generation pay&surf (vita simkaart) - verbruik checken

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

Ik kocht vorige week een playstation vita 3G, en daar zit dus een simkaart bij van Proximus, volgens het bijgeleverde foldertje een generation pay&surf. Ik stop die kaart in de vita, kies een APN uit: (op goed geluk, want daarover zat er dus geen info bij) internet.proximus.be en krijg een verbinding. So far so good, al had er in dat foldertje wat minder gezever en wat meer nuttige info kunnen staan (bijvoorbeeld ivm de apn). Er was mij verteld dat als je de kaart "activeert", je 200 mb extra kon krijgen bovenop de reeds inbegrepen 200, volgens het foldertje op http://www.generation.be/psvita. Ik doe dat, krijg na invullen van mijn gegevens een code toegestuurd, en mijn 200 mb extra zijn geactiveerd volgens de website.

Uiteraard wil ik graag controleren hoeveel tegoed ik nu heb en hoeveel verbruikt is, dus ga ik naar de proximus website en registreer me bij de e-ervices (waar vaag naar verwezen wordt in het bijgeleverde foldertje), dmv de PUK code. Ondertussen krijg ik op de vita een bericht dat mijn belwaarde bijna op is, wat enigszins verontrustend is aangezien ik nog zo goed als geen data verbruikt heb (maar dat bericht gaat dus vermoedelijk niet over data, aangezien ik verder ook enkel info krijg over belwaarde ipv data). Bij inloggen op de e-services website krijg ik te zien dat mijn belwaarde nul is, en mijn kaart nog een jaartje geldig, maar er is daar niks te vinden over DATA verbruik, ook niet in historiek etc. Na wat rondneuzen in de helpsectie vind ik ook nog de m.skynet.be website, waar mijn paswoord niet aanvaard wordt, en er gedreigd wordt met blokkeren na drie pogingen. Op de "generation" site kan ik ook niets vinden over hoeveel data tegoed/verbruikt is, en staat er eigenlijk zelfs zo goed als niets over pay&surf (ook niet op de proximuswebsite). Wat is dat met proximus en de tig verschillende sites, waar je bijna geen nuttige of toepasselijke info vindt? Je zou denken dat dit voor proximus een goede gelegenheid is om zieltjes te winnen, maar als 't zo verder gaat...

Enfin, mijn concrete vragen:
-hoe kom ik achter hoeveel volume ik nog tegoed heb, en hoeveel daarvan verbruikt is, liefst zonder simkaartjes in telefoons te steken etc - ze leveren een simkaart speciaal bij de vita, dan moet er toch een manier zijn om er met dat toestel achter te komen, zou je denken?
-heeft iemand meer info ivm de "wipeout" promo: als je 15 € aan data herlaad, zou je wipeout krijgen. Er staat echter wel bij geldig vanaf 15/03: ik neem aan dat dat dan betekend dat enkel herlaadbeurten na 15/3 in aanmerking komen? En hoe zal i kdan het spel (ik neem aan met een vouchercode?) krijgen? Ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in na bovenstaande speurtocht, die enkel tot meer verwarring heeft geleid, dat dat "vanzelf" in orde komt :-)
i will live forever.... or die trying!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat zegt proximus/belgacom hier zelf over? Ik vermoed dat je de antwoorden bij hun sneller gaat vinden dan bij ons :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Ik had gehoopt dat iemand anders het al wist: mijn "normale" mobiele abo is niet bij proximus, dus als ik het kan vermijden om hun klantendienst te moeten bellen, graag :-)

Ik kan natuurlijk wel eens een mailtje proberen - maar ik vrees een beetje dat ik een standaardantwoord ga krijgen van een medewerker die mijn vraag maar half gelezen heeft :-) Maar niet geprobeerd is natuurlijk zowiezo mislukt :-)
i will live forever.... or die trying!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Nooit mailen, altijd bellen! Het is bekend dat ze op mails niet of half reageren :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Nimrod12
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2012, 16:28
Bedankt: 1 keer

Het verbruik kan je checken onder Mijn Krediet/Oproep- en herlaadgeschiedenis.
Volgens een Sony PlayStation medewerker zou je ook recht hebben op WipeOut 2048, indien je voor 15/03 herlaad. De downloadcode wordt echter pas op of na 15/03 doorgestuurd.
Er loopt blijkbaar toch iets mis hiermee. Ik en een collega krijgen allebij de melding dat ons datavolume bijna op is, maar volgens het 3G dataverbruik op de PS Vita en de Proximus website heb ik niet meer dan 8 MB verbruikt.
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Hey, bedankt voor de info! Toch een beetje triestig dat zulke basiszaken niet helemaal in orde zijn eigenlijk. Onder oproep en herlaadgeschiedenis kan je inderdaad wat gegevens vinden, maar voor data zijn die ook niet echt ideaal: er staat wat je verbruikt hebt in MB, maar het tegoed van een herlading wordt in euro vermeldt zo lijkt me, waardoor je zelf toch wel wat boekhouding mag doen als je wil weten wat nog tegoed is. :-) Een eenvoudige teller zou voor data-only duidelijker zijn. Wel goed nieuws ivm de herladingen en wipeout in ieder geval!

Bij mij ziet het er allessinds zo uit:
Je oproepen en je herlaadbeurten
Je Pay&Go-uitgaven onder controle houden, dat is geen verre toekomstmuziek. Deze bladzijde toont je een helder overzicht evolutie van je Pay&Go-rekening. Op de onderstaande tabel kan je alle oproepen en herlaadbeurten bekijken.

Uw huidige tariefplan is: Mobile Internet P&S
Datum Tijdstip Transactie Gebeld nummer Duur Betaald (€) Belkrediet na (€)
25/02/12 17:17 Herladen +15,000 15,000
25/02/12 17:17 Pack - activatie 0,000 0,000
25/02/12 16:48 Herladen +0,000 0,000
25/02/12 16:48 Pack - activatie 0,000 0,000
24/02/12 18:46 Pack - gebruik Data Session 2,4 Mb 0,000 0,000
24/02/12 18:41 Data Set-up 0,000 0,000
24/02/12 10:10 Pack - gebruik Data Session 265 Kb 0,000 0,000
24/02/12 10:08 Data Set-up 0,000 0,000
24/02/12 09:53 Pack - gebruik Data Session 10 Kb 0,000 0,000
24/02/12 09:53 Data Set-up 0,000 0,000
24/02/12 09:39 Pack - gebruik Data Session 118 Kb 0,000 0,000
24/02/12 09:38 Data Set-up 0,000 0,000
24/02/12 09:24 Pack - gebruik Data Session 203 Kb 0,000 0,000
24/02/12 09:22 Data Set-up 0,000 0,000
24/02/12 00:14 Pack - gebruik Data Session 10,8 Mb 0,000 0,000
24/02/12 00:00 Data Set-up 0,000 0,000
23/02/12 23:59 Pack - gebruik Data Session 13 Kb 0,000 0,000
23/02/12 23:57 Data Set-up 0,000 0,000

ps: veel gameplezier ;-)
i will live forever.... or die trying!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”