homespot probleem ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 390 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vrienden van mij hebben een eigenaardig probleem
ze hebben een vaste pc en laptop
Hun vaste pc heeft veel problemen dat internet wegvalt.
Of ze geraken niet meer op internet.
Hebben al rechtstreeks met de kabel verbonden ook niks
hun laptop werkt prima
tablet mijn gsm ok via wifi.
Ze hebben dit probleem sinds hun homespot geactiveerd is.
Heeft iemand anders ook dit probleem ? en is er een oplossing ?
telenet zegt natuurlijk dat het de kabel is
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Dit lijkt mij een gelijkaardig probleem als er hier vermeld werd. Een echte oplossing staat er wel (nog) niet.

Werkt het terug als je HomeSpot uitschakelt? Indien dan terug alles normaal werkt, dan kan je kabels al uitsluiten.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 3 keer

Homespot uitschakelen... en Fonera Simpl aanschaffen? http://corp.fon.com/be/products
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Of ze kunnen misschien ook eens eerst het probleem zoeken?

Om te beginnen, hoe is die vaste pc met internet verbonden, wired of wireless, is niet duidelijk uit de eerste post, wel dat "al met kabel geprobeerd is". Dus dan is er al geen sprake van een wireless probleem (tenzij wireless niet uitgeschakeld was op de pc op moment dat men met kabel testte), en kan het evengoed een pc related probleem zijn, gezien dat een laptop en een tablet wel werkt?

Eerste stap zou zijn om eens een malware en spyware scanner los te laten op die desktop pc, dan eens bekabeld aansluiten op de telenet router, en zien wat er wel/niet werkt, is er sync op de kabel, Full duplex of niet, 10 of 100 mbit, werken dns lookups, kan je een traceroute naar buiten toe doen, enz enz...

Het heeft geen zin om direct met hardware veranderingen aan te komen (die ook geld kosten), als het evengoed een software probleem op die ene pc zou kunnen zijn he.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 3 keer

Probleem van internetonderbrekingen is begonnen na activering van de homespot. Ik zie dus onmiddellijk een logisch verband:
Logischerwijs lijkt mij dit een modemcrash door overbelasting van homespotgebruikers. Dus telkens 30 seconden internetonderbreking, de tijd die de modem nodig heeft om opnieuw op te starten.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Ja, maar je baseert je op de observaties van de personen in kwestie, die (althans zo komt het over) complete leken zijn. Met als direct gevolg dat de info niet noodzakelijk de situatie weergeeft. Dus je trekt conclusies op basis van info die je niet kan verifiëren? (zeker omdat het maar 1 pc is met die problemen, en de andere pc's op dat moment wel blijven werken volgens diezelfde info)

Normaal gezien doe je dan eerst zelf de nodige troubleshooting om uit te sluiten dat het aan de pc ligt, voor je de mensen op kosten gaat jagen? Even uitzoeken waar het probleem zit, en dan kan je nog beslissen om geld uit te geven, of homespot gewoon uit te zetten, of andere maatregelen te nemen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

de pc is verbonden met kabel naar de switch en van switch naar de modem ook een kabel.
Eers denken switch stuk vandaat rechtsteeks van pc naar modem.
Er is nooit een probleem geweest !!!
De dag dat homespot is geactiveerd zijn de problemen begonnen werkt een tijdje, dan zo een geel driehoekje met uitroepteken niks.
Na een tijdje zonder aan de computer te komen schiet msn en al terug aan omdat er verbinding is.
Als je klikt op probleem oplossen (waar ik nie echt veel rekening mee hou maar toch) geeft hij aan problemen met modem.
Gaan nu eens homespot deactiveren als het lukt om te kijken of het probleem hem nog voordoet
mercedes e220 OML
FlashBlue
Erelid
Erelid

En blijven de verbindingen op de andere toestellen wel werken? En zijn die draadloos of wireless verbonden? ( en is een reset van de wifi-modem al eens gedaan?)
Je kan altijd eens vanop 2 toestellen een ping starten naar het IP van de router, en zien of beide pings stoppen als je de connectie verliest etc. (wel niet beide toestellen op de switch aansluiten dan best )
Heel bizar fenomeen, dat wel.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

alles wat wif is werkt ! vast valt regelmatig uit
zelfs telefoon valt uit.

volgens telenet werkt hun telefoon normaal ook al was er een uitval tijdens het bellen.
mercedes e220 OML
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik had dezelfde problemen met een modem-only na de update......heb terug een downgrade laten doen...maar..
wanneer je met de Wifi downgraded heb je de homespot niet meer.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Ben gisteren geweest en heb de homespot afgelegd en tot nu toe geen verbrekingen meer.
Telenet natuurlijk het ligt niet aan ons modem werkt goed tzullen de kabels zijn.
Ja als je een nieuwe kabel hebt van 1 meter en je stopt hem in de laptop en dan rechtstreek is de modem en je krijgt niks, haalt draad uit laptop leg wifi aan vollen bak.
Kdenke nie noe nog betere omstandigheden hebt om te testen.
mercedes e220 OML
FlashBlue
Erelid
Erelid

Hetgeen wat mij persoonlijk blijft verbazen is dat de wifi blijft werken, en de bekabelde verbinding en telefoon uitvalt :|
Dat zou impliceren dat de modem niet volledig herstart, anders viel wifi ook uit, maar wel dat homespot op een of andere manier het wired ethernet deel beïnvloed.

Wat je evt nog kan testen, is een andere pc, met een andere kabel, bekabeld aansluiten, en zo testen. (misschien heb je dat al gedaan, want kzie je in de laatste post een laptop vermelden via kabel.)
En eens afwachten of Charlotte dit topic oppikt, en evt nog advies kan aanbieden. (bvb een modem vervanging, of aanpassen van modem configuratie, etc).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:Ben gisteren geweest en heb de homespot afgelegd en tot nu toe geen verbrekingen meer.
Dan lijkt het me vrij duidelijk.
proximusboyke schreef:Telenet natuurlijk het ligt niet aan ons modem werkt goed tzullen de kabels zijn.
Typisch... het is NOOIT de fout van TN... de klant is altijd fout.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

flashblue ik heb het getest laptop naast de modem gezet en met kabel verbonden.
Want hun vaste pc staat in de living en is kabel van 8 meter dus mijn eerste gedacht was stuk of met verlies maar als je hetzelfde krijgt met een laptop en kabel van 1 meter kan he mijn inziens niet aan de kabel liggen !! maar aan de modem.
mercedes e220 OML
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

proximusboyke,

zou je mij de klantengegevens van je vrienden kunnen doorsturen?
ik zou dit graag ter plekke verder laten onderzoeken door een technicus.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Zelfde situatie hier. Vanaf het moment de homespot van Telenet actief gezet wordt draait internet volledig in de soep. Er wordt geen enkele verbinding meer gemaakt.
Als de Homespot terug wordt uitgeschakeld is alles terug normaal.

Dus die Homespot van Telenet maar terug uitgezet. Jammer zou handig zijn als er een slimme telefoon in huis komt. Dan kan er gewerkt worden via wifi en de homespot van Telenet ten lande.

Geen wifi -> geen homepsot -> geen slimme telefoon in huis -> agenda op papier blijft behouden

Ben alvast blij niet de enige te zijn met dit probleem.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

charlotte

Die mensen hebben zaterdag 4x naar telenet gebeld telkens dezelfde boodschap het kan niet zijn het probleem ligt 100% bij de klant dus mogen ze 100% zeker zijn als er iemand langskomt dat ze moeten betalen tussen de 75 - 125€
die mensen hebben zoiets van daarmee kunnen we 1 week leven als we gaan winkelen dus is het vrij eenvoudig homespot afleggen en kunnen terug surfen vast en het kost ons niks.
Maar ga hen zeker vragen of ik gewoon hun klantennr mag doorgeven (ik denk niet dat dit een probleem zal zijn) zodat je kan zien dat ik hier niks zomaar zit te vertellen en dat ik achteraf niet hard kan maken.
Maar een technieker nee dat is niet nodig ze houden liever hun geld en het probleem is opgelost homespot af.
mercedes e220 OML
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”