Sagem webracer, router en NAS

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Wie kan me helpen bij het instellen van mijn Sagem Webracer en NAS? Ik heb al heel wat instructies van internet gevolgd, maar niks lijkt te werken. Mijn setup is alsvolgt:

Code: Selecteer alles

Sagem webracer (192.168.1.1) -------- TP-Link Router (192.168.2.1) ------- NAS (192.168.2.100)
Ik las ergens dat, als je bij "network interfaces" de wan pppoe disabled, je je helemaal niks meer moet aantrekken van de sagem. Maar als ik dat doe, hebben we ook geen kiestoon meer aan de telefoon, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Wat ik dus graag zou doen, is gebruik maken van de functies die mijn NAS (synology DS211) biedt, zoals bvb de ftp-server. Maar daar slaag ik dus niet in. Kan iemand me stap voor stap helpen?

Alvast bedankt!
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Eerste oplossing
Doe die router (tplink) aan de kant en zet er een switch tussen, nu heb je 2x nat en dat is echt niet handig!

Tweede oplossing
Stel je TP link in dat deze PPPoE doet op de WAN poort, zo krijgt deze een eigen publiek IP

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

kippewit schreef:Ik las ergens dat, als je bij "network interfaces" de wan pppoe disabled, je je helemaal niks meer moet aantrekken van de sagem. Maar als ik dat doe, hebben we ook geen kiestoon meer aan de telefoon, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Het verwondert mij dat jouw telefoon uitvalt als je wan pppoe disabled, voor zover ik wist heb je voor Scarlet VoIP géén pppoe nodig (vlan20).
In dit geval zou ik dus aan de sagem niets doen (pppoe laten voor VoIP), en het advies van krisken volgen: een 2de pppoe opzetten op de wan van je d-link. Dit zal natuurlijk alleen werken als je bij Scarlet meerdere pppoe settings kan opzetten.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”