wat doet dit apparaat?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Neem eens een wat grotere foto (bedoel geen close-up).
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik heb het nog nooit gezien bij een telenet installatie , zal wel iets heel oud zijn ........
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Als ik google op FMT,dan kom ik uit op een filter voor draadloze communicatie. Mogelijk is dit van een GSM installatie of iets dergelijk.
Heb je ook een foto van al de apparatuur ? Of het type kabeldat is aangesloten
Heb je ook een foto van al de apparatuur ? Of het type kabeldat is aangesloten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 29 keer
sorry, ik was daar zaterdag, het is genomen beneden in een appartementsgebouw (Maaseik) in de ruimte waar o.a. ook de elektriciteit- en gastellers staan. Weet nog niet exact wanneer ik er terug zal zijn. Wat er ook hing was vermoed ik iets dat met satelliet te maken heeft, een Spaun SMK-5582F.r2504 schreef:Neem eens een wat grotere foto (bedoel geen close-up).
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
dit zal ongetwijfeld een TN tap zijn (kleine kans dat het voor andere zaken gebruikt is, zoals sat, maar wss niet)
normaal kan je het gewoon opendoen met materiaal dat je overal wel kan halen, en dan kan je het ook gewoon zien.
meestal, in het geval van een TN tap (die je eigenlijk dus niet mag opendoen omdat het je eigendom niet is en die blabla)
zullen er 2 tot 8 coax kabels naartoe lopen.
binnenin zitten dan 2 tot 8 (in dit model denk ik 4) filters, gaande van een zwarte A (alle signalen), een paarse R.. (cijfers ff vergeten) (tv signaal),
een ik dacht gele TF (Telenet Only Filter, of TOF), of een rode (geen signaal)
in principe zouden de coax kabels die ernaartoe lopen, in het geval van telenet, en ik zeg nogmaals IN PRINCIPE, een partex-nummering op de coax moeten hangen,
die aangeeft over welke aansluiting het gaat, en een zwart/geel/blauw/rood bandje om aan te geven welk signaal er over die coax kan/mag lopen. (rood natuurlijk zijnde afgesloten)
ditzelfde staat in de bekende paddestoelen buiten, alsook in regio limburg (ex interelectra gebied) tegen gevels en soms nog aan palen.
je zal het in praktisch alle appartementsblokken in de kelder vinden, en meestal in de buurt van zowel de electriciteit alsook de bgc invoer.
normaal kan je het gewoon opendoen met materiaal dat je overal wel kan halen, en dan kan je het ook gewoon zien.
meestal, in het geval van een TN tap (die je eigenlijk dus niet mag opendoen omdat het je eigendom niet is en die blabla)
zullen er 2 tot 8 coax kabels naartoe lopen.
binnenin zitten dan 2 tot 8 (in dit model denk ik 4) filters, gaande van een zwarte A (alle signalen), een paarse R.. (cijfers ff vergeten) (tv signaal),
een ik dacht gele TF (Telenet Only Filter, of TOF), of een rode (geen signaal)
in principe zouden de coax kabels die ernaartoe lopen, in het geval van telenet, en ik zeg nogmaals IN PRINCIPE, een partex-nummering op de coax moeten hangen,
die aangeeft over welke aansluiting het gaat, en een zwart/geel/blauw/rood bandje om aan te geven welk signaal er over die coax kan/mag lopen. (rood natuurlijk zijnde afgesloten)
ditzelfde staat in de bekende paddestoelen buiten, alsook in regio limburg (ex interelectra gebied) tegen gevels en soms nog aan palen.
je zal het in praktisch alle appartementsblokken in de kelder vinden, en meestal in de buurt van zowel de electriciteit alsook de bgc invoer.