problemen met router in telenet netwerk?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Dranica
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2012, 14:34

Hallo,

Dit is mijn eerste post hier op het forum maar ik lees vaak wel mee hier.
Ik zit met een probleem met mijn telenet verbinding (fibernet XL)
Bij het spelen van een game SWTOR voor de moment. Heb ik sinds gisteren enorm veel last van lagspikes. Omdat ik blijkbaar de enige ben met dit probleem ben ik wat verder gaan zoeken.

Ik ben begonnen met een speedtest naar de telenet server in mechelen waar mijn ping telkens tussen de 10-15 ms zat.
Daarna heb ik even een trace gedaan naar de swtor.com server Dit is geen gameserver maar moet toch op hetzelfde pad liggen denk ik. Hier vond ik dat de derde router op het pad geen (niet altijd) resultaten teruggaf. Zou dit het probleem kunnen zijn? Hier ff de output van tracert swtor.com

Code: Selecteer alles

Tracing route to swtor.com [159.153.92.41]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  DD-WRT [192.168.2.1]
  2     5 ms     5 ms     5 ms  94-227-68-1.access.telenet.be [94.227.68.1]
  3     *       10 ms     6 ms  dD5E0C5C1.access.telenet.be [213.224.197.193]
  4    15 ms     7 ms     7 ms  dD5E0F86E.access.telenet.be [213.224.248.110]
  5     9 ms     8 ms     9 ms  xe-7-2-0.bar2.Brussels1.Level3.net [212.3.234.11
3]
  6    10 ms    11 ms     7 ms  ae-0-11.bar1.Brussels1.Level3.net [4.69.148.177]

  7    20 ms    11 ms    11 ms  ae-6-6.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.148.174]

  8    12 ms    16 ms    13 ms  ae-58-113.csw1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.153.1
94]
  9    10 ms    11 ms    11 ms  ae-1-51.edge3.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.13
7]
 10    11 ms    11 ms    15 ms  xe-1-2-0.er1.ams1.nl.above.net [64.125.14.13]
 11    11 ms    11 ms    11 ms  ge-3-3-0.mpr1.ams1.nl.above.net [64.125.25.13]
 12    10 ms    11 ms    11 ms  so-3-0-0.mpr2.ams5.nl.above.net [64.125.28.90]
 13    27 ms    34 ms    25 ms  xe-5-0-0.mpr1.lhr2.uk.above.net [64.125.24.77]
 14    97 ms    95 ms    98 ms  so-1-1-0.mpr1.dca2.us.above.net [64.125.31.186]

 15    98 ms    95 ms    95 ms  xe-1-3-0.cr1.dca2.us.above.net [64.125.29.21]
 16    97 ms    95 ms   102 ms  xe-1-0-1.er1.iad10.us.above.net [64.125.26.238]

 17   104 ms   111 ms    99 ms  64.125.199.186.t00673-01.above.net [64.125.199.1
86]
 18    98 ms    98 ms    99 ms  159.153.92.82
 19    99 ms   101 ms    97 ms  159.153.92.41

Trace complete.
Hierna heb ik nog wat verder gezocht door een ping tool te gebruiken op swtor.com (colasoft ping tool). Waar uit bleek dat er redelijk wat packet loss was. Elke 5-6 pings is er een timeout.

Code: Selecteer alles

[2012-2-14 14:56:34]Reply form swtor.com: bytes = 64 time = 98ms TTL = 237
[2012-2-14 14:56:35]Reply form swtor.com: bytes = 64 time = 100ms TTL = 237
[2012-2-14 14:56:37]Reply form swtor.com: bytes = 64 time = 99ms TTL = 237
[2012-2-14 14:56:39]Reply form swtor.com: bytes = 64 time = 105ms TTL = 237
[2012-2-14 14:56:40]Reply form swtor.com: Request timed out.
[2012-2-14 14:56:42]Reply form swtor.com: bytes = 64 time = 98ms TTL = 237
[2012-2-14 14:56:43]Reply form swtor.com: bytes = 64 time = 100ms TTL = 237
[2012-2-14 14:56:45]Reply form swtor.com: bytes = 64 time = 100ms TTL = 237
[2012-2-14 14:56:47]Reply form swtor.com: bytes = 64 time = 100ms TTL = 237
[2012-2-14 14:56:48]Reply form swtor.com: Request timed out.
Ik studeer nog toegepaste informatica dus ik heb weinig praktijk ervaring met die dingen is er iemand die meer inzicht heeft? Als ik het bij het rechte eind heb hoe kan ik bij telenet iemand aan de lijn krijgen om dit probleem op te lossen? Ik veronderstel dat je eerst bij de klantendienst komt om dan te horen dat er niks mis is met mijn lijn om dan een technieker te sturen die het niet kan oplossen...

alvast bedankt voor jullie hulp.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dranica schreef:Hier vond ik dat de derde router op het pad geen (niet altijd) resultaten teruggaf. Zou dit het probleem kunnen zijn?
Neen... routers hoeven niet noodzakelijk te antwoorden op een ping.
Dranica schreef:Hierna heb ik nog wat verder gezocht door een ping tool te gebruiken op swtor.com (colasoft ping tool). Waar uit bleek dat er redelijk wat packet loss was. Elke 5-6 pings is er een timeout.
Een timeout is daarom nog geen packet loss (maar voor gamen is het natuurlijk waardeloos). Op basis van de beschikbare informatie kan je trouwens moeilijk aantonen waar het probleem zit (op de betreffende server of ergens onderweg).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Met mijn vroegere Telenet lijn heb ik ook iets gelijkaardigs meegemaakt (bijzondere grote 'lag' bij tijden).

Ik heb toen gedurende een uurtje ping eens laten lopen naar de website van Telenet.
Bleek dat er soms tussen zaten van ruim meer dan 1 seconde.

Probleem bleek uiteindelijk buiten aan het aftakpunt van de coax te zitten.
Een slecht contact, maar net niet slecht genoeg om geen verbinding meer te hebben.
Een graduele verslechtering van het signaal dus.

De eerste contacten met de Telenet helpdesk waren allen: "Geen probleem met uw modem. Uw lijn werkt zoals het hoort."
Slechts na uitdrukkelijke vermelding van de ping tijden én gemeten met een laptop met een Linux live CD rechtstreeks op de modem is men komen kijken en werd de fout herstelt.
Dranica
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2012, 14:34

Hmm het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben. Toch bedankt voor jullie replies!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”