Mij een SSD gekocht en daarop windows geinstalleerd werkt vele malen sneller nu, maar vroeger stond er (xp,visa & win7) op een harde schijf met 3 partities.
Die schijf vervangen door de SSD maar wat als ik die schijf nu ook weer aansluit dan heb ik en de ssd met één os en de hdd met 3 osen wat gaat dat geven?
Iemand enig idee? Ik zou het handig vinden om bv 'werk" en "fun os" te hebben beiden win7 x64
Ook staat er nu bij de opstart "oudere versie" of "windowes 7" (ik heb 2 keer moeten proberen eer het goed ging) Tussentijds wel een format gedaan maar "oude versie" blijft staan hoe kan ik dat verwijderen?
Dual/triple/quad installatie
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 7 keer
http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/mul ... etten.html
http://www.sevenforums.com/tutorials/20 ... ecord.html
PS: ik gebruik masterbooter als ik gebruik maak van meerdere OS.
http://www.sevenforums.com/tutorials/20 ... ecord.html
PS: ik gebruik masterbooter als ik gebruik maak van meerdere OS.
Je kunt toch maar booten vanaf 1HDD dus je kan toch enkel kiezen uit de OSs die geïnstalleerd staan op die HDD?q-tec schreef:Die schijf vervangen door de SSD maar wat als ik die schijf nu ook weer aansluit dan heb ik en de ssd met één os en de hdd met 3 osen wat gaat dat geven?
Handig? Ik had ook eerst die gedachte maar handig vind ik het toch niet. Ik gebruik altijd maar één OS.q-tec schreef:Ik zou het handig vinden om bv 'werk" en "fun os" te hebben beiden win7 x64
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik kan tocch die HDD terug aansluiten op bv sata poort2?Je kunt toch maar booten vanaf 1HDD dus je kan toch enkel kiezen uit de OSs die geïnstalleerd staan op die HDD?
Maar dan zit ik met 2 verschillende bootmanagers....
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
hoi,
misschien een domme vraag, ben ook maar een beginner op dit gebied, maar kun je gelijk welk een hd vervangen door een ssd? moet daar geen tussenelectronica bij, of mag de ssd gewoon aangesloten worden aan de sata poort? in mijn geval , werk met een hp pavilion hdx 18, die heeft twee hd's, 2x250 gb. In de mogelijkheid dat het zou lukken, welke moet dan de ssd worden, C of D? of allebei ?
vriendelijke groeten,
B.
misschien een domme vraag, ben ook maar een beginner op dit gebied, maar kun je gelijk welk een hd vervangen door een ssd? moet daar geen tussenelectronica bij, of mag de ssd gewoon aangesloten worden aan de sata poort? in mijn geval , werk met een hp pavilion hdx 18, die heeft twee hd's, 2x250 gb. In de mogelijkheid dat het zou lukken, welke moet dan de ssd worden, C of D? of allebei ?
vriendelijke groeten,
B.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Een SSD heeft een SATA aansluiting die je kan aansluiten op een SATA poort van je PC/laptop (sommige laptops gebruiken een adapter).
In je BIOS kan je kiezen welke als bootdisk moet dienen.
In mijn pc zitten 5 harde schijven waarvan 1 SSD en de SSD staat als bootdisk aangegeven.

In je BIOS kan je kiezen welke als bootdisk moet dienen.
In mijn pc zitten 5 harde schijven waarvan 1 SSD en de SSD staat als bootdisk aangegeven.

- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
- Bedankt: 252 keer
SSDs kunnen ook andere aansluitingen hebben dan SATA, zoals PCIe (dan lijken ze meer op een grafische kaart) of mSATA voor laptops, of SAS voor servers. Maar de meeste winkels zullen dat verschil wel duidelijk genoeg aangeven.
Een SSD gebruik je best als systeemschijf, dus de schijf waarop je Windows staat. Da's gewoon een kwestie van Windows erop te installeren.
Een SSD gebruik je best als systeemschijf, dus de schijf waarop je Windows staat. Da's gewoon een kwestie van Windows erop te installeren.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
ok, bedankt,
misschien de verkeerde plaats of het verkeerde topic, maar welke ssd raad je aan? 'k bedoel niet van grootte, maar van merk?
mvg,
B.
misschien de verkeerde plaats of het verkeerde topic, maar welke ssd raad je aan? 'k bedoel niet van grootte, maar van merk?
mvg,
B.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
q-tec schreef: Ook staat er nu bij de opstart "oudere versie" of "windowes 7" (ik heb 2 keer moeten proberen eer het goed ging) Tussentijds wel een format gedaan maar "oude versie" blijft staan hoe kan ik dat verwijderen?
in de msconfig kan je dat aanpassen, tweede tabje (opstarten) boot.