HDMI in voor pc: Blackmagic Design Intensity Pro

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik zou graag een HDMI input creëren voor mijn computer. Nu hangt men TN digicorder aan men computer scherm. Ik vind het persoonlijk niet zo handig dat ik altijd van source moet switchen en men geluid ook altijd via een omweg moet creëren.
Ik zou dus gewoon via men digicorder tv willen kijken op de computer zonder composite of scart. Zo ben ik ook wat meer futureproof. (Vrouwke zie niet graag voetbal of naar NGC, Discovery etc...)

Ik kwam dit tegen:
http://www.formatc.be/video/blackmagic- ... -1165.html
of
http://www.formatc.be/video/blackmagic- ... 71029.html
Het 1 is intern het ander is extern en via USB3.0

Mijn bedoeling is echter niet om dingen te kopiëren of te capturen of wat dan ook. Maar men vraag is eerder kan ik er gewoon naar kijken zonder ik men scherm als "source" moet aanspreken en de omslachtige geluidsaansluiting. Maar dat ik via een venster op men pc zelf kan kijken naar een hdmi input.

Op het moment.

Code: Selecteer alles

HDMI naar scherm dus geluid ga over hdmi ook naar men scherm. 
Op zijn beurt gaat het geluid van men scherm naar een input van men geluidskaart en kan ik het geluid zo doorsturen naar men koptelefoon. 
Heeft iemand er ervaring mee? En omdat de prijs hetzelfde is, welk toestel zou ik dan het beste nemen. Ik dacht aan de externe omdat deze meer aansluitingen heeft als de interne. (pc is uitgerust met usb3.0 poorten.)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ookal wil je niet gaan opnemen, decoders zullen dit waarschijnlijk als opnameapparatuur beschouwen.
Houd dus in het achterhoofd dat dit een dure aankoop kan zijn die mogelijk niet zal werken.

Edit:
En wat staat er letterlijk (en wat had je ook anders kunnen verwachten van TN...)
OPMERKING: deze kaart is NIET bruikbaar voor opname vanaf bijv. een Telenet HD Digicorder vanwege HDCP beveiliging. Opname van signalen afkomstig van Blu Ray spelers is eveneens NIET mogelijk.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Zoals ik al zei, ik wil er niet mee opnemen. Ik wil alleen zorgen dat ik via men pc tv kan kijken via een hdmi-input, zodat ik men eigen dingen kan zien. Ze zeggen dat opnamensignalen niet mogelijk zijn dus gewoon "kijken" waarschijnlijk ook niet :s
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

TiTanium schreef: dus gewoon "kijken" waarschijnlijk ook niet :s
Nee... het eerste wat er gebeurd bij HDCP is een handshake voor er het eerste beeldje over gaat... aangezien die zal mislukken is het over-and-out !

Waarom niet gewoon een eenvoudige HDMI switch (die kan je vinden voor rond de 25 euro) ?
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Mijn scherm heeft geen speakers. PC hangt via DVI-Dual aan de computer en de telenetbox nu op een hdmi ingang van het scherm. Men scherm krijgt geluid via de hdmi en is voor zien van een koptelefoonuitgang. Deze loopt dan naar men computer maar kan ik ofwel alleen DigiTV zien ofwel met de PC werken maar niet beide tegelijk. Misschien ben ik dan goedkoper af met een 2é computerscherm die tijdens deze een uitzendig mij de mogelijkheid geeft om met beide te werken. Ik dacht dat de mogelijkheid bestond om toch via een hdmi ingang voor de pc alles in 1 te zetten zonder al die omslachtig gedoe. Blijkbaar heb ik pech :(
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”