Krijgt mijn telefoon de juiste tijd van de Fritzbox?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Aan mijn Fritzbox hangt een draadloze telefoon die dienst doet als wekker d.m.v. de ingebouwde alarmfunctie bij de Fritzbox. Ik had mijn telefoon handmatig op zomertijd ingesteld, dus een uur erbij. Bleek dat de dag nadien (ik denk nadat het alarm is afgegaan), dat de telefoon weer op wintertijd stond. Ik heb zo een vermoeden dat die draadloze telefoon de juiste tijd krijgt van de FB en dat de telefoon die juiste tijd automatisch op slaat in zijn geheugen. Of het met de datum ook zo is, kan ik niet zeggen. Het basisstation van de draadloze telefoon is rechtstreeks op de FB aangesloten. Kan iemand bevestigen dat een Fritzbox daadwerkelijk de exacte tijd aan een (draadloze) telefoon doorgeeft?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Goofie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dit topic werd reeds behandeld onder http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=33715
Is een bugje in de firmware van Fritz :-D
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

ja, weet ik; ik heb het topic gestart. Maar nu gaat mijn vraag specifiek over de tijd die wel of niet doorgegeven wordt van mijn FB aan mijn draadloze telefoon, dus de tijd die op het display van mijn telefoon verschijnt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Bij ieder inkomend gesprek wordt de tijd doorgegeven. Dit behoort tot de standaard van de "analoge CLIP".
Gezien jouw DECT telefoon CLIP ondersteunt, krijgt deze dus de tijd aangeboden door de FritzBox.
Het heeft geen zin om dit te wijzigen, bij ieder gesprek zal de tijd van je DECT toestel terug overschreven worden.
Zolas in de andere tread reeds meegedeeld, zal je één weekje moeten leven met dit ongemak.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat ik verkeerd begrepen wordt. Op het display van mijn telefoon staat de huidige datum en tijd. Ik had mijn telefoontoestel handmatig op zomertijd ingesteld. Nadat het alarm is afgegaan (denk ik) staat op het display van het telefoontoestel weer de wintertijd. Ik geef een voorbeeld: nu tijdens het typen van dit bericht is het 10:41 uur en dat zou ook op het display van mijn telefoon moeten staan omdat ik het aangepast had. Er staat echter 09:41 uur op het display waardoor ik er van uitga dat de actuele tijd niet aan mijn telefoontoestel gebonden is maar de juiste tijd (en NIET tijdsduur) wordt door de FB aan mijn telefoontoestel gecommuniceerd. Op die manier mag ik instellen wat ik wil, na verloop van tijd gaat mijn telefoontoestel toch dezelfde tijd weergeven als de FB.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Dat is toch exact hetzelfde als wat ik hierboven schreef ?
Ik had het over de tijd (= het uur), niet over de duur :).

Via de analoge CLIP geeft je FritzBox het uur door aan je telefoon. Wat je daar ook manueel instelt, het wordt door de FritzBox overschreven. Als je dat wil vermijden, moet je in de "FON" instellingen, de analoge CLIP (tijdelijk) buiten gebruik nemen ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Merci philippe, het was mij niet meteen duidelijk. Bespaart mij weer een boel gefrunnik met die toetsjes als de stroom een dezer dagen er weer eens afgehaald wordt om verder te verbouwen. Lang leve de FB :-)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”