kan er eens iemand hier een kort en bondige handleiding neerzetten hoe e-mail te configureren op een iPhone

Wat is me al gelukt ....
- e-mail's ontvangen lukt, maar blijkbaar blijven der ook nog oude mails die nog op de server staan bij skynet ... wist ik niet dat die dat deden ... nog per groep van 50 binnenlopen. Iets wat op de laptop niet gebeurd ... maar er blijft blijkbaar wel nog een copy achter op de server. e-services maakt me hier eigenlijk ook niet echt wijzer.
Die 50 is iets dat je kan instellen in het instellingen menu van de iPhone dus daar trek ik mijn plan wel mee. Wat ik wil is dus als ik een mail binnenhaal op het éne toestel, dan wil ik die achteraf op het andere toestel ook nog kunnen binnenhalen. Momenteel wel wat verevelend want ik moet op mijn iPhone nu wel constant oude mails wissen. Ik hoop dat daar wel een eind aankomt.
Als ik me op een ander locatie bevindt, waar ik eventueel zelfs gebruik maak van een ander provider of hotspot al dan niet FON bvb. wil ik ook mails kunnen ontvangen en versturen.
- Wat ook vreemd is, is dat ik dus prima mails kan ontvangen via pop.skynet.be maar er blijkbaar géén kan versturen via relay.skynet.be. Ik krijg steeds de melding : De server accepteerd het afzender-adres blabla"@"skynet.be niet.
- Moet SSL aanstaan of niet en waar moet je overal gebruikersaccounts en/of paswoorden die bij die accounts horen invullen.
Graag wat tips please