telnr van TN naar weepee verhuizen: welke volgorde?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Hallo allemaal,

Weet er iemand hoe die overdracht van telenet naar weepee het best gebeurt?
Dit is de situatie:
- klant bij telenet voor internet, telefoon & digitale tv, vervaldag op de 15e
- vandaag contract aangegaan met belgacom voor internet & digitale tv, wordt op 14/5 geactiveerd
- vandaag account aangemaakt & geverifieerd bij weepee

Als morgen telenet wordt opgezegd met de bedoeling om er nog tot 15/5 gebruik van te maken, moet dan de nummeroverdracht vóór die opzeg gebeuren om hetzelfde nummer te behouden?

Dank u voor jullie kennis hieromtrent!
Heppie NY!
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1014
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Overdracht telefoonnummer zeker starten vóór opzeg Telenet. Indien opzeg eerst wordt uitgevoerd, ben je je telefoonnummer kwijt :-(.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Bedankt, ik vermoedde al zoiets.
Denk je dat het dan geen probleem is om weepee morgen per mail de gevraagde informatie te bezorgen en ook morgen die opzeg bij telenet?
Heppie NY!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6887
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Als alles goed is houdt weepee je op de hoogte en zeg je pas op van zodra je die bevestigingsmail hebt gekregen.
Beste Iceke,

Ik heb uw aanvraag voor overdracht van het nummer 69696969 goed ontvangen waarvoor dank.

De aanvraag is in verwerking.
Zodra ik bevestiging heb van de datum van portatie informeer ik u hierover.

Met vriendelijke groet,
Suzy
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Ik zou wachten tot de portering uitgevoerd is.
De bevestigingsmail van WeePee is alleen een bevestiging dat WeePee ermee bezig is, niet dat Telenet al op de hoogte is. In deze tussentijd kan het nog altijd mislopen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15149
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Zoals ook staat in mijn tutorial (zie onderschrift): "Indien je dit wenst, kan je de nummeroverdracht laten gebeuren op een welbepaalde datum.". Bij aanvraag nummeroverdracht bij Weepee wordt een PDF gegenereerd die je hen moet terugsturen en daarop kan je de datum vermelden wanneer de overdracht moet plaatsvinden.

Ik heb er echter geen ervaring mee of deze wordt gerespecteerd :$.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Bedankt allemaal voor jullie bijdrage!

Goztow, ik had uw zéér nuttige tutorial al gelezen en had niet goed begrepen hoe dat zit voor deze specifieke situatie.
Het is niet voor hier en ze willen daar bij voorkeur niet tegelijk met 2 providers zitten dus zal het afwachten worden of dit goed verloopt, ttz met behoud van nummer.
Heppie NY!
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Nog een vraag omdat ik hier ook wil overstappen naar weepee: is er een technische oorzaak of is dat puur uit goodwill dat die aanvraag voor nummeroverdracht vóór de opzeg bij de huidige provider moet gebeuren?
Indien het abonnement nog loopt, ook al is het opgezegd, heeft de huidige provider toch nog steeds de mogelijkheid om die overdracht te laten doorgaan.
Heppie NY!
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik stap binnenkort over van telenet naar belgacom met mijn vaste telefonie . Gisteren heb ik telefonisch contact opgenomen met telenet aangezien ik mijn nummer wil overdragen naar belgacom. Die persoon vertelde me dat ik geen opzeg mag doen aangezien ik het nummer dan niet mee kan overdragen . Ik hoop nu wel dat ze niet afkomen met een schadevergoeding aangezien ik geen opzeg heb gedaan . Heb reeds een 6 tal jaar vaste telefonie bij telenet dus kan ieder moment vertrekken . Maar dacht dat je bij de meeste producten toch een opzegtermijn in acht moet nemen van 1 maand en dit ook aangetekend moet doen .
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

fieldoxide schreef:Maar dacht dat je bij de meeste producten toch een opzegtermijn in acht moet nemen van 1 maand en dit ook aangetekend moet doen .
Uitzondering op deze regel is nummeroverdracht.
  • De portatie wordt altijd ingeleid door de nieuwe provider.
  • De nummeroverdracht geldt automatisch als opzeg van je telefoonabonnement.
Dat je één maand extra aan je been hebt, is waarschijnlijk niet te vermijden. Tenzij er meer dan één maand verloopt tussen de datum dat je oude provider op de hoogte werd gebracht, en de datum van de overdracht.
Het probleem is dat je géén invloed hebt op die opzegdatum, gezien je niet weet hoelang zo'n aanvraag bij je nieuwe provider blijft liggen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6887
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

ter info, op 26 maart een nummeroverdracht aangevraagd van BGC naar weepee, overdracht 4 april...
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Da's heel netjes gezien de minimum 3 weken die ze voorop stellen in hun document!
Heppie NY!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”