Mijn zus had een verschrikkelijk slechte (< 1000 kbit) ADSL verbinding maar dat was redelijk normaal want op meer dan 5 km van de centrale.
Voor al mijn klanten en familieleden doe ik regelmatig een check of er ondertussen VDSL beschikbaar is.
Dus dat deed ik ook ergens in januari en voor mijn zus was VDSL beschikbaar gekomen.
Ik heb haar gevraagd om contact op te nemen met Belgacom om e.e.a. te regelen en ze heeft er gelijk Belgacom-TV bij besteld.
Vorige week is er een technieker (of in ieder geval iemand met die titel) langsgeweest en is er na 4 uur en 5 BBoxen toch in geslaagd om de de BBOX2 werkende te krijgen (moest alleen maar de BBOX2 omwisselen).
Nu belde mijn zus mij dat internet beter was maar zeker nog niet zo snel als in de andere vestiging van het bedrijf en dat emails ook niet verstuurd werden.
Dus gisteren even gekeken en wat blijkt nu: de BBOX2 staat aangemeld met een Scarlet account waardoor ze de Scarlet SMTP server moet gebruiken en ze heeft maar een 16/1 profiel met een Intense abonnement.
Omdat ik niet zeker was dat Televisie wel geactiveerd was op haar bestaande Belgacom login heb ik haar gevraagd om dit zelf te melden aan de helpdesk van Belgacom. Ik heb haar een email gestuurd met de volledige uitleg (2 lijnen) die ze maar moest voorlezen maar neen hoor: de Helpdeskmedewerker was ervan overtuigd dat het een antivirus probleem was

Deze morgen dan zelf maar even gebeld naar de helpdesk en daar wederom hetzelfde verhaal en er bovenop de melding dat ik niet gemachtigd ben om voor iemand anders problemen aan te kaarten.
Dus bij deze lieve Belgacom mensen: laat eens iemand met verstand naar dit probleem kijken en los het op.