Indeling 24" scherm

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb sinds gisteren een nieuw scherm, de Dell 2412M met IPS panel. Een ware vooruitgang tov mijn oud TN 19" scherm!!

Nu heb ik wel een vraag, hoe delen jullie dat scherm in? Want het is toch wel heel erg groot :) Ik kan makkelijk 2 webpagina's naast elkaar laten staan, etc...

Dus hebben jullie werken met een 24" scherm anders aangepast dan ééntje van 19" ofzo?
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Die grootte is een kwestie van tijd tot je denkt dat groter ook altijd mag :) Gebruik zelf ondertussen 6j een 24" scherm, in het begin was dat idd wel even aanpassen komende van een 19" crt, maar ik heb eigenlijk zelfs altijd nog een 2e scherm naast het 24" scherm gebruikt (zij het een los scherm of het scherm van de laptop waarop hij is aangesloten).

Ik denk dat je zelf een beetje moet uitvinden wat je het beste ligt. Zelf gebruik ik nogal veel programma's met het venster zo groot mogelijk en werk ik met meerdere desktops (heb een Mac, maar is ook mogelijk met Linux en andere OS'en voor zover ik weet). De desktops hebben zogezegd allemaal hun eigen type van geopende programma's (audio, internet, foto, ...). Daarnaast staat dus altijd mijn laptop scherm open met chat programma, Twitter app en andere kleinere programma's die ik op elke desktop terug wil zien als ik switch (maar dus altijd op het laptop scherm staan).

Voor mij werkt dat persoonlijk het fijnst, een ander heeft daar waarschijnlijk zijn eigen mening over. In het begin had ik op de desktop van mijn 24" scherm ook wat info geplaatst over de pc hardware, mails die ik had staan, weer, etc. Ben even de tools daarvoor vergeten (was nog met een pc op Windows/Linux) maar vond ik wel handig eigenlijk.

Het werken op zich met een 24" scherm is dus niet veel aangepast, gewoon de vensters groter gemaakt dan ervoor wat erg handig was tijdens het schrijven van code. Tijdens het testen van de code was het ook makkelijk om zowel tool als code langs elkaar open te kunnen zetten.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 771 keer
Te Koop forum

24" of 27" ... beginners! :)

Afbeelding
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Alweer een zeer nuttige bijdrage van een moderator ...
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik heb een 27" en ik deel men scherm altijd in 2 delen. 1 kant een film of een serie en de andere kant de rest. Zaken zoals skype en dergelijke (webcam) zijn tegenwoordig "ON TOP (in een vierkant)" dus die hoef ik geen plaatsjes meer te geven. Van tijd tot tijd heb ik geen zin in de rest en is het op volledig beeld een film/serie of gamen :)

Code: Selecteer alles

1. Film/videoclip/serie <---> Websites/skype/msn of wat dan ook
2. Full screen: Film/serie/videoclip/gamen
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

theduvelking schreef:Alweer een zeer nuttige bijdrage van een moderator ...
Oei sorry, ik wist niet dat er niet meer gegrapt mocht worden.

On topic: als je een nVidia videokaart hebt (of hebben de AMD/ATI's dat tegenwoordig ook al) is er een functionaliteit in de driver, waarmee je "zones" kan instellen. Heb je een window van een programma voor het grootste deel in zo'n "zone" staan, en je kiest dan om te maximalizeren, dan maximaliseert hij alleen tot in die "zone". Misschien is dat wel iets handig als je een mooie schermindeling zoekt...

Persoonlijk heb ik geen vaste schermindeling op m'n 30". Wat ik veel nodig heb staat in het groot, wat ik wat minder nodig heb staat achterin of geminimized.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Ik gebruik zelf nog wel "ouderwetse" 19" schermen, maar heb er 2 naast mekaar staan.
Dat vind ik ook zeer plezierig werken, mail of internet open in het linker scherm, documenten waar je mee bezig bent in het rechter scherm, schuiven van links naar rechts etc ...
Of een filmke / videoconf op volledig scherm op de ene kant, terwijl je op het andere scherm verder werkt.

Die zone's waarover selder het heeft in de vorige post, is in feite een beetje hetzelfde denk ik (maar nog flexibeler?).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Op mijn vaste PC heb ik 2x een 22 inch scherm. Links zet ik meestal mijn mail open, terwijl ik rechts surf. Ook bij het volgen van tutorials (photoshop bvb) is dit enorm handig : photoshop links gooien, en rechts het filmpje of de website volgen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Die zones! Goeie tip!
Heb een GTX460 in SLI dus dat zal wel lukken? :)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan die zones toch niet terugvinden in het Nvidia Control Panel hoor :???:
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

nView noemde het, maar blijkbaar bestaat het nemeer onder Windows 7 :(

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=103599&hl=
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”