nieuwe klant bij Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
trassers
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2012, 16:46

Sinds 19 april heb ik Scarlet One, maar de aansluiting gebeurt in fasen. Op 19 april werd internet aangesloten, maar niet de televisie, noch de telefoon. Op 26 april werd de televisie aangesloten,en kon ik opgebeld worden via de telfoon, maar zelf kon ik niet bellen. Nu 2 mei kan ik nog steeds niet bellen. Ik wacht. En vraag me af hoe lang dit kan duren?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Normaalgezien moet de installatie na activering van tv en telefoon voltooid zijn. Maar hoogstwaarschijnlijk is er iets misgelopen.

Controleer even de telefooninstellingen en herstart je modem:
Hoe controleer ik handmatig de telefooninstellingen van mijn Scarlet box?

Als je daarna nog niet zelf kan bellen, doe je eens een factory reset(restore to factory default configuration) op je modem en wacht je een half uur.
trassers
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2012, 16:46

Ik heb de modem nagekeken en gereboot, maar als ik wil bellen krijg ik nog steeds de boodschap: "uw oproep is niet toegelaten".
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Misschien eens bellen naar Scarlet klantendienst via telefoon of chat functie op de site. :wink:

Waarschijnlijk is er iets misgelopen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5896
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

indien het een nummerportering is, dat je nummer van een andere provider moest overkomen naar scarlet,
kan het ook zijn dat het nummer niet is vrijgegeven bij de oude provider.

kijk eens na op http://www.crdc.be bij welke operator je nummer zit.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

ongeveer een gelijkaardig verhaal meegemaakt, als je nu op de chat gaat zitten is het een welles niettes spelletje tussen belgacom en scarlet.
Scarlet claimt dat belgacom je nummer niet wil vrijgeven en belgacom zegt dan weer dat het probleem bij scarlet zit.

wat je kan proberen is te luisteren of je nog een kiestoon hebt op de belgacom lijn, indien dit zo is kan je daar normaal nog mee bellen tot je geen kiestoon meer hebt ;) en dan is het voor scarlet.
trassers
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2012, 16:46

De provider van mijn telefoonnummer zou reeds Scarlet zijn.
Ik trachtte via chatten contact op te nemen met Scarlet . De pagina verscheen in het Nederlands, dus tijpte ik mijn gegevens in het Nederlands en kreeg als bericht dat ik mij tot de franstalige chat moest wenden. Nu krijg ik geen contact meer via het chatten. En hen bellen kan ik ook niet.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

als het te lang duur zeker vragen naar een compensatie want het is nooit fijn als ze de klanten laten wachten ;)
trassers
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2012, 16:46

Heb terug contact gehad met Scarlet. Het dossier is bij Belgacom. Ik moet eventjes geduld hebben, ze gaan dit probleem zo vlug mogellijk oplossen. Ondertussen kan ik al 15 dagen niet meer bellen met mijn vaste telefoon.
Ik krijg een kredietnota van 5 euro om deze hinder te compenseren.
trassers
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2012, 16:46

Modbreak:
CAPS flooding (het overbodig gebruiken van hoofdletters wat wordt ervaren als schreeuwen in gesproken taal)
AL 20 DAGEN DAT iK NIET MEER KAN BELLEN MET MIJN TELEFOON. IK WEET NIET MEER WAT IK NOG KAN DOEN?
Al 20 dagen dat ik niet meer kan bellen met mijn telefoon. Ik weet niet meer wat ik nog kan doen?

Heb eenmalig uw tekst naar een normaal formaat gebracht, het is niet nodig om te "roepen"!
Laatst gewijzigd door TiTanium 08 mei 2012, 20:09, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Hier roept men niet :)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 910
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Heb hetzelfde meegemaakt, in totaal ruim 4 weken zonder telefoon, nadien wel compensatie gevraagd en zonder al te veel moeite 50€ gekregen, wat voor mij best redelijk leek.
trassers
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2012, 16:46

Einelijk kan ik bellen met mijn vaste lijn. Ik heb woensdag contact opgenomen met de ombudsman voor telecommunicatie en vandaag is alles oke.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”