C470 IP + telent = SIP registration failed

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn C470 IP van siemens geeft steeds " SIP registration failed" voor alle mijn providers ( weepee, jumbo, etc.) Dit doet hij sinds wij telenet hebben, maar niet direct vanaf het begin. Als ik in de C470 IP inlog zie ik dat al mijn gegevens gelijk zijn gebleven. Onder "connections" geeft hij voor alle voip providers "registration failed" of "server not accessible"
Het lijkt mij dat hij dus geen verbinding met het internet krijgt. De C470IP maakt wel onderdeel uit van het netwerk en in "mijn telenet" heeft hij een eigen MAC en IP adres.

Is het soms nodig om een port te forwarden??
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Alle velden correct ingevuld ?
zie gelijkaardig probleem: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 29#p420688

Wat betreft de Telenet router.
Sommige mensen hebben problemen met VoIP achter een Telenet router. Maar deze problemen zullen vooral te maken hebben met inkomende calls (NAT). Dit zou in principe géén enkel probleem mogen zijn voor uitgaande gesprekken (het hele port-forwarding verhaal slaat alleen op binnenkomende traffiek)
Volgens mij dus duidelijk iets mis met je settings ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ja alle velden zijn correct in gevuld, heb het nagezien. Vroeger bij BGC werkte het perfect. Heb nooit een wijziging gedaan aan de velden... Ook vreemd dat alle verschillende providers dan ineens registration failed geven.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Dat het bij Belgacom werkte en niet bij Telenet, bewijst niet dat je niets verkeerd hebt ingesteld.
Als je Siemens bijvoorbeeld een manueel adres had achter de BBox2 (192.168.1.xxx), dan zal hij niet werken achter de Telenet router (192.168.0.xxx).
Als je echt hulp wilt krijgen, ga je toch meer details moeten geven, en niet gewoon "alles is goed ingevuld".
Als alles goed ingesteld staat, dan moet het ook werken :)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Vandaag werkt het terug spontaan....
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”