wat doet dit apparaat?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

dit hangt, samen met nog dergelijke in een kelder van een appartement. Is dit iets van telenet
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Volgens mij is dit een versterker.
Eén signaal komt binnen en komt versterkt terug buiten op de 4 uitgangen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Neem eens een wat grotere foto (bedoel geen close-up).
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Ik heb het nog nooit gezien bij een telenet installatie , zal wel iets heel oud zijn ........
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Is dit geen VDSL filter zou het niet van BGC kunnen zijn !
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als ik google op FMT,dan kom ik uit op een filter voor draadloze communicatie. Mogelijk is dit van een GSM installatie of iets dergelijk.
Heb je ook een foto van al de apparatuur ? Of het type kabeldat is aangesloten
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:Ik heb het nog nooit gezien bij een telenet installatie , zal wel iets heel oud zijn ........
denk het niet, het gaat om een appartementsgebouw van 2006
bartman
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Neem eens een wat grotere foto (bedoel geen close-up).
sorry, ik was daar zaterdag, het is genomen beneden in een appartementsgebouw (Maaseik) in de ruimte waar o.a. ook de elektriciteit- en gastellers staan. Weet nog niet exact wanneer ik er terug zal zijn. Wat er ook hing was vermoed ik iets dat met satelliet te maken heeft, een Spaun SMK-5582F.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

dit zal ongetwijfeld een TN tap zijn (kleine kans dat het voor andere zaken gebruikt is, zoals sat, maar wss niet)

normaal kan je het gewoon opendoen met materiaal dat je overal wel kan halen, en dan kan je het ook gewoon zien.
meestal, in het geval van een TN tap (die je eigenlijk dus niet mag opendoen omdat het je eigendom niet is en die blabla)
zullen er 2 tot 8 coax kabels naartoe lopen.
binnenin zitten dan 2 tot 8 (in dit model denk ik 4) filters, gaande van een zwarte A (alle signalen), een paarse R.. (cijfers ff vergeten) (tv signaal),
een ik dacht gele TF (Telenet Only Filter, of TOF), of een rode (geen signaal)

in principe zouden de coax kabels die ernaartoe lopen, in het geval van telenet, en ik zeg nogmaals IN PRINCIPE, een partex-nummering op de coax moeten hangen,
die aangeeft over welke aansluiting het gaat, en een zwart/geel/blauw/rood bandje om aan te geven welk signaal er over die coax kan/mag lopen. (rood natuurlijk zijnde afgesloten)

ditzelfde staat in de bekende paddestoelen buiten, alsook in regio limburg (ex interelectra gebied) tegen gevels en soms nog aan palen.
je zal het in praktisch alle appartementsblokken in de kelder vinden, en meestal in de buurt van zowel de electriciteit alsook de bgc invoer.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”