Repair profiel van eerste dag

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Vandaag aangesloten op Belgacom.
Had gisteren Scarlet, toen nog 20/2.

Vandaag begon dat ook, maar geleidelijk aan werd dat minder en minder. Tot ik op het repair kwam.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
						download	upload
Line: 					9064 kbps	552 kbps
Modem max: 				9828 kbps	n/a
Calculated max: 		8069 kbps 	1690 kbps
Profile: 				8d
Estimated line length: 	316 m
Training margin: 		7.2 dB
Attenuation: 			8.5 dB
Wat zou er fout zijn? Binnenbekabeling zou me verwonderen want de technieker heeft alles gedaan?

[Mod Edit] dubbele post in het "Belgacom overall" Topic verwijderd]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18467
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Als je gisteren nog op Scarlet zat, wat heeft de technieker dan nog wel moeten doen ?
In principe was alleen een wijziging in je modem login nodig ?

Of hebben ze u op een ander koperpaar aangesloten ?
In ieder geval: jouw lijnwaarden zien er heel slecht uit.

Zoals altijd met een repair profiel is de volgorde van acties:
  1. Kijk nog eens goed de hele binneninstallatie na (vanaf aansluitpunt tot modem). Er mag géén enkele vertakking op zitten, als je telefonie hebt moet de VDSL filter (TF2007) gebruikt worden.
  2. Indien alles nagekeken, het gratis nummer van de lijntest bellen (0800 22 424) om je terug op het goede profile te krijgen.
  3. Indien niets helpt, Belgacom bellen en de technieker opnieuw laten komen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Wel omdat Scarlet morgen toch opgezegd zal zijn, heb ik de modem/decoder weggelegd.
Alle kabels lagen dus gewoon hoe ze moeten lagen. Behalve dan dat ze niet verbonden waren aan een modem.

Ik ben nu bezig met de lijntest, want volgens mij is alles toch in orde met de bekabeling.
Telefonie heb ik nog een paar dagen niet, maar dat moet nog overgezet worden..

Ik sta nu op een 12/1 profiel.. Misschien gaat dat verhogen naargelang de tijd?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1484
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Hmm, ik zou toch is bellen naar de storingsdienst. (als ge zegt dat ge vroeger op 20Mbit zat)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”