Even de achtergrond schetsen...
Ik maak al enkele jaren een programma om een beursfuif op verschillende plaatsen tegelijkertijd te houden (http://www.beursfuif.be). De website maakt gebruikt van java en heeft dus tomcat nodig. Momenteel draait deze bij jnet (hosting voor jeugdbewegingen). Deze 'fuif' wordt meestal één of twee keer per jaar gehouden.
Het probleem is dat bij de meeste hostings voor java oude tomcat en jdk's gebruikt worden. Diegene die up-to-date zijn, zijn te kostelijk om maar 1 keer per jaar te gebruiken, en dedicated/shared hosting is dat ook.
Nu vroeg ik mij af of ik mijn 'testserver' thuis niet kon gebruiken om dit te hosten.
Ik heb hier op het forum al eens ergens gelezen dat de bbox2 ongeveer 50 connecties aankan. Tijdens de beursfuif zijn dat er ergens tussen de 200 en 250.
1. Is de 'beperking' van 50 connecties ook het geval als ik de pppoe verbinding door mijn pc laat maken, aangesloten op de bbox2?
2. Zo ja, kan ik een andere modem gebruiken? (We hebben ook BelgacomTV). Fritzbox?
3. Indien een fritzbox mogelijk is, heeft er iemand een idee hoeveel connecties deze aankan?
Alvast bedankt.
Wim
Aantal connecties BBOX2
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
- Bedankt: 70 keer
- Contacteer:
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
- Bedankt: 70 keer
- Contacteer:
Dat risico wil je toch niet nemen?
> Liever niet... En waarschijnlijk ga ik dat ook niet doen, maar ik ben toch benieuwd...
Het aantal connecties is trouwens naar een mysql database, dus wat nu in mijn hoofd zit is de website thuis hosten (zoals trouwens nu het geval is). En de mysql database bij een 'profesionele' hosting plaatsen...
Wim
> Liever niet... En waarschijnlijk ga ik dat ook niet doen, maar ik ben toch benieuwd...
Het aantal connecties is trouwens naar een mysql database, dus wat nu in mijn hoofd zit is de website thuis hosten (zoals trouwens nu het geval is). En de mysql database bij een 'profesionele' hosting plaatsen...
Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
- Bedankt: 44 keer
Waarom zou je de database niet zelf hosten als je de website wel zelf host? Dat zijn alleen maar meer connecties door je bbox. En een database hosten is nu niet bepaald moeilijk als je wel de rest van de website zelf host. Ik zou de pppoe sessie door je pc laten opzetten en de bbox blijven gebruiken. Die 50 connectie limiet is op IP niveau. Je bbox gaat zich niets aantrekken van de ip die over de 2de ppp sessie ligt. Meer dan 50 connecties zijn dan geen probleem. Al blijf ik het riskant vinden.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
- Bedankt: 252 keer
Voor zoiets kan je maar beter een backup oplossing klaarzetten, denk ik, gelijk wat je primaire plan is.