Geen Belgische standaard voor gsm-betalingen

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het project rond een nieuw mobiel betaalmiddel, waarover vorig jaar een princiepsakkoord werd bereikt door de Belgische banken en de verschillende telecomoperatoren, is stopgezet. Dat vertellen verschillende welingelichte bronnen aan Data News en wordt ons bevestigd door Mobistar. Het zouden vooral de operatoren zijn die de neuzen niet in dezelfde richting krijgen.
Volledig bericht + Bron : http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... atanews-nl

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prutsers, ... als ze niet uitkijken doen de banken alleen voort zonder hun, .. tegenwoordig met het internet, .. heeft men de telecom sector niet zo zeer meer nodig zeker met de komst van smartphones. Vooruit denken, is precies telecom hun sterkste kant niet. Maar goed langs de andere kant schoenmaker blijf bij uw leest en dat vind ik dan het positieve dat er uit de bus gekomen is, .. dat telecom ook niet in die wereld zit, .. tegenwoordig smelten industrieën sectoren samen, .. waardoor er veel specialiteit verloren gaat kijk maar naar den bakker die verkopen tegenwoordig ook al charcuterie, .. maar een deftig brood krijgen ze niet meer uit die oven !
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ergens geef ik je geen ongelijk, maar betalen met een smsje lijkt mij net iets handiger dan betalen met je smartphone via internet en dat bakje van je bank er bij :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

hangt er vanaf hoe simpel de applicatie wordt, ..
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

krisken schreef:Ergens geef ik je geen ongelijk, maar betalen met een smsje lijkt mij net iets handiger dan betalen met je smartphone via internet en dat bakje van je bank er bij :)
Bij de KBC Mobile Banking App heb je geen bakje nodig. :-D
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

heb je de tarieven van ping ping al eens gezien? Dan is je goesting direct over....en zeker voor handelaars....

Ik ga ook geen 80 cent transactie betalen op een paar broden, die ik koop!
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Dat ze dat maar doen zoals in het buitenland, kleine bedragen via RFID betalen (paypass), wie ligt er nu te wachten op het zo veelste Belgische systeem (proton, bankcontact) dat toch niet optimaal rendeert in zo'n klein land én toch nog internationale systemen nodig hebben (maestro, visa)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

seagull schreef:
krisken schreef:Ergens geef ik je geen ongelijk, maar betalen met een smsje lijkt mij net iets handiger dan betalen met je smartphone via internet en dat bakje van je bank er bij :)
Bij de KBC Mobile Banking App heb je geen bakje nodig. :-D
Idem bij Fortis. Een gebruiksnummer en kaartnummer, die je kunt opslaan. Dan nog een wachtwoord en een code van het bakje of een die je via sms krijgt. Persoonlijk vind ik een systeem als PingPing niet slecht, betalen via een smsje, maar met een lage limiet. Het moderne proton. Grote bedragen zou ik sowieso niet gewoon via sms doen :) (wel goedkoper dan pingping)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”