ISO compressie ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik was in de veronderstelling dat een ISO niet compressed was, maar toen ik daarnet terug een ISO maakte van een DVD (VIDEO_TS) directory bleek deze slechts 2.6 GB groot te zijn, terwijl in Windows de individuele files zo'n 4.2 GB groot zijn ? Als ik de ISO open met WinZip dan toont deze de originele file sizes met compression 0% ?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ISO is inderdaad niet gecomprimeerd, maar bij het creëren ervan kan er nagegaan worden of er identieke bestanden meermaals in voorkomen. Indien zo, dan zal de inhoudstafel (of hoe noem je dat) meerdere verwijzingen bevatten naar eenzelfde plaats in die ISO, maar het bestand zelf maar eenmaal opgeslagen. Door dit proces bereik je inderdaad dat het totaal volume kleiner is dan de afzonderlijke delen.
Ik meen mij te herinneren dat Microsoft ooit eens een Office-CD had die zo opgemaakt was.
Computer(k)nul
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Bij video zal je nooit compressie hebben!!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heb de ISO opnieuw aangemaakt en nu lijkt het in orde... geen idee wat er de eerste keer is fout gegaan ?

Bij het aanmaken van de ISO kan ik wel selecteren BD-R, DVD+R of DVD+R DL ... ik zal nog eens opnieuw proberen of hier misschien een verschil zit, al zie ik ook niet meteen in waarom.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”