Stel het is de laatste dag van je abonnementsperiode en al je volume is opgebruikt.
Je besluit een bepaald volume bij te kopen.
- Wat je die laatste dag van dat bijgekochte volume niet opgebruikt, dat ben je kwijt.
- Je kunt die dag niet nogmaals het volume aanpassen, dus je moet er bij de eerste keer voor zorgen dat je genoeg aankoopt; dit geeft aanleiding tot teveel bijkopen.
- Je kunt die dag niet nogmaals het volume aanpassen, dus je kunt het ook niet terug op nul zetten. Zodanig wordt de volgende dag bij het begin van de nieuwe periode automatisch terug datzelfde bijkomende volume aangekocht.
Volgens mij kun je dit niet voorkomen, of vergis ik mij ?
Procedure Uitbreiding basisvolume
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik kan me die situatie moeilijk voorstellen.ringlord schreef:Stel het is de laatste dag van je abonnementsperiode en al je volume is opgebruikt.

Je vergist je zeker niet. Alle voorwaarden staan trouwens beschreven op de online klantenservice:ringlord schreef:Volgens mij kun je dit niet voorkomen, of vergis ik mij ?
http://klantenservice.telenet.be/conten ... angerekend
http://klantenservice.telenet.be/conten ... en-uit-aan
Extra kosten voorkomen? Ja dat kan: stap over op een onbeperkt VDSL2-abonnement en al je perikelen met volumeblokken en datalimieten zijn definitief opgelost.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 14 keer
Bedankt naamgenoot om dit te bevestigen.
PS Ikzelf zit op VDSL2.
Maar mijn ouders daarentegen zitten bij Telenet.
Die procedure van "Extra toegevoegd volume rekenen we maandelijks aan op je aanrekening en blijft actief totdat je deze opzegt." in combinatie met "Opgelet! Je kunt het volume maar 1 keer per dag veranderen." die lijkt geconcipieerd om zoveel mogelijk extra volume te verkopen in plaats van u tijdelijk uit de nood te helpen tot uw nieuwe periode begint te lopen.
PS Ikzelf zit op VDSL2.
Maar mijn ouders daarentegen zitten bij Telenet.
Die procedure van "Extra toegevoegd volume rekenen we maandelijks aan op je aanrekening en blijft actief totdat je deze opzegt." in combinatie met "Opgelet! Je kunt het volume maar 1 keer per dag veranderen." die lijkt geconcipieerd om zoveel mogelijk extra volume te verkopen in plaats van u tijdelijk uit de nood te helpen tot uw nieuwe periode begint te lopen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dus nooit de laatste dag van een aanrekeningsperiode volumeblokken bijbestellen. Uiterlijk de voorlaatste dag zodat je de laatste dag tegen de klok van middernacht het extra volume kan uitzetten. Je moet dus zeer goed bij de pinken zijn of je betaalt dubbel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Mijn inziens kan je dan beter "Eenmalig extra volume" bestellen in plaats van een (permanente) uitbreiding van het basisvolume.ringlord schreef:Stel het is de laatste dag van je abonnementsperiode en al je volume is opgebruikt.
Je besluit een bepaald volume bij te kopen.
Akkoord, "Eenmalig extra volume" is per data eenheid duurder dan een uitbreiding van het basisvolume. Maar het is ook slechts geldig gedurende de lopende facturatie periode en wordt niet automatisch verlengd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
Ieder zijn mening natuurlijk,
maar ik vind het jammer dat mensen volume bijkopen.
Zo zal Telenet nooit zijn limieten wegdoen of substantieel verhogen. Makkelijk, gratis verdiend geld voor hen....
Waarom verhogen ze trouwens de smalband niet naar 1Mbit of 2 Mbit, dan kun je tenminste nog werken, je hebt tenslotte toch betaald voor een maand....
maar ik vind het jammer dat mensen volume bijkopen.
Zo zal Telenet nooit zijn limieten wegdoen of substantieel verhogen. Makkelijk, gratis verdiend geld voor hen....
Waarom verhogen ze trouwens de smalband niet naar 1Mbit of 2 Mbit, dan kun je tenminste nog werken, je hebt tenslotte toch betaald voor een maand....
-
- Plus Member
Die optie, waar vinden we die terug op "Mijn Telenet" ?eternum schreef:...Mijn inziens kan je dan beter "Eenmalig extra volume" bestellen in plaats van een (permanente) uitbreiding van het basisvolume.
-
- Elite Poster
Via de instellingen van jouw Telemeter. Zie tevens het eerste onderstaand plaatje van een Telenet "Basic Internet" aansluiting.

Bron: Internettarieven
- Normaliter is het € 0,0015/MB voor "Eenmalig extra volume" bij een Telenet "Basic Internet" aansluiting (zie tweede plaatje).
- Volgens "Mijn Telenet" is dat nu blijkbaar aan € 0,0013/MB voor "Eenmalig extra volume" bij een Telenet "Basic Internet" aansluiting (zie eerste plaatje). Allicht een foutje van Telenet in de weergave van de tarifering.

Bron: Internettarieven
-
- Plus Member
Deze instelling is niet echt "eenmalig" te noemen vermits ze wordt geactiveerd elke keer je 100% van je volume hebt verbruikt...
Maar je hebt gelijk dat je door met deze instelling te spelen de kosten kunt minimaliseren en je kunt voorkomen dat er automatisch terug volume wordt aangekocht voor de volgende periode.
Maar je hebt gelijk dat je door met deze instelling te spelen de kosten kunt minimaliseren en je kunt voorkomen dat er automatisch terug volume wordt aangekocht voor de volgende periode.
-
- Elite Poster
't Ja, de woordkeuze van Telenet is reeds meermaals onderwerp van discussie geweest: "Eenmalig extra volume", "Vrij Downloaden", ...
Don't shoot the messenger.
Don't shoot the messenger.