Unidata 7700C verbinden met weepee

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
JAWAD
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009, 20:45

hey forum,

wij zitten dus met het volgende probleem, op onze stage willen we testen of we met een unidata 7700c op weepeeaccount kunnen maar weten niet hoe dat moet. in de webinterface van de unidata kan je maar op 1 plaats gebruikersnaam invoeren en een proxy server, maar dat is voor de interne SIP server. Als wij die vervangen kunnen we voor de een of andere reden niet meer op dat draadloze netwerk.


hoe moeten wij da configureren aub?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Misschien eens beginnen met de user manual te lezen ?
In ieder geval heeft het instellen van een SIP account geen enkele invloed op het draadlozen netwerk, je doet dus duidelijk iets verkeerd.
Wat bedoel je met "maar dat is voor de interne SIP server" ???

In de pagina "USER ACCOUNT" moet je jouw WeePee user-gegevens invullen, voorbeeld:
Display Name = je naam
PhoneNumber = jouw WeePee logon (3299090xxxxx)
User-id = jouw WeePee logon (3299090xxxxx)
Paswoord = jouw WeePee SIP paswoord (= niet hetzelfde als het paswoord voor de user tool)

In de pagina "SERVER SETTINGS" moet je de WeePee Sip server instellen, voorbeeld:
1st Proxy: niets invullen - of sswx.weepee.org
2nd Proxy: niets invullen
Domain: sswx.weepee.org (vb x = 1 tot 9)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
JAWAD
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009, 20:45

hey,

thanks voor de reactie met die zin "dat is voor de interne sip server." de bedoeling is dat je ook intern in het bedrijf kunt bellen met die zelfde telefoon. Van zodra je een buitennummer belt die dan verbind met de sip server van weepee. ik ga het zo eens proberen.

[Mod Edit] onnodige fullquote uit vorige post weggehaald
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Als jouw telefoon gebruikt wordt als een interne VoIP telefoon, dan
  • a) kan je de WeePee server niet instellen (gezien je maar één account kan instellen in deze telefoon)
    b) heeft het ook geen zin: je moet de WeePee gegevens inbrengen in de PBX, en hier dan instellen dat WeePee gesprekken op deze telefoon aankomen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
JAWAD
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009, 20:45

oke thnx phillipe dat is het antwoord die ik nodig had.

//EDIT
hé philippe ik kan wel met de server verbinden dus als ik 1941 doe hoor ik een muziekje en 1940 mijn echo. maar kan niet bellen. aan wa kan dit liggen?

[Mod Edit] 2 opeenvolgende posts samengevoegd. Gelieve de "Edit" knop te gebruiken als je iets wil toevoegen aan je laatste post.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

- staat er belkrediet op je account ?
- iets verkeerd met prefixen, zodat je niet het correct nummer doorstuurt ?
- doe eens een "User agent" reset via de WeePee user tool

Als je wil uitbellen met een ander toestel (= user agent) dan het vorige uitgaand gesprek, worden gesprekken - uit veiligheid - geblokkeerd. Dan moet je de user Agent resetten.
Dit gebeurt ook soms bij Firmware Upgrades.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
JAWAD
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009, 20:45

hey,

ja er staat krediet op.
ik zou echt nie weten waar je die user agent moet resetten. weet ook nie hoe op de "usertool" moet geraken wat ik kan zien is de "klantentool" maar daar staat er niets bij van user agent.
de prefix is goed denk ik.

waar kan ik de user agent vinden..


thnx
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Sorry ik bedoelde de klantentool.
Maar een klein beetje zelf zoeken zou toch moeten kunnen :oops:

In de Klantentool > Tabblad Informatie vind je een knop "Reset User-agent beveiliging"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

In woord en beeld. 8)

Afbeelding
JAWAD
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009, 20:45

oke thnx amai ik heb er gewoon over gezien sorry thnx en als da nog nie lukt bel ik wel met de supportdienst. nogmaals bedankt phillipe tot de volgende.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”