Beste,
Bij mijn buren waar ze telenet hebben (installatie van een jaar of 4 geleden, hebben ze nog zo'n oude opstelling die bestaat uit 3 delen, een AP, telenet modem (denk ik) en zo'n zwarte bak (netwerk verdeler))
Ze hebben problemen met surfen op internet als ze met twee gelijktijdig draadloos surfen.
Ze hebben een basic shake en als ik een speedtest (draadloos) (2de pc staat af) doe dan kom ik uit op een download snelheid van 13Mb/s wat nog aanvaardbaar zou zijn vermits het draadloos is en een upload snelheid van maar 0,25Mb/s wat veel te traag is.
Dus maar even via een lange netwerk kabel rechtstreeks naar de telenet modem en dan krijg ik dezelfde snelheden dus ook maar D:13Mb/s U:0.25Mb/s
Wat kan hier het probleem zijn, modem die stuk is?
Als ze naar telenet bellen krijgen ze als antwoord dat ze voor 150€ wel een nieuw opstelling kunnen krijgen?
Hoe zit dat bij telenet, als de modem stuk zou zijn kan dat niet omgeruild worden of is dat betalend?
Bedankt
telenet Internet probleem
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Zet de modem eens een paar minuten zonder stroom en probeer daarna nog eens (zowel draadloos en met netwerkkabel).
Als het probleem zich dan nog voordoet, contact opnemen met Telenet en de lijn laten testen.
Als het aan de modem ligt, dan moeten ze die kosteloos komen vervangen.
Als het probleem zich dan nog voordoet, contact opnemen met Telenet en de lijn laten testen.
Als het aan de modem ligt, dan moeten ze die kosteloos komen vervangen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 57 keer
Inderdaad, Telenet doet dit kosteloos.
Wij hadden thuis ook een probleem met onze oude opstelling, maar na de klantendienst te hebben gebeld, heeft een technieker een nieuwe modem-router en nieuwe niu geplaatst. En dat volledig gratis.
Je kan natuurlijk evt een modem-only vragen, maar dat is alleen als het echt nodig is
[
Post made via mobile device ]
Wij hadden thuis ook een probleem met onze oude opstelling, maar na de klantendienst te hebben gebeld, heeft een technieker een nieuwe modem-router en nieuwe niu geplaatst. En dat volledig gratis.
Je kan natuurlijk evt een modem-only vragen, maar dat is alleen als het echt nodig is
[