mpg op dvd

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb me juist een DVD-writer aangekocht.
van Philips, en die ondersteunen nu ook DVD-RW

Tevens heb ik hier op mijn harde schijf een hele boel mpeg-1 video bestanden? Is het mogelijk om hiervan een DVD-VIDEO schijf te maken (dus afspeelbaar in een stand-alone DVD-speler) en zonder hercoderen naar mpeg2?

Kben wel tevreden over mijn toestel. Twas uit de carrefour voor 100 EUR en met een 8x DVD+R schijfje (van dezelfde fabrikant) kon ik toch in 7 minuten 4,1 GB schrijven.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Idegheest,

Waarschijnlijk niet. Want je standalone zal dit niet herkennen als een DVD video dan. Als je bvb nero6.x hebt zal die wel automatisch de files aanpassen indien nodig.

Maar ik wacht een reply af van meon .. dat is een beeld/video freak. :)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Da's een moeilijke. Als je het in DVD-formaat wilt schrijven zal je zowieso naar mpeg2 moeten schrijven. Wat je ook nog kan doen is naar VCD gaan schrijven, maar dan op een DVD-schijfje (dat kan, net zoals je DVD-indeling op een CD kan schrijven - da's een miniDVD dan, maar dat terzijde) of op een klassiek cd-tje. VCD is echter fixed bitrate en jouw mpegjes zullen wel niet aan die standaard voldoen. Nero kan die denk ik wel omzetten. SVCD is ook nog een optie, maar niet alle speler kunnen dat afspelen. SVCD is mpeg2, net zoals DVD, maar tegen een lagere bitrate. Ook hier moet dus weer het een en ander worden omgezet.
Nu weet ik niet of Nero dat allemaal zelf doet.

Ik zou zeggen: probeer het eens uit ;)
Overigens kunnen bijlange niet alle DVD-speler ook DVD(+/-)RW afspelen, dus ook mee oppassen als dat zou mislukken. Ook CD-R en CD-RW wilt wel eens moeilijk doen.
Je heb qua standaarden het meeste kans op succes bij +R, dat leunt het dichtste aan bij DVD-Video.

In het kort, het zou moeten kunnen, maar dus niet door gewoon die bestanden op een DVD te schrijven en dan in je DVD-speler te proppen ;).
Wil je die bestanden enkel op de PC bekijken is dat natuurlijk geen probleem; een DVD is qua gebruik en zo identiek aan een CD, het is de indeling dat er een DVD-video van maakt.
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wel ja dat van een DVD als VCD dat wou ik dus vragen maar k heb die vraag misschien een beetje verkeerd gesteld!
Lukse
Premium Member
Premium Member

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”