Hallo allemaal,
Weet er iemand hoe die overdracht van telenet naar weepee het best gebeurt?
Dit is de situatie:
- klant bij telenet voor internet, telefoon & digitale tv, vervaldag op de 15e
- vandaag contract aangegaan met belgacom voor internet & digitale tv, wordt op 14/5 geactiveerd
- vandaag account aangemaakt & geverifieerd bij weepee
Als morgen telenet wordt opgezegd met de bedoeling om er nog tot 15/5 gebruik van te maken, moet dan de nummeroverdracht vóór die opzeg gebeuren om hetzelfde nummer te behouden?
Dank u voor jullie kennis hieromtrent!
telnr van TN naar weepee verhuizen: welke volgorde?
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Overdracht telefoonnummer zeker starten vóór opzeg Telenet. Indien opzeg eerst wordt uitgevoerd, ben je je telefoonnummer kwijt
.

Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Als alles goed is houdt weepee je op de hoogte en zeg je pas op van zodra je die bevestigingsmail hebt gekregen.
Beste Iceke,
Ik heb uw aanvraag voor overdracht van het nummer 69696969 goed ontvangen waarvoor dank.
De aanvraag is in verwerking.
Zodra ik bevestiging heb van de datum van portatie informeer ik u hierover.
Met vriendelijke groet,
Suzy
-
- Moderator
- Berichten: 18447
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik zou wachten tot de portering uitgevoerd is.
De bevestigingsmail van WeePee is alleen een bevestiging dat WeePee ermee bezig is, niet dat Telenet al op de hoogte is. In deze tussentijd kan het nog altijd mislopen.
De bevestigingsmail van WeePee is alleen een bevestiging dat WeePee ermee bezig is, niet dat Telenet al op de hoogte is. In deze tussentijd kan het nog altijd mislopen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15149
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Zoals ook staat in mijn tutorial (zie onderschrift): "Indien je dit wenst, kan je de nummeroverdracht laten gebeuren op een welbepaalde datum.". Bij aanvraag nummeroverdracht bij Weepee wordt een PDF gegenereerd die je hen moet terugsturen en daarop kan je de datum vermelden wanneer de overdracht moet plaatsvinden.
Ik heb er echter geen ervaring mee of deze wordt gerespecteerd :$.
Ik heb er echter geen ervaring mee of deze wordt gerespecteerd :$.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Bedankt allemaal voor jullie bijdrage!
Goztow, ik had uw zéér nuttige tutorial al gelezen en had niet goed begrepen hoe dat zit voor deze specifieke situatie.
Het is niet voor hier en ze willen daar bij voorkeur niet tegelijk met 2 providers zitten dus zal het afwachten worden of dit goed verloopt, ttz met behoud van nummer.
Goztow, ik had uw zéér nuttige tutorial al gelezen en had niet goed begrepen hoe dat zit voor deze specifieke situatie.
Het is niet voor hier en ze willen daar bij voorkeur niet tegelijk met 2 providers zitten dus zal het afwachten worden of dit goed verloopt, ttz met behoud van nummer.
Heppie NY!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Nog een vraag omdat ik hier ook wil overstappen naar weepee: is er een technische oorzaak of is dat puur uit goodwill dat die aanvraag voor nummeroverdracht vóór de opzeg bij de huidige provider moet gebeuren?
Indien het abonnement nog loopt, ook al is het opgezegd, heeft de huidige provider toch nog steeds de mogelijkheid om die overdracht te laten doorgaan.
Indien het abonnement nog loopt, ook al is het opgezegd, heeft de huidige provider toch nog steeds de mogelijkheid om die overdracht te laten doorgaan.
Heppie NY!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik stap binnenkort over van telenet naar belgacom met mijn vaste telefonie . Gisteren heb ik telefonisch contact opgenomen met telenet aangezien ik mijn nummer wil overdragen naar belgacom. Die persoon vertelde me dat ik geen opzeg mag doen aangezien ik het nummer dan niet mee kan overdragen . Ik hoop nu wel dat ze niet afkomen met een schadevergoeding aangezien ik geen opzeg heb gedaan . Heb reeds een 6 tal jaar vaste telefonie bij telenet dus kan ieder moment vertrekken . Maar dacht dat je bij de meeste producten toch een opzegtermijn in acht moet nemen van 1 maand en dit ook aangetekend moet doen .
-
- Moderator
- Berichten: 18447
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Uitzondering op deze regel is nummeroverdracht.fieldoxide schreef:Maar dacht dat je bij de meeste producten toch een opzegtermijn in acht moet nemen van 1 maand en dit ook aangetekend moet doen .
- De portatie wordt altijd ingeleid door de nieuwe provider.
- De nummeroverdracht geldt automatisch als opzeg van je telefoonabonnement.
Het probleem is dat je géén invloed hebt op die opzegdatum, gezien je niet weet hoelang zo'n aanvraag bij je nieuwe provider blijft liggen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.