitter

Ik snap niet waarom Telenet/Voo niet willen, als ik het zo lees willen ze wel een netwerk maar zonder daar iets voor terug te doen. Kijk ik ben ervan overtuigd dat zelfs Mobistar veel antennes wil sharen, als ze dan eigen kabeltv mogen verkopen op het netwerk van Telenet / Voo ?

Maar telenet wil enkel een win/win voor Telenet zeker ?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Waarom ze niet willen? Een netwerk van 0 beginnen is heel erg zwaar en daarvoor moet je eerst een partner vinden wiens zendmasten je ook nog tegelijk kunt gebruiken.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

DVB-T verhaal deja vu. Dat het BIPT maar stevige boetes geeft!
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dima_2005 schreef:Waarom ze niet willen?
Omdat ze het een andere partij gewoon willen ontzeggen... het is een manier om je van concurrentie te ontdoen (kijk maar naar het DVB-T verhaal).
Dima_2005 schreef:Een netwerk van 0 beginnen is heel erg zwaar en daarvoor moet je eerst een partner vinden wiens zendmasten je ook nog tegelijk kunt gebruiken.
Alle andere spelers hebben dat ook gedaan... dat zijn factoren die je op voorhand kent. Hopen dat je een andere provider z'n masten mag gebruiken voor een "prijsje" zijn ook wat naief denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”