Die grootte is een kwestie van tijd tot je denkt dat groter ook altijd mag

Gebruik zelf ondertussen 6j een 24" scherm, in het begin was dat idd wel even aanpassen komende van een 19" crt, maar ik heb eigenlijk zelfs altijd nog een 2e scherm naast het 24" scherm gebruikt (zij het een los scherm of het scherm van de laptop waarop hij is aangesloten).
Ik denk dat je zelf een beetje moet uitvinden wat je het beste ligt. Zelf gebruik ik nogal veel programma's met het venster zo groot mogelijk en werk ik met meerdere desktops (heb een Mac, maar is ook mogelijk met Linux en andere OS'en voor zover ik weet). De desktops hebben zogezegd allemaal hun eigen type van geopende programma's (audio, internet, foto, ...). Daarnaast staat dus altijd mijn laptop scherm open met chat programma, Twitter app en andere kleinere programma's die ik op elke desktop terug wil zien als ik switch (maar dus altijd op het laptop scherm staan).
Voor mij werkt dat persoonlijk het fijnst, een ander heeft daar waarschijnlijk zijn eigen mening over. In het begin had ik op de desktop van mijn 24" scherm ook wat info geplaatst over de pc hardware, mails die ik had staan, weer, etc. Ben even de tools daarvoor vergeten (was nog met een pc op Windows/Linux) maar vond ik wel handig eigenlijk.
Het werken op zich met een 24" scherm is dus niet veel aangepast, gewoon de vensters groter gemaakt dan ervoor wat erg handig was tijdens het schrijven van code. Tijdens het testen van de code was het ook makkelijk om zowel tool als code langs elkaar open te kunnen zetten.