Na lang gebruik gemaakt te hebben van Telenet, vind ik het hoog tijd om onze vaste telefoon te vervangen door een voip toestel...gebruik makend van 3starsnet in mijn geval. De 3starsnet installatie lijkt eenvoudig, vandaar (weet weinig van voip).
Op vakantie gebruik ik reeds langer een applicatie die naar 12voip gaat zodat ik via het plaatselijke wifi netwerk tegen een aanvaardbare prijs kan telefoneren.
Is het mogelijk om mijn (toekomstig) 3starsnet account te configureren op mijn smartphone, zodat ik het 12voip account kan laten vallen.
Alvast bedankt,
Herman
3starsnet
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Plus Member
Goztow,
bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad, ik wil in eerste instantie mijn vast toestel vervangen. Ik ga direct beginnen aan de tutorial.
bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad, ik wil in eerste instantie mijn vast toestel vervangen. Ik ga direct beginnen aan de tutorial.
-
- Plus Member
Het wordt me allemaal een beetje duidelijker nu. Blijkbaar doet 3STARSNET niets anders dan zowel de inkomende als uitgaande gesprekken verzorgen....en blijkbaar is het mogelijk om dit apart te regelen.
Wat me wel verrast in de tutorial is de vermelding dat je voor een eenmalig bedrag bij WEEPEE je nummer kan laten porteren en dat zij voor dit bedrag je inkomende gesprekken regelen....en dit jaar na jaar ? ...of heb ik dit verkeerd begrepen ?
Ondertussen heb ik ook door dat ik voor mijn uitgaande gesprekken op mijn smartphone al geregistreerd was bij een betamax provider (12VOIP).
Zou ik kiezen voor 3STARSNET, dan neem ik dus aan dat ik mijn smartphone wat betreft uitgaande gesprekken ook kan laten werken op 3STARSNET, niet?
Wat me wel verrast in de tutorial is de vermelding dat je voor een eenmalig bedrag bij WEEPEE je nummer kan laten porteren en dat zij voor dit bedrag je inkomende gesprekken regelen....en dit jaar na jaar ? ...of heb ik dit verkeerd begrepen ?
Ondertussen heb ik ook door dat ik voor mijn uitgaande gesprekken op mijn smartphone al geregistreerd was bij een betamax provider (12VOIP).
Zou ik kiezen voor 3STARSNET, dan neem ik dus aan dat ik mijn smartphone wat betreft uitgaande gesprekken ook kan laten werken op 3STARSNET, niet?
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Wat je zegt over Weepee klopt, Weepee verdient daar ook geld aan, net als alle providers. Ik neem aan dat je 3stars ook kan instellen als sip, net als betamax.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ook hier werk ik met sipdroid. Wel met eigen centrale en Weepee nummers...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti