Het rare is, voor het eten kon ik rustig zonder problemen op het internet. Na het eten lag plots alles plat (ik connect via een Linksys router met een eigen PPPoE sessie, de Scarlet box dient enkel voor mijn zus, mijn server en mijn SamKnows box). Dus ik controleer mijn Linksys router, geen problemen daar (behalve dat hij geen IP kreeg), het probleem lag dus verder. Dus ik connect met de Scarlet box, daar stond VDSL status not connected o.O
Herstarten dus. De Scarlet box stond gloeiend heet en de lampkes waren bizar aan het pinken (een patroon dat ik nooit eerder zag). Het komt er dus op neer dat hij nu geen IP meer krijgt, verder dan dit scherm (zie bijlage) komt hij niet.
Via de Linksys geraak ik nu wel online, de vraag is voor hoe lang.
Een technieker laten komen om hem te vervangen is een mogelijkheid, het probleem is dat mijn zus het internet nodig heeft voor haren blok, en het dus een enorme probleem zou zijn moest het compleet uitvallen. Ikzelf vertrek donderdagmorgen naar Amerika en zolang ik niet thuis ben is er niemand om het te fixen. Kzou het dus tegen morgenavond ten laatste moeten opgelost hebben!

Er is geen netwerk in de buurt dat ik even kan kapen voor de zus, dus die optie valt ook al uit