Beste,
Ik heb een vraag over hoe ik het beste mijn netwerk configureer.
Wat ik momenteel heb:
Telenet Fibernet met Docsis 3.0 Modem. Hier direct hangt mijn vrouw haar PC aan (wireless) en een wireless printer.
Via de Docsismodem loopt een UTP kabel naar een gigabit switch. Achter de switch hangt mijn digicorder (zodat hij interactief is). Ook achter de switch hangt een gigabit (wireless) router. Achter de router hangt (alles met kabel) mijn PC, een NAS en binnenkort een media player.
Op dit moment kan mijn PC de printer en mijn vrouw haar computer niet zien omdat de router er tussen zit. Ik kan mijn vrouw haar PC niet draadloos op de router krijgen want signaal is zeer zwak.
Ik zou met andere woorden een oplossing willen waarbij:
alle apparaten (heb ook nog een laptop bijvoorbeeld) elkaar kunnen zien. Ik van alle locaties draadloos kan printen indien nodig. Ik via alle PC's aan mijn NAS kan. Mijn media player aan content op mijn NAS kan om HD video's naar mijn TV te streamen.
iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak?
thanks!
Netwerkconfiguratie
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
- Bedankt: 44 keer
De dhcp server op je router uitschakelen, en de kabel naar je switch in een lan-poort van je router steken. Ik neem aan dat je NAS een fixed IP-adres heeft dat geconfigureerd staat in de NAS zelf. Dat moet je misschien aanpassen. Zou je de IP-adressen van de PC van je vrouw, jouw PC en je nas even kunnen posten?
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
- Bedankt: 44 keer
Inderdaad. Die wireless router is blijkbaar niet meer nodig. Gewoon alles aan de switch hangen is genoeg. Probeer dat maar eens. Ik verwacht misschien wel problemen met de NAS. Probeer die dus direct eens vanop alle PC's. Als die niet werkt moet je maar even de IP-adressen die ik daarnet vroeg doorgeven. En dit met de wireless router ertussen. Hoe het vroeger was dus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik neem aan dat de modem een router heeft ingebouwd daar uw vrouw draadloos via deze modem surft?
Dan gewoon de tweede router er tussenuit nemen en zou alles in 1 netwerk moeten zitten zodat de apparaten elkaar kunnen vinden.
Dan gewoon de tweede router er tussenuit nemen en zou alles in 1 netwerk moeten zitten zodat de apparaten elkaar kunnen vinden.