Format C of niet?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 7 keer
Hallo,
Een goede kennis heeft mij zonet gevraagd of ik eens wilde "kijken" naar zijn PC. Het probleem: "De PC is traag". De oorzaak moet ik niet gaan zoeken in de hardware. Deze is tamelijk recent (4 jaar ofzo).
Ik heb al eens malwarebytes geïnstalleerd in veilige modus (omdat het anders te lang duurde), echter zonder resultaat. Ik heb gezegd dat ik er mijn tijd niet meer in ga steken en ga overgaan tot een format C. Ik ben namelijk geen computerexpert en weet voor de rest geen raad. Er valt echt niet met de PC te werken. 15 min voordat hij opgestart is en dan nog 100% CPU load. Bij de processes kan ik niet direct zien wat 100% CPU-load veroorzaakt.
Nu vroeg ik mij het volgende af: Zijn er mensen die zo'n traag systeem herstellen zonder al te veel moeite? Of gaan de meesten gewoon over tot herinstallatie van OS?
In mijn geval is de herinstallatie van een OS de meest efficiënte oplossing maar misschien bestaat nog een betere oplossing? Of misschien een HOWTO "repair windows"?
Een goede kennis heeft mij zonet gevraagd of ik eens wilde "kijken" naar zijn PC. Het probleem: "De PC is traag". De oorzaak moet ik niet gaan zoeken in de hardware. Deze is tamelijk recent (4 jaar ofzo).
Ik heb al eens malwarebytes geïnstalleerd in veilige modus (omdat het anders te lang duurde), echter zonder resultaat. Ik heb gezegd dat ik er mijn tijd niet meer in ga steken en ga overgaan tot een format C. Ik ben namelijk geen computerexpert en weet voor de rest geen raad. Er valt echt niet met de PC te werken. 15 min voordat hij opgestart is en dan nog 100% CPU load. Bij de processes kan ik niet direct zien wat 100% CPU-load veroorzaakt.
Nu vroeg ik mij het volgende af: Zijn er mensen die zo'n traag systeem herstellen zonder al te veel moeite? Of gaan de meesten gewoon over tot herinstallatie van OS?
In mijn geval is de herinstallatie van een OS de meest efficiënte oplossing maar misschien bestaat nog een betere oplossing? Of misschien een HOWTO "repair windows"?
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Als hij traag is dan is hij nog herstelbaar 
Zie wat allemaal mee opstart en dergelijke, verwijder de programma's die niet nodig zijn(Begin eerst met alles te uninstallen dat niet meer gebruikt wordt.). Met de trial van tuneup utilities 2012 kan je ook al veel wonderen doen. Deze zal na de installatie een analyse doen, en al een gedeelte opruimen. Je moet alleen weten met wat je bezig bent. Format C: lijkt het snelste maar als er wat geïnstalleerd staat dan vrees ik er wat voor
.
Van de week nog een "trage laptop" hersteld
4 jaar oud dual core. 20GB!! aan tempfiles. De helft van de opstartprogramma's die niet nodig waren verwijderd. En dan defrag, scan van malware virussen, en zijn laptopke is ondertussen een pak sneller 
EDIT:
Je kan eventueel een scan maken met Hijackthis. Deze maakt een logfile en kan je hier posten. Kan ik u eventueel al meedelen wat het probleem kan zijn.
Software:
HijackThis
Installeren en laten scannen met logfile
Tuneup Utilities 2012
Analyse laten doen, opschonen en dan eens de startconsole rustig bekijken. Op die manier kan je veel opruimen.

Zie wat allemaal mee opstart en dergelijke, verwijder de programma's die niet nodig zijn(Begin eerst met alles te uninstallen dat niet meer gebruikt wordt.). Met de trial van tuneup utilities 2012 kan je ook al veel wonderen doen. Deze zal na de installatie een analyse doen, en al een gedeelte opruimen. Je moet alleen weten met wat je bezig bent. Format C: lijkt het snelste maar als er wat geïnstalleerd staat dan vrees ik er wat voor

Van de week nog een "trage laptop" hersteld

EDIT:
Je kan eventueel een scan maken met Hijackthis. Deze maakt een logfile en kan je hier posten. Kan ik u eventueel al meedelen wat het probleem kan zijn.
Software:
HijackThis
Installeren en laten scannen met logfile

Tuneup Utilities 2012
Analyse laten doen, opschonen en dan eens de startconsole rustig bekijken. Op die manier kan je veel opruimen.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
-
- Pro Member
En dit kan allemaal in veilige modus? Want als ik het moet doen bij een normale opstart, dan begin ik er niet aan.
Veel software staat er niet op. Gewoon office 2007, flashplayer, java. En dan nog wat standaard programma's van Acer. Veel kan ik dus niet verwijderen.
Het systeem is niet traag maar hééél erg traag. Zelf de verkenner openen lukt met moeite.
Wil het wel eens proberen om het systeem terug in orde te krijgen; gewoon uit interesse. Alvast bedankt!
Veel software staat er niet op. Gewoon office 2007, flashplayer, java. En dan nog wat standaard programma's van Acer. Veel kan ik dus niet verwijderen.
Het systeem is niet traag maar hééél erg traag. Zelf de verkenner openen lukt met moeite.
Wil het wel eens proberen om het systeem terug in orde te krijgen; gewoon uit interesse. Alvast bedankt!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Zeker dat svhost (mogelijk windowsupdate) niet de oorzaak is ? Pc wordt dan uitermate traag, ben het al vaak tegengekomen.
combofix
antivir
eens laten draaien en als dat niet helpt een herinstallatie.
combofix
antivir
eens laten draaien en als dat niet helpt een herinstallatie.
-
- Pro Member
Hoe installeer je de software als hij hééél traag is. Ik geen uren zitten wachten (ookal kun je ondertussen iets anders doen) totdat de software geïnstalleerd is.silencer schreef: combofix
antivir
Installeren in veilige modus? Of zijn de genoemde softwarepakketten een onderdeel van de ultimate bootcd?
PS: de PC is ineens extreem traag geworden. Niet geleidelijk aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
is hij wel snel in 'veilige modus'?
wat ik zou doen is eerst (zoals hierboven aangegeven) die tune-up utilities installeren en de 'one click maintenance' uitvoeren.
Dan gaat hij toch al iets sneller. Dan pas zou ik overgaan naar malwarebytes en virsusscan.... die loopt dan toch iets sneller dan dat je het andersom doet.
Tuneup utilities is geen al te groot programma, maar doet wel veel...
wat ik zou doen is eerst (zoals hierboven aangegeven) die tune-up utilities installeren en de 'one click maintenance' uitvoeren.
Dan gaat hij toch al iets sneller. Dan pas zou ik overgaan naar malwarebytes en virsusscan.... die loopt dan toch iets sneller dan dat je het andersom doet.
Tuneup utilities is geen al te groot programma, maar doet wel veel...
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Heb je de S.M.A.R.T. gegevens van de HD al eens nagekeken?
Is het toestel ook zo traag indien je boot van een linux live-CD (of via linux op een USB stick)?
Is het toestel ook zo traag indien je boot van een linux live-CD (of via linux op een USB stick)?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
dat is inderdaad uitstekend advies. Puppylinux vanop usb-stick kan wonderen doen en alle foto's en bestanden redden, gevolgd door format c: en klaar. En office vervangen door abiword, gnumeric e.d...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je kan ook eens security essentials van Microsoft eens installeren en dat ook nog eens laten scannen. Zou in elk geval format c niet doen : zoals TiTanium reeds zegt : het kan nog goed herstelt worden.
PS : kijk ook eens hoeveel ram er in zit (BIOS of via windows) en vergelijk dit met met wat er "zou" moeten inzitten. het kan ook dat één of meerdere ramlatjes kapot zijn waardoor jij continue zit te swappen naar de harde schijf.
PS : kijk ook eens hoeveel ram er in zit (BIOS of via windows) en vergelijk dit met met wat er "zou" moeten inzitten. het kan ook dat één of meerdere ramlatjes kapot zijn waardoor jij continue zit te swappen naar de harde schijf.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
Als je in msconfig geraakt zet dan alle niet essentiele opstart programma's uit en start pc terug up hij zou dan moeten opstarten als in veilige modus, bij snel(ler) opstarten de verschillende programma's in pakketjes terug bij opstarten tot je de schuldige vind.
Als er niet veel op de pc staat en hij is nog traag na het vorige kan het volgende helpen (in deze volgorde uitvoeren):
mss even oplijsten wat je antivirus programma is (of als het er meerdere zijn kan dit de oorzaak van de traagheid zijn) en adware programma.
Als er niet veel op de pc staat en hij is nog traag na het vorige kan het volgende helpen (in deze volgorde uitvoeren):
- IE volledig opschonen (cookies, pw, settings van derde programma's,...)
harde schijf clean up ook de oude reserve herstelpunten
disk defragmentatie
mss even oplijsten wat je antivirus programma is (of als het er meerdere zijn kan dit de oorzaak van de traagheid zijn) en adware programma.
-
- Pro Member
't is in orde nu
.
Het ging echt niet om software te installeren waardoor ik ging overgaan tot herinstallatie. Toevallig heb ik wat gelezen over de ultimate bootcd for windows en heb dan toch eerst het volgende geprobeerd.
. Bedankt voor de tips.

Het ging echt niet om software te installeren waardoor ik ging overgaan tot herinstallatie. Toevallig heb ik wat gelezen over de ultimate bootcd for windows en heb dan toch eerst het volgende geprobeerd.
- Met ubuntu live CD bakcup gemaakt
- ultimate BootCD for windows en netwerkconnectieviteit kun je héél gemakkelijk via het netwerk aan de harde schijven
- Scan uitgevoerd van de C-schijf over het netwerk met AVG internet security 9.x.x die op mijn desktop staat. 2 trojaanse paarden, 1 virus en 2 malware gevonden en verwijderd.

Laatst gewijzigd door TomVH 18 maa 2012, 21:01, in totaal 1 gewijzigd.
- TiTanium
- Moderator
Format c: is typisch voor computerwinkels 
Ha meneer/mevrouw ik denk dat we een hele herinstallatie moeten doen en dat begint van 50€
Terwijl het meestal een simpel virus/malware op de achtergrond kan zijn die het uithangt. Of een slecht onderhouden pc (gefragmenteerd, vol rommel, etc)

Ha meneer/mevrouw ik denk dat we een hele herinstallatie moeten doen en dat begint van 50€

Terwijl het meestal een simpel virus/malware op de achtergrond kan zijn die het uithangt. Of een slecht onderhouden pc (gefragmenteerd, vol rommel, etc)
- TiTanium
- Moderator
Niet als ge heel veel hebt geïnstalleerd
Dan kan dit is geweldig lang duren.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Hangt er vanaf wat er allemaal op staat je gelooft soms niet wat mensen installeren (internet explorer met 20 bars op dan heb je nog een klein half scherm om te surfenFormat c: is typisch voor computerwinkels

In 90% van de gevallen is dat ook zo! Er staan maar een 10tal programma's op daar ben ik rap gereed mee hoor!Ha meneer/mevrouw ik denk dat we een hele herinstallatie moeten doen en dat begint van 50€
De andere 10% is van ouders die met de kleinen zijn/haar pc komen waar ik games moet installen pfffffffffffffffffffffffff zeker "the sims" & "world of warcraft"

- TiTanium
- Moderator
Mijn spelletjes zijn anders niet zo leuk te installeren. 15~16gb/spel 

-
- Pro Member
Ik ben het volledig met TiTanium eens.
Zonder format C => in totaal maximum 30 min werk. Als je natuurlijk geen computerexpert bent zoals ik, steek je wel wat tijd in het opzoekwerk.
Met format C pfff
-Backup nemen
-Windows installeren
-Drivers downloaden en installeren
-office installeren
-outlook configureren + pst file terug zetten
-updates installeren
-andere standaard software installeren (flash, virus scanner, java, browser, PDF reader,...)
-printerdriver installeren
-netwerk configureren
Eens bij de mensen thuis moet je dan ook nog eens de netwerkinstellingen gaan doen en zorgen dat de printer bereikbaar is over het netwerk voor de andere PC's.
In deze situatie was het veel eenvoudiger om via een ander systeem een scan te laten uitvoeren op virussen, malware,.... In andere situaties kan ik wel geloven dat het beter is te herinstalleren. Maar toch zeker niet altijd.
Zonder format C => in totaal maximum 30 min werk. Als je natuurlijk geen computerexpert bent zoals ik, steek je wel wat tijd in het opzoekwerk.
Met format C pfff
-Backup nemen
-Windows installeren
-office installeren
-updates installeren
-andere standaard software installeren (flash, virus scanner, java, browser, PDF reader,...)
-netwerk configureren
Eens bij de mensen thuis moet je dan ook nog eens de netwerkinstellingen gaan doen en zorgen dat de printer bereikbaar is over het netwerk voor de andere PC's.
In deze situatie was het veel eenvoudiger om via een ander systeem een scan te laten uitvoeren op virussen, malware,.... In andere situaties kan ik wel geloven dat het beter is te herinstalleren. Maar toch zeker niet altijd.
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Als ik iemand zijn pc moet formatteren gaat er automatisch een norton ghost schijfje mee, en daarna duurt het nog 5 minuten en kan ik de volgende keer de rest van de avond gezellig een pintje drinken bij hun thuis 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 35 keer
het was prolly één of ander virus dat aan het draaien was
als het nog eens voorvalt scan dan eerst de hd van op een ander systeem (avira zoals reeds vermeld fixt dat in 99% van de gevallen)
als het nog eens voorvalt scan dan eerst de hd van op een ander systeem (avira zoals reeds vermeld fixt dat in 99% van de gevallen)
- TiTanium
- Moderator
Met te formatteren leer je niets, en door het probleem te zoeken/proberen op te lossen leer je bij
Ik leer liever bij

Ik leer liever bij

- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Goh, een nieuw besturingssysteem staat er op 30 minuten op, alle software nog sneller..... en dan ga je nog een hoop pinten kunnen drinken tot alle windowsupdates terug gedaan voor die oude imageTeebee schreef:Als ik iemand zijn pc moet formatteren gaat er automatisch een norton ghost schijfje mee, en daarna duurt het nog 5 minuten en kan ik de volgende keer de rest van de avond gezellig een pintje drinken bij hun thuis

Trouwens, al van in't begin 69.99€ extra rekenen voor die Norton vind ik ook van het goeie teveel...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je kan ook niet anders... zelfs al draai je een virusscanner en kan je het probleem vinden, welke garantie heb je dat het probleem 100% is opgelost ? Inderdaad geen, en als je enkele dagen nadien die klant terug op bezoek krijgt omdat er iets anders raar doet krijgt die snel het idee dat jij geen goed werk doet.TiTanium schreef:Format c: is typisch voor computerwinkels
Die mensen werken ook niet gratis... een grondige virus scan en wat opkuiswerk neemt al snel een uurtje in beslag.TiTanium schreef:Ha meneer/mevrouw ik denk dat we een hele herinstallatie moeten doen en dat begint van 50€
Persoonlijk begin ik daar niet meer aan (vroeger stond gans de straat hier aan de deur en vond het allemaal maar normaal, tot je ze zelf eens iets vroeg), trouwens de meeste PC's die ik zo over de vloer kreeg waren dermate verprutst dat er vaak geen beginnen aan was.TiTanium schreef:Of een slecht onderhouden pc (gefragmenteerd, vol rommel, etc)
- TiTanium
- Moderator
Formateren is bij mij altijd het laatste mogelijke optie. Natuurlijk werken die mensen niet gratis. Maar een programma als tuneups en consorten kunnen het onderhoud overnemen. Standaard doet deze dat alle vrijdag. Als de mensen niet met hun systeemmappen hebben geknoeid is het meestal herstelbaar. Tegenwoordig hebben alle mensen een antivirus maar deze vind niet altijd spyware, adware, scareware. Ik gebruik nod32, malwarebytes en tuneup utilities 2012.
Ik heb een klant die haar pc werd maandelijks geformateerd door de winkel. Koste haar altijd 80€. Ik heb 9 maand geleden haar pc hersteld en opgeruimd. Ik heb haar gezegd op wat ze moet letten en haar geleerd haar pc te onderhouden. ze heeft security essential, malwarebytes en tuneup utilities die haar helpen. Na 9 maand nog altijd niet geformateerd... Wat is dan het beste... Een afrippende pc winkel aan 80€ de maand. Of een degelijke herstelling + 45€ aan software die helpen...
Ik weet dat die klant heel blij is met mij
en als ze een vraagje hebben mogen ze mij altijD contacteren. Geef mij maar echte service! 
[
Post made via mobile device ]
Ik heb een klant die haar pc werd maandelijks geformateerd door de winkel. Koste haar altijd 80€. Ik heb 9 maand geleden haar pc hersteld en opgeruimd. Ik heb haar gezegd op wat ze moet letten en haar geleerd haar pc te onderhouden. ze heeft security essential, malwarebytes en tuneup utilities die haar helpen. Na 9 maand nog altijd niet geformateerd... Wat is dan het beste... Een afrippende pc winkel aan 80€ de maand. Of een degelijke herstelling + 45€ aan software die helpen...
Ik weet dat die klant heel blij is met mij

[

- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
Windows updates installeren: een paar uurZonder format C => in totaal maximum 30 min werk. Als je natuurlijk geen computerexpert bent zoals ik, steek je wel wat tijd in het opzoekwerk.

-
- Deel van't meubilair
Eerst en vooral is dat geen afrippende PC winkel (dergelijk bedrag is niet buitensporig) maar een domme klant die zich blijkbaar niet informeerd hoe ze het probleem kan vermijden. Ik veronderstel dat de PC iedere keer terug netjes was (en vermoedelijk zelfs voorzien van anti-virus). Het enige wat je de PC winkel eventueel kan verwijten is dat ze haar geen cursus hebben aangeboden.TiTanium schreef:Ik heb een klant die haar pc werd maandelijks geformateerd door de winkel. Koste haar altijd 80€. Wat is dan het beste... Een afrippende pc winkel aan 80€ de maand. Of een degelijke herstelling + 45€ aan software die helpen...
Waarom twee antivirus/malware oplossingen... is dat een degelijke herstelling ?TiTanium schreef:ze heeft security essential, malwarebytes en tuneup utilities die haar helpen.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Virusscanners lopen ALTIJD achter de feiten aan (of in dit geval : de virussen). Het kan dus absoluut geen kwaad om er twee naast elkaar te draaien (ik heb ook google chrome en firefox op mijn pc staan, why not...). Natuurlijk wel op voorwaarde dat je hebt getest of deze 2 naast elkaar geen problemen geven! Maar dat zal TiTanium wel gedaan hebben, hem kennende.
Anyway ook ik heb zowel security essentials als malwarebytes op mijn pc draaien, gaat prima naast elkaar...
Anyway ook ik heb zowel security essentials als malwarebytes op mijn pc draaien, gaat prima naast elkaar...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- TiTanium
- Moderator
Malwarebytes is geen antivirus, maar spoort de rest op... Vind en beschermt zelfs beter dan die van windows 
Ze kreeg een clean instal met niks op... En als ze iets vroeg was het altijd van dit komt door msn, facebook enz... U mag die programma's niet gebruiken.
[
Post made via mobile device ]

Ze kreeg een clean instal met niks op... En als ze iets vroeg was het altijd van dit komt door msn, facebook enz... U mag die programma's niet gebruiken.
[

-
- Deel van't meubilair
Een browser is iets helemaal anders dan antivirus/malware software die redelijk diep in het OS zit ingrijpt.krisken schreef:Het kan dus absoluut geen kwaad om er twee naast elkaar te draaien (ik heb ook google chrome en firefox op mijn pc staan, why not...).
Mijn regel nummer 1 is alvast geen twee dergelijke paketten op je PC.
Maar heeft ze ook haar additionele software en licenties afgegeven aan de PC winkel ? Het zou me trouwens ten zeerste verwonderen dat een PC winkel in dergelijk geval de kans niet grijpt om de klant een virusscanner te verkopen (ook al zijn er uitstekende gratis alternatieven zoals Microsoft Security Essentials).TiTanium schreef:Ze kreeg een clean instal met niks op...
Het is een potentiele oorzaak... net zoals overal op klikken wat je ziet (maar als de winkel in dat geval nog steeds geen antivirus/malware aanbeveelt dan ga ik akkoord dat hun kwaliteit te wensen overlaat).TiTanium schreef:En als ze iets vroeg was het altijd van dit komt door msn, facebook enz... U mag die programma's niet gebruiken.
[

- TiTanium
- Moderator
Mijn ervaring leert dat malwarebytes perfect werkt naast microsoft security essential, nod32 en een tal van andere antivirussen. (Als dat u regel is en u voldoende beschermt is dat goed)
Voor software bij te installeren moest ze bij betalen
Ze klikt niet overal op dat hadden ze haar in de winkel al gezegd.
Ik heb voldoende voorbeelden waar ik gewoon het systeem herstelde en opruimde zonder format en die nog altijd geen format nodig hebben (sommige al meer dan 3jaar!)
* Windows installeren met bijhorende updates (meeste hebben cd's zonder service packs dus daar kruipt veel tijd in)
* Niet altijd alle drivers voor handen dus je mag een zoekactie gaan starten. (ga niet de hele lijst afwerken...)
* TomVH heeft men raad opgevolgd en komt volgens mij tot de zelfde conclusie...
Zolang de situatie recht te trekken is (en geen backupsoftware hebt of exact kopie hebt van u pas geïnstalleerde windows partitie) is herstellen volgens mij toch nog altijd een zeer goede optie
TomVH heeft de moed genomen om als "niet computer expert" deze grote onderhoud + scannen op virussen/marware/scareware etc... van het gehele systeem te doorstaan en met een goed eind (dikke
hiervoor). Waarvoor hij maar 30 minuten nodig had
Ik denk herinstalleren van de hele boel langer duurt dan "30 minuten".
Voor software bij te installeren moest ze bij betalen

Ze klikt niet overal op dat hadden ze haar in de winkel al gezegd.
Ik heb voldoende voorbeelden waar ik gewoon het systeem herstelde en opruimde zonder format en die nog altijd geen format nodig hebben (sommige al meer dan 3jaar!)
* Windows installeren met bijhorende updates (meeste hebben cd's zonder service packs dus daar kruipt veel tijd in)
* Niet altijd alle drivers voor handen dus je mag een zoekactie gaan starten. (ga niet de hele lijst afwerken...)
* TomVH heeft men raad opgevolgd en komt volgens mij tot de zelfde conclusie...
Maar om mij te overtuigen dar een format C rapper en beter is gade al straf uit de hoek moeten komenTomVH schreef:Ik ben het volledig met TiTanium eens.
Met format C pfff
-Backup nemen
-Windows installeren
-office installeren
-updates installeren
-netwerk configureren

TomVH heeft de moed genomen om als "niet computer expert" deze grote onderhoud + scannen op virussen/marware/scareware etc... van het gehele systeem te doorstaan en met een goed eind (dikke

- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
goh, bedoel je 30 minuten werk of 30 minuten tijd ?
Op 30 minuten kan ik geen spyware uitscakelen, scannen met malwarebytes, scannen met combofix en scannen met security essentials, den tmp leegmaken en de schijf defragmenteren. Met veel geluk draait dan alles terug degelijk, maar voor't zelfde geld ook niet, en dan staat de klant dus terug aan uw deur en heb ik m'n werk zogezegd niet goed gedaan)
Soit, het hangt er allemaal een beetje vanaf hoe erg het gesteld is, iemand die z'n pc redelijk op orde houd en per ongeluk met een fake virusscanner zit, die hoef je echt niet te formateren.
Op 30 minuten kan ik geen spyware uitscakelen, scannen met malwarebytes, scannen met combofix en scannen met security essentials, den tmp leegmaken en de schijf defragmenteren. Met veel geluk draait dan alles terug degelijk, maar voor't zelfde geld ook niet, en dan staat de klant dus terug aan uw deur en heb ik m'n werk zogezegd niet goed gedaan)
Soit, het hangt er allemaal een beetje vanaf hoe erg het gesteld is, iemand die z'n pc redelijk op orde houd en per ongeluk met een fake virusscanner zit, die hoef je echt niet te formateren.
-
- Pro Member
Ik had eerst malwarebytes geïnstalleerd in veilige modus. Nadien via het netwerk de C-schijf laten scannen met AVG internet security. Na het verwijderen van de geïnfecteerde bestanden kreeg ik toch een Rundll foutmelding. Malwarebytes verwijderd en het proleem was opgelost. In mijn geval werkt malwarebaytes dus niet naast AVG 9.x.x internet security.TiTanium schreef:Mijn ervaring leert dat malwarebytes perfect werkt naast microsoft security essential, nod32 en een tal van andere antivirussen.
30 minuten werk hé. Tijdens de scan kun je iets anders doen.iceke schreef:goh, bedoel je 30 minuten werk of 30 minuten tijd
Als je dit nog gedaan hebt is 30 min nog overdreven.
-steek UBCD for windows in PC
-activeer netwerkmogelijkheid (2 muisklikken)
-schrijf de netbiosname (BARTPE-xxxx), username (administrator) en het wachtwoord op die op je scherm verschijnen
-browse naar de C-schijf via het netwerk (\\BARTPE-xxxx)
-klik rechts en laat scannen met je antivirus,....
-en nadien nog de standaard zaken (defragmenteren, shijfopruiming,...)
-
- Deel van't meubilair
Wat ik dus al eerder aanhaalde... en daarom is het ook logisch dat PC winkels kiezen voor een format C.iceke schreef:Met veel geluk draait dan alles terug degelijk, maar voor't zelfde geld ook niet, en dan staat de klant dus terug aan uw deur en heb ik m'n werk zogezegd niet goed gedaan).
Ik beweer trouwens niet dat je met een cleanup ook niet tot een werkende situatie kan komen... alléén is het niet altijd zo eenvoudig en soms best tijdrovend (er zijn best wel hardnekkige virussen en rotzooi die je er niet afkrijgt met één of andere automatische procedure). Als je er natuurlijk vanuit gaat dat een virus scan en defrag het zaakje oplost is het anders, maar dat soort problemen krijg ik toch niet vaak over de vloer.
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Draai er ook maar eens ccleaner op met zo goed als alle vakken aangevinkt (In de Windows tab => Alles van Internet explorer, alles van Windows explorer, alles van System, bij Advanced => old Prefetch data, Window Size/Location cache. Bijde Applications tab gewoon alles). Tzou me niet verbazen moest je dan ook een gig of 10 kunnen vrij maken
En leer die persoon een antivirus gebruiken, die dingen zijn er voor een reden