Geduld van de tv-kijkers is op

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kijkers die stóppen met kijken op hun tv: het is de nachtmerrie van elke tv-zender. In de Verenigde Staten gebeurt het massaal, ons land volgt.

‘Een bloedbad.' Zo wordt de maand februari voor de Amerikaanse tv-zenders omschreven. Het zijn met voorsprong de series, zéér belangrijk in de VS, die hun kijkerspubliek zagen slinken. Vooral kijkers tussen de 18 en 49 jaar hebben er geen zin meer in. Dat is erg, want dát zijn de mensen die adverteerders met hun reclamespots willen bereiken.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=663P5TP6
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Eigen schuld...teveel reclame...trop is genoeg. (En in deVS is er nog meer reclame tussen dan hier)

Eigenlijk zetten de zenders je aan tot (illegaal) downloaden:
- teveel reclame
- slechts stereo ipv 5.1
- SD beeld ipv HD
- verkeerde volgorde van uitzending
- rare stops midden in seizoenen
- heel snel stoppen met nieuwe series (lijkt me zonde van het aankoop bedrag, zoals "new girl" na 3 aflevringen)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Vooral die drie laatste storen me ENORM (heb verleden jaar nog gekeken naar dat Jurassic Park gedoe, maar is blijkbaar weeral gedaan na één seizoen :evil: ).

Trouwens of iemand nu kijkt via z'n TV, laptop, iPad... of desnoods z'n ijskast maakt toch niet uit :bang:

Hopelijk heeft TN het wel begrepen... zodra ze gaan knoeien aan de opname mogelijkheden zouden ze wel eens heel snel kunnen vliegen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1959 keer
Recent bedankt: 5 keer

Digitaal opnemen is gratis en dat is een probleem voor commerciële zenders die van reclame leven. Digitaal opnemen betalend maken, kan niet zomaar: tachtig procent van de klanten van Telenet zegt in een onderzoek ‘een andere oplossing' te zoeken als opnemen geld gaat kosten.
Wat een knoert van een fout. Digitaal opnemen is nu reeds betalend.

De meeste digitale kanalen, waaronder VTM en VT4 kan je slechts digitaal opnemen als je bij Telenet een recorder huurt voor 8 euro per maand.
Dus als Telenet en de commerciële omroepen het op een akkoordje gooien zal de HD Digicorder binnenkort 9,99 euro/maand kosten en gaat er dan 1,99 euro naar de commerciële omroepen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Als TN en BGC slim zijn doen ze niets... en stoppen ze zelfs met de doorgifte van de commerciele zender als die wat veel zeurt.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

raf1 schreef: Dus als Telenet en de commerciële omroepen het op een akkoordje gooien zal de HD Digicorder binnenkort 9,99 euro/maand kosten en gaat er dan 1,99 euro naar de commerciële omroepen.
Sssst, je moet die mannen niet op gedachten brengen hé om nog meer geld uit onze zakken te kloppen. Laat het een troost zijn, men mag nog zoveel verdoken en open prijsverhogingen doorvoeren, plots zal het hier ook genoeg zijn en verliezen ze gewoon klanten omdat ze te ver gegaan zijn.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

r2504 schreef:Als TN en BGC slim zijn doen ze niets... en stoppen ze zelfs met de doorgifte van de commerciele zender als die wat veel zeurt.
Ik dacht dat ze, de VTM- zenders in elk geval, een must-carry statuut hadden.
Nu is het natuurlijk de vraag vanaf wanneer je TV aanbiedt.
Als je enkel streaming TV aanbiedt(bv. Films op AppleTV, YouTube. beiden in Belgie beschikbaar) biedt je dan TV(in de wettelijke zin) aan?
Want dat is toch echt de toekomst van TV.
Want ik denk dat het eerder kijken naar wat, wanneer men wil, het echte probleem is voor deze zenders.
Met uitzondering van sport en andere wedstrijden, is de meerwaarde van "Live" kijken vrij beperkt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

raf1 schreef:
Digitaal opnemen is gratis en dat is een probleem voor commerciële zenders die van reclame leven. Digitaal opnemen betalend maken, kan niet zomaar: tachtig procent van de klanten van Telenet zegt in een onderzoek ‘een andere oplossing' te zoeken als opnemen geld gaat kosten.
Wat een knoert van een fout. Digitaal opnemen is nu reeds betalend.

De meeste digitale kanalen, waaronder VTM en VT4 kan je slechts digitaal opnemen als je bij Telenet een recorder huurt voor 8 euro per maand.
Dus als Telenet en de commerciële omroepen het op een akkoordje gooien zal de HD Digicorder binnenkort 9,99 euro/maand kosten en gaat er dan 1,99 euro naar de commerciële omroepen.
Belgacom heeft dacht ik nog een periode gehad waarbij je moet betalen voor "Comfort view", opnemen dus. Maar dat zat standaard meestal in packs dacht ik.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Telenet ook, dat moest in het begin 6 € per maand extra kosten om via de tv-gids opnames te doen...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Vooral de reclame is het probleem denk ik.
Al die onderbrekingen in series en films, en het verbetert er niet op. En inderdaad, in de VS is het nog slechter, beetje vergelijkbaar met discoverychannel. En liefst vanal recappen ze dan nog eens...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

2 bedenkingen : ten eerste gaat alle traditionele media kopje onder... Dat hebben we eerst gezien bij muziek, nu zien we dit bij video en later gaan we dit zien bij tv/kranten en boeken.
ten 2de zit je met het probleem dat de traditionele uitgevers niet dezelfde zijn dan de nieuwe, maar wel de content moeten blijven leveren, en dan zit je natuurlijk met tegenkantingen en zakenmodellen die de volledig verkeerde kant uitlopen.
De platenmaatschappijen zijn niet de aanbieders van digitale muziek, de kranten en boeken uitgevers zijn niet de verspreiders van digitale boeken maar ook de tv zenders zijn niet niet de uitgevers van series/tv/films op het net.
Het is toch al jaren geweten dat het oorlog is tussen de zenders en Belgacom/Telenet (de eerste zien hun reclame inkomsten alsmaar slinken, de tweede gaan (in de toekomst nog veel meer) met de centen lopen)
En wie is de dupe ? de consument natuurlijk....
1 groot voordeel, hoe meer wij content downloaden en minder we traditioneel gaan kijken, hoe sneller ze in Hollywood/VIlvoorde en Co. gaan toegeven aan andere zakenmodellen.
Waarom denk je dat de spotify diensten nu als paddenstoelen uit de grond schieten ? omdat ze hun traditionele media aan de straatstenen niet meer kwijt geraken.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Wat de kranten betreft moeten we niet wachten tot later ook daar zitten ze er al een tijdje midden in
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Bij die gesprekken met VMMa heeft Telenet toch een gemakkelijke manier om de zaken te counteren ?
Ze hoeven maar te verwijzen naar TV Vlaanderen, dat op meerdere types decoders draait, en dus niet zo eenvoudig gelimiteerd kan worden.
Als TVV het niet kan/hoeft, waarom zouden zij het dan moeten doen ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

omdat 100.000 TVV klanten (+enkele van mobistar) te verwaarlozen zijn i.v.m. het gros van de gezinnen...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

TomG schreef: Belgacom heeft dacht ik nog een periode gehad waarbij je moet betalen voor "Comfort view", opnemen dus. Maar dat zat standaard meestal in packs dacht ik.
Idd, kostte toen 2€ ofzo (ietsjes minder dacht ik).
Daarna hebben ze die optie "verplicht" gemaakt...ze hebben het abbo met 2€ opgeslagen maar dan was die "comfort view" gratis..ahum.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:omdat 100.000 TVV klanten (+enkele van mobistar) te verwaarlozen zijn i.v.m. het gros van de gezinnen...
Dan kijk je natuurlijk enkel naar vlaanderen, TVV is onderdeel van de m7 groep en die brengt tv naar 3.000.000 + gezinnen
wied
Elite Poster
Elite Poster

gelukkig maar dat het 2-koppig monster telenet/belgacom slechts een belgisch verschijnsel is dan...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

wied schreef:omdat 100.000 TVV klanten (+enkele van mobistar) te verwaarlozen zijn i.v.m. het gros van de gezinnen...
Het aantal klanten is toch niet belangrijk ?
Het gaat om het principe. Waarom zou één aanbieder vrijgesteld zijn van allerlei verplichtingen en de andere er wel moeten aan voldoen ?
Ik denk dat dat argument wel valt te gebruiken.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik kijk heel weinig tv en dit zijn mijn redenen:
  • * Veel realiteitzever
    * Verschrikkelijk veel reclame
    * Continu herhalingen
    * Kan dom klinken maar die shows die ze vroeger geven waren plezant :)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TiTanium schreef:* Veel realiteitzever
En dan doen ze meteen ook allemaal hetzelfde... iedere zender een kook, dans, baby, renoveer, ... programma.

Wat mij betreft mag men die dingen geven, maar als zender X een kook programma geeft, dat zender Y dan zo slim is om iets anders te geven.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dat maakt toch allemaal niet zoveel uit ? Ik kijk geen tv meer omdat het net volstaat met (buitenlandse)tvseries waar de reclame uitgeknipt is.
De dag dat men een betalend abbo beschikbaar stelt met hetzelfde aanbod betaal ik dat direct.
Net zoals Spotify dit nu doet voor muziek gaat dit er ooit komen voor tv, maar hoelang hebben we moeten wachten tussen de eerste mp3's en een betalende streaming dienst ? juist, veel te lang.
Dat er aan een legale dienst meer nadelen gaan kleven dan aan het dowloaden van het net is niet te vermijden, maar voor mij primeert het gebruiksgemak.
Waarom dat zolang duurt ? Nu gaat vtm met de centjes lopen, bij een streaming dienst is dat waarschijnlijk een ander bedrijf.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Dat lijkt mij meer een symptoom van de zwanezang van lineair kijken(dus wanneer het uitgezonden wordt.
Wedstrijden(waarbij nog on masse dure SMS moeten worden gestuurd om de winnaars te bepalen) en sport lijken mij de enige 2 categorieën te zijn waarbij uitgesteld kijken eerder negatief dan positief is(niemand gaat naar een voetbalwedstrijd kijken als je de uitslag weet).

Bovendien kost reality TV veel minder dan duiding(journalisten, onderzoek,...) of een serie(geen scenario, acteurs,figuranten,...) er zijn genoeg marginalen die zich gratis, of voor een waardeloze prijs, belachelijk willen maken.
wied
Elite Poster
Elite Poster

niemand is verplicht om ernaar te kijken, en er zijn verder genoeg waardevolle FTA zenders op satelliet! Arte HD (frans), tientallen engelse zenders SD en HD, binnenkort nog meer duitse HD zenders, enz...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ik denk dat we televisie kijken anno 2012 eigenlijk niet langer mogen beschouwen als ontspanning zoals we het 30, 40 jaar geleden gekend hebben. Televisie is keiharde business (geworden) waar veel geld mee gemoeid is. Ik weet niet of jullie de uitdrukking kennen, maar bij ons wordt wel eens gezegd dat de wereld draait rond de 3 G's: Geld, God en Gat. En deze 3 G's kom je op elk maatschappelijk vlak tegen. Of het nu ontspanning is, werken, vakantie...
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ze kunnen misschien beginnen met Albert Heijn over te nemen. :lol:
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

r2504 schreef:Ze zijn wakker geworden... http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=5S3P8Q5B
De goede series van de commerciële zenders worden toch op het internet gezet en met een dvb-t antenne kan je gratis tv kijken. Je hebt al een tijdje geen tv aansluiting meer nodig.
wied
Elite Poster
Elite Poster

en met een goedkope satellietontvanger die ongecodeerd je films download heb je zelfs geen dure adsl meer nodig... :banana:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

Met een beetje gesprokkeld hout en een versleten tapijt kan je ook berichten sturen :roll:
wied
Elite Poster
Elite Poster

als de boodschap maar doorkomt, toch...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hoe lang zal het nog duren eer we een dergelijk nieuwsbericht écht zien voorbij komen? http://hetnieuwsvanmorgen.blogspot.com/ ... hd_26.html
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

no problem voor de huurtoestellen , maar al die aangekochte toestellen???
Dat Telenet en Belgacom dan maar direct de bal terug gooien en de zenders van de kabel halen, dan kan ons abonnement dierct goedkoper !
We betalen al voor die zenders ! En we nemen ook niet alles op, als ik al eens iets opneem moet ik nog de tijd vinden om het te gaan bekijken...
sabam wil overal geld uitslaan, rechten op cd's, fliopp's, usb sticks, dvd's.....dat ze maar eens beginnen met de aangerekende rechten correct te verdelen....
Er zijn ook nog heel wat groepen die geen rechten willen...in het buitenland zitten er nog zenders zonder reklame en die overleven ook...
Ik wil ook gerust enkle euro's extra betalen voor geen reklame, en spoel trouwens de reklame maar in minder dan de hlft van de gevallen door....

Op een harddiscloze ontvanger kan je meestal nog en usb hd aansluiten, daar hebben we al voor betaald, dus geen 2 keer dqn toch ??
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Hoe lang zal het nog duren eer we een dergelijk nieuwsbericht écht zien voorbij komen? http://hetnieuwsvanmorgen.blogspot.com/ ... hd_26.html
Ze hebben ook weer eens een beetje aandacht nodig...

Dat ze maar doen he, 't zal niet lang duren eer de pc hier dan weer voor de opnames zal zorgen en met comskip zal't nog makkelijker zijn dan...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Bij deze stel ik mij dan de vraag wat ze met bezitters van satelliet ontvangers gaan doen? Heel veel van die ontvangers hebben een ingebouwde harde schijf waar je naar hartelust je opnames mee kan bewerken, op DVD branden... Want met deze ontvangers heb je een boel mogelijkheden die je met de decoders van Telenet/Belgacom niet hebt, om te beginnen de mogelijkheid om een uitzending op DVD te branden.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
meon
Administrator
Administrator
Provider

Voor wie het niet doorheeft: bovenstaand bericht is fictief eh! (maar ieder van ons kan zich dit bijna meteen voorstellen)
meon
Administrator
Administrator
Provider

Columnist (pdw) heeft op DeMorgen een opinie geplaatst: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Ge ... oten.dhtml
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:Ze zijn wakker geworden... http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=5S3P8Q5B
Er is iets grappigs aan dat artikel.
Er staat een foto bij van een digicorder, maar niet die van Telenet.
Het is een toestel van Technisat, dat ook de naam digicorder draagt.
Waarschijnlijk hebben ze eventjes gegoogled naar "digicorder", en dan maar een foto hiervan gebruikt :-)

Wat de grond van de kwestie betreft, ze kunnen meerdere kanten uit.
In Duitsland bijv. zijn de commerciële zenders gratis te bekijken op satelliet, maar de HD versies ervan zitten in een betalend pakket, met HD+, wat doorspoelen of soms zelfs opnemen beperkt volgens dat de zenders het willen.
Ze kunnen ook gewoon de commerciële in een betaalpakket steken, maar dan denk ik dat er toch weinig mensen zullen willen betalen om dan nog eens programma's te zien die voortdurend door reclame onderbroken worden.
In elk geval, het huidige zakenmodel waar 30 jaar geld mee verdiend werd (gratis programma's in ruil voor het slikken van reclame) staat al een hele tijd onder druk, en het zal alleen maar erger worden.
Het minst faire zou zijn dat ze de prijs van het basisabonnement opslaat, want dan krijg je feitelijk verplichte betaalzenders mét reclame.
Als ik immers moet betalen voor zenders als VTM of VT4, dan denk ik dat die ik gewoon links zal laten liggen.
Uiteindelijk denk ik dat dit soort zenders zal verdwijnen, en dat we ofwel openbare ofwel betaalzenders zullen krijgen met weinig of geen reclame.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ook op Tweakers is het TN versus de zenders onderwerp terug te vinden... http://tweakers.net/nieuws/81862/vlaams ... rders.html
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Binnenkort is mijn geduld met youtube kijken ook op. Daar komt tegenwoordig ook veel reklame op. Enkel den Een heeft nog mijn voorkeur, en dan enkel nog nieuws en duiding magazine's. De rest is zever en te commercieel.
meon
Administrator
Administrator
Provider

mailracer schreef:Enkel den Een heeft nog mijn voorkeur, en dan enkel nog nieuws en duiding magazine's. De rest is zever en te commercieel.
Maar ook zij trekken aan de alarmbel: http://standaard.be/artikel/detail.aspx ... digicorder
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”