scarlet (telefonie) en belgacom discovery

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb nu een belgacom classic pstn lijn, en denk er aan vdsl2 internet er bij te nemen.
Omwille van een betaalterminal zal er altijd een telefoonlijn nodig blijven, maar ik weet niet hoe dit momenteel werkt bij scarlet:

Is bij het Internet & Telefonie abonnement de huur van een klassieke pstn lijn bij de prijs van 40 euro inbegrepen, waardoor de betaalterminal zal blijven werken, of werkt de sagem als een ata waar je je telefoon op moet aansluiten en zo dus via voip belt?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

- Voor Scarlet VDSL2 betaal je 35 EUR voor Internet, bovenop je Classic lijn van Belgacom (als je vaste telefoon wil houden)
- Voor Scarlet VDSL2 + telefonie betaal je 40 EUR, daarvoor wordt je nummer geporteerd naar Scarlet VoIP, en heb je geen vaste lijn meer.
- Telefoontoestel wordt inderdaad aangesloten op de Sagem.
- Tegenwoordig werken betaalterminals ook via Internet dacht ik, dus hiervoor speciaal heb geen vaste telefoon meer nodig ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Bedankt voor je snelle reactie, dit is eigenlijk alles wat ik wou weten :)

Over je laatste punt, die bestaan inderdaad. Er zijn echter 2 problemen hiermee:

1) Er is reeds een contract afgesloten voor deze terminal te huren, dit wijzigen gaat waarschijnlijk niet mogelijk zijn, en als het toch zou gaan relatief veel geld kosten
2) Het is een oud gebouw waar geen netwerkbekabeling in de buurt van de terminal voorzien is, en alternatieven hiervoor (wifi, powerlines, ..) zie ik niet meteen zitten
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”