Laptop Fuj lifebook A531

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Gesloten
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo,

Mijn zus heeft een nieuwe laptop gekocht maar ze wil nu eigenlijk een groter scherm, het toestel is slechts 3 wken oud en dus in perfecte staat.

Prijs: 605€ en voor minder doen we het niet weg.

Daar ik regelmatig te Antwerpen en Brussel ben kan ik die kanten eventueel afspreken .

toestel:
Fuj lifebook A531 15inch scherm 4gb mem, 750gb hdd, intel core i 5 en nog iets minder dan 3 jaar garantie ...

Bieden moet hier in het topic gebeuren , PB of mail word geraporteerd

groetjes
Laatst gewijzigd door a3ke 20 apr 2012, 10:24, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: weg wegens in topic is nogal vaag + persoonsinformatie verwijderd tegen de regels
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Wat was de nieuwprijs? Waar gekocht?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

conehead schreef:Prijs: 605€ en voor minder doen we het niet weg.
Nieuwprijs lijkt rond de 640 euro te zitten op de Tweakers pricewatch.
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Het is dit model:
http://www.beslist.be/computers/d000080 ... 1BE_).html

En daar betaal je minstens meer dan 700€ voor maar via een promo op het werk tegen een goedkopere prijs kunnen aankopen.

Ik heb zelf even op tweakers gekeken en je moet dan wel naar de juiste toestellen kijken natuurlijk, prijs is daar blijkbaar 790 tot meer dan 800€

http://tweakers.net/pricewatch/unsorted ... talen.html
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Bij de tweakersprijs die jij aangeeft zit een officelicentie inbegrepen.

Soit, er loopt een promo 3+1 gratis op die toestellen, de netto aankoopprijs is 450€
Laatst gewijzigd door iceke 20 apr 2012, 15:11, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Specificaties zijn identiek met http://tweakers.net/pricewatch/298433/f ... l#tab:info ... tenzij dus misschien extra licenties (maar niets hardwarematig op het eerste gezicht).
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Wel de prijs die jij aangeeft klopt ook helemaal niet want dat is geen core i5 en ook niet dezelfde hd ...

De enigste die ik kan vinden is er eentje van meer dan 700€ en dat is dan weer eentje met een kleinere hd ... En we zijn op nl sites aan het kijken ... het gaat wel degelijk over een be toestel ...

Dus die van beslist is wel het juiste type/code
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

conehead schreef:Wel de prijs die jij aangeeft klopt ook helemaal niet want dat is geen core i5 en ook niet dezelfde hd ...
Oh nee... ik zie op m'n link nochtans netjes Intel Core i5 2430M, 2,4GHz, Intel Mobile HM65, ...
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Daar staat als hd 500gb en het is er eentje met een hd van 750gb en jij zit over een querty toestel te zerveren en nu ga ik er geen woorden meer aan vuil maken ...

En de nerderlands prijzen zijn anders dan de belgische azerty toestellen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

duh, ja ze zijn duurder : 450*10%*21% = 598,95 Hoeveel moet ik er leveren ? 't zijn nieuwe.....

Als je aan 600€ verlies doet heb je je van 't begin in't zak laten zetten... wat niet wil zeggen dat je dat dan hier nog eens moet overdoen.
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Hallo,

kan je me het artikelnummer eens geven want ik heb een vriend aangesproken en die heeft dat eens opgezocht en die zijn aankoop is een pak duurder ... Dus als je dat effectief aan die prijs kan leveren en wat nog zoal kan hij misschien beter bij u bestellen in het vervolg ...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het type dat je zelf opgaf staat in de groothandel nu 3+1 gratis.... deel je die prijs door 4 dan zit je aan die prijs die ik opgaf.
Soit, daar ging het niet om, ik heb zoiets van, als je hier 2de hands iets verkoopt (ook al is het bijna nieuw) zet er dan een eerlijke prijs op.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Als je nu 1 laptop nodig hebt, koop je er geen 4 he.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dit is dan ook een groothandels korting, niet een consumer korting...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

conehead schreef:En daar betaal je minstens meer dan 700€ voor maar via een promo op het werk tegen een goedkopere prijs kunnen aankopen.
Maar zelf zeg je ook dat je hem goedkoper hebt kunnen aankopen... je bent dus ook niet eerlijk. Het blijft trouwens allemaal heel onduidelijk of je prijzen neemt met of zonder Office licenties (die in theorie volgens mij zelfs niet overdraagbaar zijn) en welk het preciese model is (die ik kan vinden aan een lagere prijs hebben identiek dezelfde hardware specificaties namelijk).
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Gelieve die discussie nu even te laten voor wat het is, zodat de koop (misschien) toch nog door kan gaan. Ik denk dat het nu wel voor iedereen duidelijk is wat jullie verschillende meningen zijn.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

@ r2504 de VFY-A5310MF091BE die hij zelf opgeeft heeft momenteel een dealer actie 3+1 gratis. Waarschijnlijk heeft hij dus zo 1 gekocht via via.
Het heeft geen nut om te gaan vergelijken met Buitenlandse webshops, ten eerste zijn de querty modellen meestal een pak goedkoper, en ten tweede is een be model kopen in het buitenland bijna nooit mogelijk.
Je mag dus geen appelen met peren vergelijken ;-)
Je kan als dealer dan 3 dingen doen,ze per 4 verkopen of je prijs laten zakken naar 600€, Of je prijs gewoon laten staan op 800€ en op elke 4de notebook een nog grote korting geven...
Aangezien het Pro notebooks zijn heeft die dealer naar alle waarschijnlijkheid gewoon een mailing gedaan naar zijn Pro klanten met een promo 660€(exl.btw)/ 4de gratis en is de overschot door die pro klant gewoon doorverkocht.(niet netjes, te veel rekenen en de btw in eigen zak steken)

Dus, of de ts heeft een koopje kunnen doen en verkoopt die nu gewoon door. Of de Ts heeft zich in't zak laten zetten, beseft dit en verkoopt die nu terug gewoon door.

@gotzow, kwas nog aan't typen, nu zwijg ik er over.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

kan toch kloppen wat ie zegt: http://www.2compute.net/Fujitsu/VFY:A53 ... SFKIT*.htm.

Zit het aankoopsbewijs erbij? Zoja heb ik wel een mogelijke kandidaat koper. Ie wil wel weten of er inderdaad een office licentie op zit of niet.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Hallo,

Het is het toestel dat je aanhaalt maar er zit wel geen office licentie bij natuurlijk, dat zou wat gek zijn. Er staat gewoon office ready: dit wil dus zeggen dat die voorgeïnstalleerd is maar je dient wel over een key te beschikken.

Er zit wel nog een extra cd bij: coreldraw x5, corel office en nog een pdf converter en nog enkele andere dingen waarvan je de key op de site van fuj kan downloaden

Een aankoopbewijs is geen probleem.

groetjes
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

zonder office licentie vind ie 'm te duur. sorry
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Geen probleem, ik vind het een koopje
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nog 1 maal want ik vind dit niet kunnen.
conehead schreef:Het is dit model:
http://www.beslist.be/computers/d000080 ... 1BE_).html

En daar betaal je minstens meer dan 700€ voor maar via een promo op het werk tegen een goedkopere prijs kunnen aankopen.

Ik heb zelf even op tweakers gekeken en je moet dan wel naar de juiste toestellen kijken natuurlijk, prijs is daar blijkbaar 790 tot meer dan 800€

http://tweakers.net/pricewatch/unsorted ... talen.html
als je nu in diezelfde link naar diezelfde winkel surft zal je zien dat 4 stuks van deze notebook €2.370,06 kost, deel dat bedrag door 4... en dan is dit helemaal geen koopje. Ik vind dit dezelfde praktijk als harde schijven duurder verkopen dan aankoop wanneer er schaarste is.(ze hebben een pak notebooks gekocht op het werk en ik verkoop den overschot hier wel efkes met een kleine winst)
edit :
@mods : splits mijn posts gerust af, want ondertussen ben ik veel te hard op het manneke aan't spelen ipv op den bal en dat is eigenlijk helemaal de bedoeling niet.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Even een denkbeeldig rekensommetje.
iceke, in de veronderstelling dat jouw aankoopbedrag klopt: 2370,06/4= 592,52 euro.
Dat is dus de promo prijs als ge er vier koopt.
TS vraagt 605 euro voor één toestel.
Een verschil van 12,48 euro.

Rijk gaat hij daar niet van worden, denk ik. :wink:
Ik gun hem het verschil van harte. (Niet dat ik een laptop nodig heb, hoor)

Afin, het lijkt mij:
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

En ik die dacht dat het te koop forum daarvoor juist niet diende... straks gaan we hier met z'n allen groepsaankopen verzilveren...(mij niet gelaten, maar verkoop het dan ook zo, en niet zoals de ts (niet nieuw, maar eigenlijk wel nieuw, en ik wil er mijn broek niet aan scheuren))
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

eternum schreef:TS vraagt 605 euro voor één toestel.
Een verschil van 12,48 euro.
Iets met garantie...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Ik vind deze ganse discussie zinloos, en eigenlijk off-topic. Misschien moeten we de Buy-Sell regels (nog) eens gaan aanpassen.
On-topic is voor mij:
  • - de originele post van de aanbieder (indien conform de regels).
    - vragen voor bijkomende informatie van geïnteresseerde potentiële kopers.
    - bijkomende info van de TS.
    - eventuele boden van de potentiële kopers.
    - "verkocht" mededeling door de TS.
De TS heeft het recht om zijn "target" prijs op te geven, het is aan de koper om te beslissen wat hij ervoor wil betalen, toch ?
Alle andere commentaren van mensen die geen enkele interesse hebben in het aangeboden voorwerp hebben geen toegevoegde waarde.

Indien je een vermoeden hebt van misbruik (vb winstbejag, commerciële activiteit), gelieve dit te melden via de gebruikelijke "meldknop"...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:De TS heeft het recht om zijn "target" prijs op te geven, het is aan de koper om te beslissen wat hij ervoor wil betalen, toch ?

Daarin kan ik je perfect volgen hoor, en ook in dat deze discussie een beetje veel off-topic is...

Ik ga een ander voorbeeld geven dat misschien een duidelijker beeld geeft. Gaat er commentaar komen wanneer ik hier morgen mijn ipad 2 van een maand oud verkoop aan 299€ (winkelprijs 299€) ?
Met de TS zijn Notebook valt het misschien minder op omdat het a) een zakelijke notebook is en b) dit enkel voor een aankoop is met meerdere toestellen...
philippe_d schreef: Indien je een vermoeden hebt van misbruik (vb winstbejag, commerciële activiteit), gelieve dit te melden via de gebruikelijke "meldknop"...
Laat het ons er dan op houden dat dit een mooie aanbieding lijkt maar het eigenlijk niet is, wanneer je het tekoop forum anders gaat behandelen dan alle andere forum onderdelen, krijg je daar dus geen feedback meer over, en daar is het mij in de eerste plaats om te doen.(niet omdat ik de ts zijn verkoop niet gun.)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Maar we laten net alles staan daar het informeren aan de TS dat hij zijn laptop (bewust of onbewust) boven de huidige nieuwprijs (of actieprijs) wil verkopen uiteraard iets is dat we niet kunnen verbieden

Samenkopen stond uitdrukkelijk in de vorige versie regels dat dit niet kan , we hebben dit eruitgenomen omdat samenkopen etc ook tegen andere regels is

Realistisch gezien moet de TS ondertussen wel ondervonden hebben dat , net zoals met een auto , eens je ermee buitenrijd of wandeld de prijs al 15 a 30 % zakt :-D
The eternal and true pessimist :D
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

iceke schreef: Laat het ons er dan op houden dat dit een mooie aanbieding lijkt maar het eigenlijk niet is, wanneer je het tekoop forum anders gaat behandelen dan alle andere forum onderdelen, krijg je daar dus geen feedback meer over, en daar is het mij in de eerste plaats om te doen.(niet omdat ik de ts zijn verkoop niet gun.)
Misschien allemaal wel goed bedoeld, maar zoals je ziet wordt dit dan een aparte welles-nietes discussie die niets meer met de verkoop te maken heeft.
Als je het Te Koop Forum eens doorloopt zie je dat heel veel posts bestookt worden met commentaren van mensen die niet eens geïnteresseerd zijn in het object. Je hebt er die overal commentaar op geven :-( ...

Als ik bijvoorbeeld mijn oude FritzBox wil verkopen voor 100€, en er is een koper die er 100€ voor wil geven (misschien heeft hij dringend eentje nodig), dan is er toch niets aan de hand? Ik content, hij/zij content.
Eventuele commentaren zoals "op e-bay kan je ze krijgen aan 50 € of 70 €" zijn toch ook irrelevant ? So what ?
Daarom vind ik persoonlijk al die commentaar in Te Koop overbodig.
Laat het een Forum blijven tussen Verkopers en potentiële Kopers :).
my 2 cents.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Deze ts trekt zich niets aan vd huidige actie en gaat zijn prijs daarom ook niet verlagen ... Touwens als je hem aan deze prijs wenst te kopen moet je ook nog iemand vinden die er telkens 3 wil kopen .... en bij deze voel ik me dan ook niet aangesproken om de prijs omwille van deze actie te verlagen.

En de mensen die het niet eens zijn met de prijs moeten het dan ook geen 37keer laten weten ...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef: Als ik bijvoorbeeld mijn oude FritzBox wil verkopen voor 100€, en er is een koper die er 100€ voor wil geven (misschien heeft hij dringend eentje nodig), dan is er toch niets aan de hand? Ik content, hij/zij content.
Eventuele commentaren zoals "op e-bay kan je ze krijgen aan 50 € of 70 €" zijn toch ook irrelevant ? So what ?
Daar geef ik je 100% gelijk in, en daar gaat het hier dan ook niet over, we hebben het hier over een nieuw toestel die de ts per opbot (of zo laat hij toch uitschijnen) voor niet minder dan de winkelprijs wil verkopen.

conehead schreef:Deze ts trekt zich niets aan vd huidige actie en gaat zijn prijs daarom ook niet verlagen ... Touwens als je hem aan deze prijs wenst te kopen moet je ook nog iemand vinden die er telkens 3 wil kopen .... en bij deze voel ik me dan ook niet aangesproken om de prijs omwille van deze actie te verlagen.
Nogmaals, de 3+1 actie is geen consumenten actie maar een actie voor handelaars. (dit kan je dan best aantonen door een website te vermelden die gewoon een scriptje gebruikt op zijn webshop en X% bij de groothandelsprijs telt. :angel: ) Het valt misschien minder op omdat het een zakelijke notebook is die niet echt veel verkocht of aangeboden wordt, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit.
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Is ondertussen verkocht :-)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

En waar staat het bod van de koper ?