Hoi beste UBers,
Ik gebruik op 3 devices telkens 1 PPPOE connectie, dus telkens 1 public ip (Internet Intense abonnement). Sinds de afgelopen vorige week gebeurt het echter dat één of meerdere ervan er niet in slagen hun connectie te vernieuwen (na 96 uur is dat tegenwoordig zeker, de geforceerde disconnect). Het schijnt te helpen door de modem te rebooten via telnet of even kort zonder stroom te zetten.
Nog iemand hier last van? Het vreemde is dat het de laatste week zich al 2x voor gedaan heeft, waar ik dat ervoor zelden had. Op dit moment heb ik terug 3 actieve PPPOE sessies.
Zou dat kunnen te maken hebben met beperking, bvb dat een pool van ip adressen op dat moment opgebruikt is? Of een andere (externe) limiet waar ik op dat welbepaalde moment tegen aan loop?
Beperking in IP adressen/PPPOE sessies
-
- Moderator
- Berichten: 18466
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Gebruik je soms een Belgacom Hotspot ?
Een WiFi sessie op een Belgacom Hotspot telt voor een van je beschikbare PPPoE sessies.
Een WiFi sessie op een Belgacom Hotspot telt voor een van je beschikbare PPPoE sessies.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.