Ik vraag me af of er verschillende limitaties gelden op het aantal streams dat je kan opnemen op je Belgacom decoder, bvb:
- Afhankelijk van aantal decoders in huis
- Afhankelijk van decoder versie
- VDSL2 lijnprofiel
- HD of SD stream
- ...
Het gaat dus over opnemen op HDD, niet de netwerk PVR van Belgacom die in principe onbeperkt is (aangezien Belgacom toch voor de geslecteerde kanalen 24/24 opneemt met een retentie van 30 dagen lang, is via die manier opnemen in feite markeren dat jij dat programma of "van" en "tot" tijdsslot kan herbekijken vanaf hun servers).
In mijn geval stel ik vast dat ik zelfs geen 2 SD streams tegelijk kan opnemen op de decoder's HDD (heb dat getest met 2 SD kanalen die Belgacom niet aanbied voor nPVR). Het maximale dat ik per decoder kan is 1 opname in HD en live kijken in SD (of omgekeerd).
Dit betreft een decoder van de 3de generatie (zwart blinkend plastic, 160 GB HDD). Er zijn 2 decoders op de aansluiting actief (2de is ouder model in metaal maar ook met 160GB HDD).
Zou je bvb meerdere streams kunnen opnemen indien er maar 1 decoder geregistreerd is? Of kunnen die decoders dat simpelweg niet aan (hetzij hard- of softwarematig)? Bestaat er ergens tabel van wat combineerbaar is?
Puur informatief: hoe zit dat bij Telenet? Ik meen ergens gelezen te hebben dat hun nieuwste digicorders 3 tuners hebben en 2 verschilende uitzendingen tegelijk kunnen opnemen (geen idee of het beperkt is tot SD, combinatie van SD en HD of beide HD).
Alvast bedankt voor de feedback.