Hoe kan je je verbruik opvolgen van mobile free internet?
En ook van de andere nieuwe formules van gratis 3G internet bij uw abonnement.
Bij e-services kan je wel het verbruik van de vaste vdsl lijn raadplegen, maar het nummer van de data sim geeft steevast geen resultaat.
En wat gebeurt er als je het toegekende gratis volume overschrijdt? (De bedoeling is om geen onaangename rekening te krijgen.)
De hello app werkt ook niet, daar deze blijkbaar niet kan ingesteld worden via wifi?
Verbruik mobile free internet
- Proximus
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste Voyager,
De Hello app zou je wel moeten kunnen downloaden via wifi.
Als uw volume bereikt is krijgt u een sms toegestuurd, indien u de simkaart via gsm gebruikt.
Indien u de simkaart via een tablet gebruikt dan kan u het opvolgen via de app Hello.
Met vriendelijke groeten,
Eva
De Hello app zou je wel moeten kunnen downloaden via wifi.
Als uw volume bereikt is krijgt u een sms toegestuurd, indien u de simkaart via gsm gebruikt.
Indien u de simkaart via een tablet gebruikt dan kan u het opvolgen via de app Hello.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Hallo Eva,
De app kan ik wel degelijk downloaden en installeren, maar als ik hem wil gebruiken vraagt die om eerst de wifi uit te schakelen en 3G te gebruiken, mijn ipad heeft echter geen 3G ingebouwd ...
De sim kaart is data only, dus sms kan ik er niet met ontvangen.
Ik gebruik de sim kaart met een 3G usb stick.
De app kan ik wel degelijk downloaden en installeren, maar als ik hem wil gebruiken vraagt die om eerst de wifi uit te schakelen en 3G te gebruiken, mijn ipad heeft echter geen 3G ingebouwd ...
De sim kaart is data only, dus sms kan ik er niet met ontvangen.
Ik gebruik de sim kaart met een 3G usb stick.
Dan moet je mij eens uitleggen hoe ik een sms te zien krijg die toekomt op een data sim.jantje81 schreef:Waarom zou je geen SMS kunnen ontvangen met een data-only sim?
Welke app of prog moet ik daarvoor gebruiken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
met een datasim kan je smsen ontvangen en verzenden, dat is altijd al zo geweest...
je moet naar je datasim menu gaan of connectiemenu en daar kan je je traffic raadplegen en je boodschappen, enveloppe....
je moet naar je datasim menu gaan of connectiemenu en daar kan je je traffic raadplegen en je boodschappen, enveloppe....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Premium Member
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
Als je simkaart niet in een gsm zit wanneer een SMS aankomt, wordt deze in het simgeheugen geplaatst. Je kan dus op gelijk welk moment die simkaart in een gsm plaatsen om het bericht te lezen.Voyager schreef:de vraag is hoe je die kan lezen als die data sim niet in een gsm zit.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Het grappige is zelf dat je met die sim kaart kan bellen en dan komt het wel op je factuur
en naar het schijnt is het duur
@ Eva
ik had mijn simkaart al van toen het Free Weekend 500MB was
en nu is deze nog altijd niet over geschakeld naar internet Overal waar ik 250MB heb? kan je dat eens nakijken
heb geen zin om naar een bgc center te gaan want daar snappen ze het wrslk ook niet en de helpdesk die precies ook niet
Alvast bedankt

@ Eva
ik had mijn simkaart al van toen het Free Weekend 500MB was
en nu is deze nog altijd niet over geschakeld naar internet Overal waar ik 250MB heb? kan je dat eens nakijken
heb geen zin om naar een bgc center te gaan want daar snappen ze het wrslk ook niet en de helpdesk die precies ook niet
Alvast bedankt
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
Stefferke, je kan de migratie ook via e-services aanvragen... mijn mobile internet selecteren / Abonnement wijzigen / kiezen voor Mobile Internet Overal voordeel
mijn sim zit ondertussen in een tablette... als ik zelf smsje stuur naar mijn mobiel nummer komen ze precies niet toe... maar in "mijn berichten" staat er wel een bericht van nr 8325 wat blijkbaar van belgacom afkomstig is .... ik vraag mij af of ik smsjes ivm volumeoverschrijding ga ontvangen. de hello applicatie werkt, maar deze lijkt maar zelden up te daten.
mijn sim zit ondertussen in een tablette... als ik zelf smsje stuur naar mijn mobiel nummer komen ze precies niet toe... maar in "mijn berichten" staat er wel een bericht van nr 8325 wat blijkbaar van belgacom afkomstig is .... ik vraag mij af of ik smsjes ivm volumeoverschrijding ga ontvangen. de hello applicatie werkt, maar deze lijkt maar zelden up te daten.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect