Internet Comfort van Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Mathias
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:25

Sinds enige tijd zijn we overgeschakeld naar het pakket "Internet Comfort" van Belgacom, nu zit ik met enkele vragen:

Hoeveel mag ik maandelijks downloaden en wanneer wordt dit reset ?
Op de site van Belgacom wil ik mijn meter van maandelijks volume raadplegen maar deze blijft steeds op 0 GB staan aangezien ik wel verbruik ?
Is het mogelijk dat ik over mijn download limiet zit van deze maand, mijn internet is trager geworden en met de ervaringen van bij Telenet wist ik dat ik dan over mijn download limiet was gegaan.

Alvast bedankt !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

100 GB, daarna 128 kbps tot de laatste resetdatum. Als je je volledig volume hebt verbruikt, staat dat op de website aangeduid.
volumemetercomfort.png
Hoe traag is jouw internet nu dan? Meet eens via speedtest.net.
Mathias
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:25

Mijn meter blijft gewoon op 0 staan en hoe kom ik die datum te weten ?
Moet je die meter soms activeren ?

De resultaten van de speed test:

PING = 23 ms
DOWNLOAD SPEED: 0,11 Mbps
UPLOAD SPEED: 2,30 Mbps
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Als u meter niet werkt naar behoren kan jij niet zien wat je verbruikt hebt. Denk dat je best eens naar de klantendienst kan bellen en vragen of ze deze fout toch nog voor 1 dag rechtzet. Je moet kunnen zien hoe ver je zit met u verbruik.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Mathias
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:25

We gaan morgen eens bellen.
Ik zit belangen nog niet over mijn 100 GB maar toch is mijn internet snelheid traag ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Staat je wifi openbaar?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

of wep/wpa1 met stoute buren ;)
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

ben je zeker op de juiste login ingelogd op u modem?
Anders stuur me u lijnnummer eens via pm... Kijk ik eens vlug.
Speculeren helpt toch niet :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

zal vermoedelijk wel smallband zijn, maar blijkbaar werkt z'n volumemeter nog niet.... pas klant? morgen is een nieuwe maand, modem eens uittrekken na middernacht en zien wat het geeft
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

denkleine schreef:Anders stuur me u lijnnummer eens via pm... Kijk ik eens vlug.
[Mod Edit]
Userbase verheugt zich over het feit dat een aantal Belgacom techniekers of Belgacom partners op het Forum aanwezig zijn, en in hun vrije tijd support geven aan medegebruikers. We zijn echter niet in de mogelijkheid om na te gaan of deze users wel degelijk voor of met Belgacom werken. Het doorgeven van jouw persoonlijke gegevens via pm gebeurt dus volledig op eigen verantwoordelijkheid.

Belgacom's enige officiële vertegenwoordiger op het Forum is Eva_van_Belgacom
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste Matthias,

kan je me via privé-mailbericht je Belgacom lijnnummer (telefoonnummer) bezorgen aub zodat ik kan nakijken of je over de limiet bent.

Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Mathias
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:25

@ Eva
Via dit forum kan ik geen privébericht sturen. Graag een contact adres.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

post nog een berichtje en met wat geluk kan je dan wél een privébericht sturen :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Mathias
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:25

Ok bedankt ik zal proberen
Mathias
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:25

@ Eva

PM gestuurd !
Mathias
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:25

Heb terug een snelle verbinding ! :-D
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

en wat was de reden van de traagheid? smallband?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
PetervT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2012, 14:59

Ook hier een trage verbinding, raadpleging volume geeft alles 0 Gb aan?
PetervT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2012, 14:59

Ik heb al geprobeerd een volume pack te kopen, er wijzigt bij de raadpleging helemaal niets
PetervT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2012, 14:59

Het lijkt of dit komt nadat de nieuwe e-services in gebruik is genomen
PetervT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2012, 14:59

@Eva,

kan ik jou ook mijn gegevens sturen zodat je even kunt kijken?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”