Om op het werk in te loggen op bepaalde zaken moet ik inloggen op windows 2008 server r2 via http zou ik dan toegang krijgen tot vnc viewer, .. rdp versie zou 6.x ik denk 6.1 zijn, .. volgens de help documentatie zou het 6.0 zijn maar ik ben er bijna zeker van dat het 6.1 is, .. nu zou ik graag via mijn linux desktop inloggen op de site dan gebruik maken van de vnc viewer (tight vnc), .. java app denk ik , nu als ik via ubuntu inlog met firefox krijg ik remoteapp maar er onder staan geen apps zoals zou moeten, .. als ik inlog met chrome of opera zegt hij os niet ondersteund.
Iemand enig idee hoe ik hier rond kan en toch linux kan gebruiken om in te loggen?
rdp windows 2008 server r2
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Voor RDP naar een W2K8 R2-machine moet je RDP-client network-level authentication ondersteunen... Mijn gok is dat dat in jouw Linux niet het geval is?
Dat kan natuurlijk uitgezet worden op de Windows-machine, maar ik weet niet of dat een optie is... (is trouwens een dik probleem indien jouw wachtwoord vervalt, kan je namelijk niet meer wijzigen dan
Dat kan natuurlijk uitgezet worden op de Windows-machine, maar ik weet niet of dat een optie is... (is trouwens een dik probleem indien jouw wachtwoord vervalt, kan je namelijk niet meer wijzigen dan

- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ok, .. dus als ik het goed begrijp moet ik een rdestkop client installeren die het wel ondersteund heeft iemand enige suggesties, .. 'k gebruik voornamelijk ubuntu en xubuntu of iets debian achtig voor clients.