Beperking in IP adressen/PPPOE sessies

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Hoi beste UBers,

Ik gebruik op 3 devices telkens 1 PPPOE connectie, dus telkens 1 public ip (Internet Intense abonnement). Sinds de afgelopen vorige week gebeurt het echter dat één of meerdere ervan er niet in slagen hun connectie te vernieuwen (na 96 uur is dat tegenwoordig zeker, de geforceerde disconnect). Het schijnt te helpen door de modem te rebooten via telnet of even kort zonder stroom te zetten.

Nog iemand hier last van? Het vreemde is dat het de laatste week zich al 2x voor gedaan heeft, waar ik dat ervoor zelden had. Op dit moment heb ik terug 3 actieve PPPOE sessies.

Zou dat kunnen te maken hebben met beperking, bvb dat een pool van ip adressen op dat moment opgebruikt is? Of een andere (externe) limiet waar ik op dat welbepaalde moment tegen aan loop?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Gebruik je soms een Belgacom Hotspot ?
Een WiFi sessie op een Belgacom Hotspot telt voor een van je beschikbare PPPoE sessies.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”