hey forum,
wij zitten dus met het volgende probleem, op onze stage willen we testen of we met een unidata 7700c op weepeeaccount kunnen maar weten niet hoe dat moet. in de webinterface van de unidata kan je maar op 1 plaats gebruikersnaam invoeren en een proxy server, maar dat is voor de interne SIP server. Als wij die vervangen kunnen we voor de een of andere reden niet meer op dat draadloze netwerk.
hoe moeten wij da configureren aub?
Unidata 7700C verbinden met weepee
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Misschien eens beginnen met de user manual te lezen ?
In ieder geval heeft het instellen van een SIP account geen enkele invloed op het draadlozen netwerk, je doet dus duidelijk iets verkeerd.
Wat bedoel je met "maar dat is voor de interne SIP server" ???
In de pagina "USER ACCOUNT" moet je jouw WeePee user-gegevens invullen, voorbeeld:
Display Name = je naam
PhoneNumber = jouw WeePee logon (3299090xxxxx)
User-id = jouw WeePee logon (3299090xxxxx)
Paswoord = jouw WeePee SIP paswoord (= niet hetzelfde als het paswoord voor de user tool)
In de pagina "SERVER SETTINGS" moet je de WeePee Sip server instellen, voorbeeld:
1st Proxy: niets invullen - of sswx.weepee.org
2nd Proxy: niets invullen
Domain: sswx.weepee.org (vb x = 1 tot 9)
In ieder geval heeft het instellen van een SIP account geen enkele invloed op het draadlozen netwerk, je doet dus duidelijk iets verkeerd.
Wat bedoel je met "maar dat is voor de interne SIP server" ???
In de pagina "USER ACCOUNT" moet je jouw WeePee user-gegevens invullen, voorbeeld:
Display Name = je naam
PhoneNumber = jouw WeePee logon (3299090xxxxx)
User-id = jouw WeePee logon (3299090xxxxx)
Paswoord = jouw WeePee SIP paswoord (= niet hetzelfde als het paswoord voor de user tool)
In de pagina "SERVER SETTINGS" moet je de WeePee Sip server instellen, voorbeeld:
1st Proxy: niets invullen - of sswx.weepee.org
2nd Proxy: niets invullen
Domain: sswx.weepee.org (vb x = 1 tot 9)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
hey,
thanks voor de reactie met die zin "dat is voor de interne sip server." de bedoeling is dat je ook intern in het bedrijf kunt bellen met die zelfde telefoon. Van zodra je een buitennummer belt die dan verbind met de sip server van weepee. ik ga het zo eens proberen.
[Mod Edit] onnodige fullquote uit vorige post weggehaald
thanks voor de reactie met die zin "dat is voor de interne sip server." de bedoeling is dat je ook intern in het bedrijf kunt bellen met die zelfde telefoon. Van zodra je een buitennummer belt die dan verbind met de sip server van weepee. ik ga het zo eens proberen.
[Mod Edit] onnodige fullquote uit vorige post weggehaald
-
- Moderator
Als jouw telefoon gebruikt wordt als een interne VoIP telefoon, dan
- a) kan je de WeePee server niet instellen (gezien je maar één account kan instellen in deze telefoon)
b) heeft het ook geen zin: je moet de WeePee gegevens inbrengen in de PBX, en hier dan instellen dat WeePee gesprekken op deze telefoon aankomen ...
oke thnx phillipe dat is het antwoord die ik nodig had.
//EDIT
hé philippe ik kan wel met de server verbinden dus als ik 1941 doe hoor ik een muziekje en 1940 mijn echo. maar kan niet bellen. aan wa kan dit liggen?
[Mod Edit] 2 opeenvolgende posts samengevoegd. Gelieve de "Edit" knop te gebruiken als je iets wil toevoegen aan je laatste post.
//EDIT
hé philippe ik kan wel met de server verbinden dus als ik 1941 doe hoor ik een muziekje en 1940 mijn echo. maar kan niet bellen. aan wa kan dit liggen?
[Mod Edit] 2 opeenvolgende posts samengevoegd. Gelieve de "Edit" knop te gebruiken als je iets wil toevoegen aan je laatste post.
-
- Moderator
- staat er belkrediet op je account ?
- iets verkeerd met prefixen, zodat je niet het correct nummer doorstuurt ?
- doe eens een "User agent" reset via de WeePee user tool
Als je wil uitbellen met een ander toestel (= user agent) dan het vorige uitgaand gesprek, worden gesprekken - uit veiligheid - geblokkeerd. Dan moet je de user Agent resetten.
Dit gebeurt ook soms bij Firmware Upgrades.
- iets verkeerd met prefixen, zodat je niet het correct nummer doorstuurt ?
- doe eens een "User agent" reset via de WeePee user tool
Als je wil uitbellen met een ander toestel (= user agent) dan het vorige uitgaand gesprek, worden gesprekken - uit veiligheid - geblokkeerd. Dan moet je de user Agent resetten.
Dit gebeurt ook soms bij Firmware Upgrades.
hey,
ja er staat krediet op.
ik zou echt nie weten waar je die user agent moet resetten. weet ook nie hoe op de "usertool" moet geraken wat ik kan zien is de "klantentool" maar daar staat er niets bij van user agent.
de prefix is goed denk ik.
waar kan ik de user agent vinden..
thnx
ja er staat krediet op.
ik zou echt nie weten waar je die user agent moet resetten. weet ook nie hoe op de "usertool" moet geraken wat ik kan zien is de "klantentool" maar daar staat er niets bij van user agent.
de prefix is goed denk ik.
waar kan ik de user agent vinden..
thnx
-
- Moderator
Sorry ik bedoelde de klantentool.
Maar een klein beetje zelf zoeken zou toch moeten kunnen
In de Klantentool > Tabblad Informatie vind je een knop "Reset User-agent beveiliging"
Maar een klein beetje zelf zoeken zou toch moeten kunnen

In de Klantentool > Tabblad Informatie vind je een knop "Reset User-agent beveiliging"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
In woord en beeld.