Joepie, dacht ik, eindelijk gratis mobiele data op mijn smartphone dankzij mijn abonnement op vast Belgacom internet. Ik belde naar 0800 22 800. Eerst kreeg ik goed nieuws, omdat ik ook digitale TV afneem, zou ik zelfs 1 GB per maand krijgen aan gratis mobiele data. Olé
Maar ik zou die alleen kunnen gebruiken in combinatie met een mobiel abonnement, waarvan de goedkoopste formule 15 € / maand kost. Ik heb niet de minste intentie om te betalen voor "traditioneel" bellen en SMSen, da's van een vorig tijdperk. Die reclame is ECHT NIET duidelijk! Schandalig zelfs!
Het zou wel mogelijk zijn om mijn gratis mobiele data te activeren op een sim voor tablet. Maar ik heb geen tablet, dus daar ben ik niets mee.
Ik had graag mijn 1 Gb aan gratis mobiele data geactiveerd gezien op een Pay & Go herlaadkaart, maar dat zou niet gaan.Voor de zekerheid adviseerde de medewerker mij langs te gaan bij een Belgacom Center, omdat de informatie allemaal nog recent is.
Heeft iemand hierover meer informatie? (Belgacom insiders???) Is het mogelijk om mijn datapakket van 1 GB te activeren, ZONDER een tablet aan te schaffen en ZONDER een extra abo van 15 € / maand aan te gaan?
Alle tips welkom!
PS: Telenet stunt met een héél geslaagde virale marketing campagne voor hun nieuwe zender. Belgacom stunt nu ook, maar volgens mij vooral in onduidelijke en misleidende reclame!
PS2: Ik ben iemand die de kleine lettertjes leest, en dit is echt niet te vinden op bv. de reclamefolder van Belgacom die vandaag in mijn bus stond.
Internet "Overal" - blij met een dode (Proxi)mus?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 4 keer
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
zie faq op onderstaande link
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... _ALL_Eagle
je kan een sim krijgen data only
het volume is enkel toe te voegen op een belgacom mobile abo
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... _ALL_Eagle
je kan een sim krijgen data only
het volume is enkel toe te voegen op een belgacom mobile abo
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Wil je tips? Of trek je weeral eens voorbarige conclusies ?freakske_b schreef:Alle tips welkom!
PS: Telenet stunt met een héél geslaagde virale marketing campagne voor hun nieuwe zender. Belgacom stunt nu ook, maar volgens mij vooral in onduidelijke en misleidende reclame!
PS2: Ik ben iemand die de kleine lettertjes leest, en dit is echt niet te vinden op bv. de reclamefolder van Belgacom die vandaag in mijn bus stond.
Als je de kleine lettertjes gelezen heb, zou je weten dat je, als Belgacom Internet gebruiker, een gratis data sim kaart kan krijgen met 1GB 3G volume (Pack maxi).
Hiervoor moet je GEEN tablet aanschaffen en GEEN extra abo van 15 € / maand aangaan ! Gewoon in een Belgacom winkel je kaartje halen. Waar zie jij de misleidende reklame ??
Er staat letterlijk te lezen:
"Voor het activeren van het mobiel internetvoordeel kan de klant een gratis simkaart aanvragen via www.belgacom.be , 0800/22800 of in de andere verkooppunten van Belgacom"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
De TS z'n bedoeling is dit volume natuurlijk te kunnen gebruiken op zijn bestaand voice-telefoonnummer, maar dat is onmogelijk aangezien dit een IOG-optie vereist (wat niet bestaat bij Pay & Go).
-
- Pro Member
Ik heb het over de kleine lettertjes in de reclamefolder, de informatie daaruit zou voldoende duidelijk moeten zijn. Ik citeer uit de kleine lettertjes: "Om te genieten van Mobile Internet hebt u een Vodafone Mobile Connect USB-modem nodig of een apparaat met geïntegreerde 3G-technologie". Mijn smartphone voldoet aan die voorwaarde.philippe_d schreef:Als je de kleine lettertjes gelezen heb, zou je weten dat je, als Belgacom Internet gebruiker, een gratis data sim kaart kan krijgen met 1GB 3G volume (Pack maxi).
Hiervoor moet je GEEN tablet aanschaffen en GEEN extra abo van 15 € / maand aangaan ! Gewoon in een Belgacom winkel je kaartje halen. Waar zie jij de misleidende reklame ??
Er staat letterlijk te lezen
"Voor het activeren van het mobiel internetvoordeel kan de klant een gratis simkaart aanvragen via http://www.belgacom.be , 0800/22800 of in de andere verkooppunten van Belgacom"
In de reclamefolder kan ik die zin "Voor het activeren van het mobiel internetvoordeel kan de klant een gratis simkaart aanvragen via http://www.belgacom.be , 0800/22800 of in de andere verkooppunten van Belgacom" nergens vinden. Dat zal misschien iets van de website zijn. Bovendien staat er een "gratis simkaart", waarmee je als consument mag verwachten dat het een gewone simkaart is, waarmee zowel data als spraakoproepen mogelijk zouden moeten zijn. Duidelijker zou zijn "een data only simkaart".
Nog enkele suggesties voor Belgacom:
- communiceer véél duidelijker in reclamefolders - schrijf duidelijk dat het volume mobiele data verloopt via een DATA ONLY sim, tenzij je bijbetaalt!
- maak van die data-only sim een gewone sim waarop ook spraakoproepen kan ontvangen, zo kan Belgacom nog wat verdienen door de terminatietarieven en aan klassieke mobiele oproepen buiten 3G-gebied
- zorg dat het pakket mobiele data verdeeld kan worden over verschillende simkaarten van de verschillende gezinsleden.
Zoiets zou pas écht scoren!
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Hoe hard je het ook wil, proximus, Belgacom en scarlet zij nog steeds verschillende bedrijven. Ookal zitten ze in hetzelfde gebouw, het ergste is dat ze mekaar soms zelfs tegenwerken 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
In mijn e-services staat naast mijn internet abonnement (generation internet, nu heet het Maxi) ook het Proximus-abonnement dat betaald wordt door mijn werkgever. Zou ik het data-volume van 250 MB van mijn internet-abonnement dan kunnen gebruiken met die sim-kaart?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
neen. het volume is enkel toe te voegen op een belgacom mobile abo
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
Als dat zou kunnen zouden er veel blij zijn plotsjohcla schreef:In mijn e-services staat naast mijn internet abonnement (generation internet, nu heet het Maxi) ook het Proximus-abonnement dat betaald wordt door mijn werkgever. Zou ik het data-volume van 250 MB van mijn internet-abonnement dan kunnen gebruiken met die sim-kaart?

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
freakske_b schreef:... Ik heb niet de minste intentie om te betalen voor "traditioneel" bellen en SMSen, da's van een vorig tijdperk ...

-
- Pro Member
t blijkt een volledige levensloze Proximus te zijn waarmee ik even blij was. Blijkbaar heb ik geen recht op de gratis mobiele data, omdat de werkgever het internet gedeelte betaald.
En daar komen ze nu mee af, nadat ik al gebeld had met hun 0800 nr, bij het Belgacom Centrum mijn SIM kaart had meegekregen. Nu ging ik terug omdat ze niet te activeren was... En dan blijkt dit! Rijkelijk laat imo.
Mocht ik mijn boeltje verhuizen naar Telenet, betaald de werkgever standaard 44,95€ rechtstreeks aan Telenet, de prijs voor Fibernet zonder bijkomende diensten. Maar als ik een pack bij Telenet zou nemen, blijft de werkgever die 44,95 € betalen!
En 2 keer raden wie de werkgever is? De federale staat benadeelt op deze manier zichzelf door financieel werknemers te stimuleren aan te sluiten bij Telenet.
En daar komen ze nu mee af, nadat ik al gebeld had met hun 0800 nr, bij het Belgacom Centrum mijn SIM kaart had meegekregen. Nu ging ik terug omdat ze niet te activeren was... En dan blijkt dit! Rijkelijk laat imo.
Mocht ik mijn boeltje verhuizen naar Telenet, betaald de werkgever standaard 44,95€ rechtstreeks aan Telenet, de prijs voor Fibernet zonder bijkomende diensten. Maar als ik een pack bij Telenet zou nemen, blijft de werkgever die 44,95 € betalen!
En 2 keer raden wie de werkgever is? De federale staat benadeelt op deze manier zichzelf door financieel werknemers te stimuleren aan te sluiten bij Telenet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Zo dood is die mus bij mij dan toch niet (BGC Maxi zonder vaste lijn @ 44.94/maand):
- een snelle vaste internetbreedbandverbinding met ongelimiteerd volume;
- 500 MB /maand mobiel internetvolume om te surfen op verplaatsing via 3G (weekend);
- surfen op 500.000 wifi-hotspots met ongelimiteerd volume;
- elke 2 maand 50 gratis digitale foto's laten afdrukken én thuisbezorgd.
Volgens mij hebt gij ne slechte werkgever.
- een snelle vaste internetbreedbandverbinding met ongelimiteerd volume;
- 500 MB /maand mobiel internetvolume om te surfen op verplaatsing via 3G (weekend);
- surfen op 500.000 wifi-hotspots met ongelimiteerd volume;
- elke 2 maand 50 gratis digitale foto's laten afdrukken én thuisbezorgd.
Volgens mij hebt gij ne slechte werkgever.

-
- Pro Member
Op zich een heel leuk product. Enkel erg jammer dat je geen recht hebt op de "packvoordelen" als je werkgever ervoor kiest het internet gedeelte rechtstreeks aan Belgacom te betalen. Als de werkgever niet rechtstreeks zou betalen - dus na factuur zou terugbetalen aan de werknemer - zou de werknemer wel de packvoordelen hebben.
Helaas wil de werkgever dat niet.
Toppunt is dan nog dat wanneer ik klant zou zijn bij Telenet, de werkgever mij de prijs van Fibernet 44,95 € rechtstreeks aan Telenet zou betalen ONGEACHT in welk pack ik het neem. De tussenkomst is altijd de prijs van Fibernet, zelfs al zou ik combineren met andere producten / packs. Met andere woorden, mijn werkgever geeft een financiële stimulans om naar Telenet te gaan.
Twee keer raden wie de werkgever is...

Toppunt is dan nog dat wanneer ik klant zou zijn bij Telenet, de werkgever mij de prijs van Fibernet 44,95 € rechtstreeks aan Telenet zou betalen ONGEACHT in welk pack ik het neem. De tussenkomst is altijd de prijs van Fibernet, zelfs al zou ik combineren met andere producten / packs. Met andere woorden, mijn werkgever geeft een financiële stimulans om naar Telenet te gaan.
Twee keer raden wie de werkgever is...