Belgacom TV: eerste ervaringen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer

Hey,

Wou hier even mijn eerste ervaringen met Belgacom TV delen ...
Ben pas sinds gisteren overgestapt van analoog naar digitaal (i know ... :oops:)

Wat wel opviel was de lange starttijd de eerste keer (plug & wait ipv plug & play), en dat de taal standaard in het Frans stond.

Positief:
* decoder is stil (v4)
* zapt snel
* design decoder
* opname op belgacom server

Negatief:
* Serie opname: wil bijv het nieuws van 19u opnemen, dan neemt ie zowat elke nieuwsuitzending van de dag op (13u, 18u, 23u)
* manuele opnames: dienen per dag te gebeuren ... (Niet bijv weekdagen/weekend)
* lelijk menu en tv guide ivg telenet

Vraag:
* hoe selecteer je of een opname lokaal (hd) of extern (op servers belgacom) wordt bewaard ?

Overigens merk ik niks van trager internet wanneer ik digitale tv kijk ...

Over het algemeen ben ik wel tevreden van Belgacom TV, maar met name de opnamefunctionaliteit vind ik 'ondermaats' ....

Just my 2 cents
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Om op uw vraag te antwoorden: als het tv kanaal bij Belgacom opgenomen kan worden (er is slechts een beperkte selctie van kanalen waarmee dat kan), zal hij dat standaard doen als je een opname programmeert. Dat zie je aan het gegeven dat de opname 30 dagen beschikbaar blijft. Ik dacht dat je die optie ook kon aanpassen, waarbij opname enkel verwijdert wordt wanneer de HDD vol staat (correct me if I'm wrong).

Dat uw internet niet trager gaat bij TV kijken, hangt ook af naar wat (SD of HD kanalen) en met hoeveel decoders in combinatie met het lijnprofiel waarop je modem synchroniseert (bvb 30 of 50 Mbs, afhankelijk van afstand/lijnkwaliteit tot ROP).
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

niet correct ....

standaard gaat hij de opname doen op de harde schijf INDIEN mogelijk (dus geen overlapping, genoeg bandbreedte)
sinds de nieuwe menu kan je zelf niet meer zorgen dat deze opname op het netwerk gedaan moet worden....
je kan echter nagenoeg onbeperkt op afstand opnemen via pc/smartphone, en al deze opnames gebeuren op het netwerk en deze blijven 30 dagen beschikbaar (de enige beperking is dat je niet alle zenders op deze manier kan opnemen)

maw
als je opname op harde schijf van decoder wil = > programmeren via decoder
als je opname op het netwerk wil opnemen = > programmeren op afstand

als je toch via decoder wil programmeren en netwerkopname wil kan je zelf zorgen voor een overlapping
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Dat klopt imho toch niet echt wat je zegt. Als ik iets via decoder programmeer dat bij Belgacom opgenomen kan worden, dan gebeurd dat ook en krijg je onmiddelijk melding dat opname 30 dagen beschikbaar zal zijn...
Het is maar voor serieopnames dat je dat niet kan doen, zelfs al kunnen die kanalen bij Belgacom opgenomen worden.

Overlapping/bandbreedte zal wellicht ook al meespelen, maar da's zoals ik het tot op heden ervaren heb.

Opnames via tv overal worden inderdaad altijd bij Belgacom zelf gestokeerd. Het grootste voordeel daarvan vind ik dat ze beschikbaar zijn op alle decoders en dat overslapping geen issue is.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

dan zit jij met een heel beperkte bandbreedte? want softwarematig gaat hij standaard echt wel de eerste opname op de harde schijf doen. als je natuurlijk een hd stream zou willen opnemen en je hebt weinig bandbreedte en/of meerdere decoders in gebruik dan pas zal hij op het netwerk gaan opnemen omdat je anders geen ander programma meer zou kunnen bekijken
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Overigens kan ik niet via de TV Overall app (op Ipad en Android) TV kijken.
Wanneer ik inlog met mijn e-services gegevens krijg ik de melding dat ik geen Belgacom TV klant ben :-(
xenne
Elite Poster
Elite Poster

dan kan je ook nog niet op afstand opnemen. de aanpassing in e-services kan soms enkele dagen in beslag nemen. probeer binnen enkele dagen even en anders navragen bij klantendienst op hun nummer 0800/22800 ivm het volledig afwerken van order (administratief)
TomG
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:dan zit jij met een heel beperkte bandbreedte? want softwarematig gaat hij standaard echt wel de eerste opname op de harde schijf doen. als je natuurlijk een hd stream zou willen opnemen en je hebt weinig bandbreedte en/of meerdere decoders in gebruik dan pas zal hij op het netwerk gaan opnemen omdat je anders geen ander programma meer zou kunnen bekijken
Zit nog op een 30/6 profiel, maar wel met 2 decoders, misschien ligt het daar aan dat ie voorang geeft aan netwerk opnames?
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

devastator schreef:lelijk menu en tv guide ivg telenet
Dat is een kwestie van smaak (coloribus et gustibus non est disputandum). Ik heb onlangs digitale tv van Telenet besteld voor mijn ouders en vond de menu's en de EPG maar niks in vergelijking met BGC TV
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

op 30/6 kan je op beide decoders naar HD kijken en de op beide zal de eerste opname in pvr gebeuren op de harde schijf.
mvg
xenne
Elite Poster
Elite Poster

't is idd bizar... heb je ooit defecte decoders geruild? misschien zitten die nog in het systeem?
dus al ik goed begrijp kan jij niet meer op harde schijf van uw decoder opnemen want alles gaat naar netwerk?
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Kan wel op decoder opnemen, ook in HD maar moet het toch expliciet kiezen. Serie opnames worden standaard wel gewoon op HDD opgenomen...

Vroeger eens defecte decoder gehad, maar dacht toch wel dat zie die geschrapt hadden uit hun registratie...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

vuurvos schreef:
devastator schreef:lelijk menu en tv guide ivg telenet
Dat is een kwestie van smaak (coloribus et gustibus non est disputandum). Ik heb onlangs digitale tv van Telenet besteld voor mijn ouders en vond de menu's en de EPG maar niks in vergelijking met BGC TV
Dat lijkt een kwestie van smaak maar is het niet -- ik heb vroeger al eens aangehaald waarom mensen de layout van het BelgacomTV menu als ongemakkelijk gaan ervaren: Re: BGC TV: Ik kom zot van die nieuwe menu's :-(. Voornaamste fout: de gebruikte font is compleet verkeerd voor dat soort functie.
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Wel raar ...

Volgens de beschikbaarheidstest van Belgacom kan ik 2 tv's in hd aansluiten.

Echter, daarstraks liep een HD opname, en wou ik een andere zender pauzeren. Ik kreeg de melding: "comfort view niet beschikbaar zolang HD opname loop"(of iets dergelijks)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Dat kan aan een bug in de software liggen. Heeft de decoder uitgestaan tussen die HD opname en de pauze-TV?
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Nee, was tijdens het opnemen ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”