Nieuw fototoestel

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo iedereen,

Mijn zus is op zoek naar een nieuw klein fototoestel, maar ik heb geen idee welk merk/model het beste is. Er heerst hier thuis een vloek over digitale fototoestellen.

1e toestel: lifetec (of toch iets uit " den aldi ")
* Kwaliteit foto's waren bedroevend en software crashte regelmatig
* Scherm kapot na 1 jaar, en werd toen vervangen door volledig nieuw toestel
* Nieuw toestel kapot na 1.5 jaar. De les gaf alleen maar zwart beeld.

2e toestel: Niko
* Extreem traag toestel
* Batterij plat na amper 10 foto's.
* Dit toestel werkt nog, maar wordt nooit gebruikt omdat het te snel plat is.

3e toestel: Panansonic
* Goede foto's, deftige batterij, software in orde.
* Lens geblokkeerd na 8 maanden, aankoopbedrag terug gekregen.
(Dit was tot nu toe het beste van de drie)

Dus nu gaan we naar toestel 4, maar ik weet niet welk model/merk te kiezen.

Vereisten
  • Een basis klein fototoestel, dus geen high-tech toestanden (toch waarschijnlijk enkel voor 'Facebook'-foto's)
  • Minimum 3x optische zoom (liefst 5x)
  • Voldoende kwaliteit in foto's. Filmpjes minder belangrijk.
  • Liefst met SD-kaart, want dat ligt hier nog genoeg
  • Budget: max € 80
  • Geen verre webwinkels. Normaal gezien koop ik bijna alles op amazon, ed. Maar vermits ik al bijna bij ieder fototoestel de garantie heb moeten inroepen, zou ik graag een fysieke winkel of goede betrouwbare Belgische webwinkel (bv. coolblue) hebben.
Wat raden jullie aan? Of ervaringen met bepaalde merken? Of bepaalde lopende promo's?

Alvast bedankt!!!
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik ben uiterst tevreden over Sony. Eens daarnaar kijken?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maak je keuze zou ik zeggen... http://www.digicamshop.be/keuzehulp#!so ... 1&items=15

Persoonlijk zou ik eerder kijken naar een hoge zoom factor, en minder naar de pixels.

Zelf ben ik ook een Sony fan (al moet ik ook toegeven dat m'n twee compacts beide scherm problemen hadden uiteindelijk)... en in het lijstje staat geen Sony (wel onlangs bij Excellent gezien dacht ik voor ongeveer die prijs).

Hier kan je ook eens kijken... http://www.fotokonijnenberg.be/productl ... l&items=20
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Een basis klein fototoestel, dus geen high-tech toestanden (toch waarschijnlijk enkel voor 'Facebook'-foto's)
Een gsm met 3of5 niet goed genoeg voor fb? altijd bij de hand en rechtstreeks uploaden :lol:

Hier en daar me toch al redelijk veel moeten ergeren aan o.a de Olympus VG-110 ik ben nogal fotoschuw zeker als het voor op fb is :P
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 1 keer

Canon IXUS niks? Modieuze kleurtjes (altijd leuk voor dames) en lekker klein. (pakt ook gewoon SD kaartjes)

Afbeelding

http://www.dpreview.com/products/canon/ ... _ixus115hs
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Als het niet dringend is, er passeren er af en toe ook op www.ibood.be aan scherpe prijzen.
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Beste forumlid, ik kocht een Sony DSC P-200 in 2005 ( 7 M). Het toestel werkt nog steeds perfect en geeft goeie foto's. De accu is nog steeds de originele, ik moet die maar af en toe opladen. Moest ik een nieuw toestel overwegen dan zou ik zeker bij Sony gaan kijken. Veel succes bij uw zoektocht.

Alver
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Canon Ixus toestellen +1
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

De Ixus'en zijn een zeer goede keus maar liggen in een iets hogere prijscategorie, dan zit je al snel aan 150 euro.

Anders deze ?

http://www.fotokonijnenberg.be/product/ ... zwart.html

Of deze?

http://www.fotokonijnenberg.be/product/ ... zwart.html

Deze heeft 5x zoom:

http://www.fotokonijnenberg.be/product/ ... blauw.html
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb het eventjes laten liggen omdat ik het te druk hebt, maar tussendoor toch al kunnen kijken.
krisken schreef:Ik ben uiterst tevreden over Sony. Eens daarnaar kijken?
Sony leek mij eerst ook de beste keuze, alleen vind ik niet veel toestellen die aan mijn eisen voldoen (gezien het budget).Sony CyberShot DSC-S5000 heeft geen interne batterij en dat is echt een must. De Sony DSC W510 lijkt wel een interne batterij en SD-kaart te hebben, dus dat model zou wel kunnen.
q-tec schreef:Hier en daar me toch al redelijk veel moeten ergeren aan o.a de Olympus VG-110 ik ben nogal fotoschuw zeker als het voor op fb is :P

De Olympus VG-110 is een kanshebber. Voor €69 en heeft een interne batterij met oplader (dus niet enkel usb). Verder heb ik een vriendin en die was redelijk tevreden van Olympus (ander model). Heb jij ervaring met bovenstaande model?
qless schreef:Canon IXUS niks? Modieuze kleurtjes (altijd leuk voor dames) en lekker klein. (pakt ook gewoon SD kaartjes)
Helaas ligt de prijs voor dat toestel ruim boven de €100 en komt het dus niet in aanmerking. Canon lijkt mij wel een goed merk. De Canon Powershot A1200 heeft geen ingebouwde batterij, dus valt af. De Powershot A2200 heeft dan wel een ingebouwde batterij, dus zou goed zijn. Alleen leunt de prijs weer tegen de €100 aan.

Voorlopige kanshebbers:
Olympus VG-110: €69
Olympus VG-120: €69
Sony DSC W510: €78,99
Waarbij de Olympus VG-120 de voorlopige voorkeur krijgt.

Nog tips of ervaringen?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is er een reden waarom je een interne batterij wenst? Is een batterij die je kan vervangen niet wat beter als je bvb voor langere tijd foto's wilt maken?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Het vorige fototoestel had een interne batterij en opvallend sneller plat (kan ook aan model liggen), zeker met nieuwe duracell-batterijen. Verder ben ik redelijk mileubewust en koop ik bijna altijd oplaadbare batterijen en die gaan minder lang mee en halen niet de kwaliteit van een interne batterij.

Ik weet dat er pro's en contra's zijn, maar ik heb ondertussen al beide gehad en verkies toch een interne batterij.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik zou je niet teveel blind staren op de specs ed..
Ga gewoon naar een fotowinkel of liefst een grote keten, zoals Media Markt, Macro of Vandenborre.
Neem je eigen SD kaartje mee en trek daar eens foto's.

Thuis kan je de foto's dan bekijken op je eigen pc en de kwaliteit onderling beoordelen. In de Exif (rechtermuisknop info) vind je altijd het merk van het toestel!

Maar.. als je dit niet wil, de canon's geven voor mij in low budget (en daar niet alleen) nog altijd mooie resultaten
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Als je de tijd hebt kan je de promoties bij Mediamarkt / Saturn in het oog houden. Ik heb 2 of 3 jaar geleden een Canon Ixus gekocht voor +/- 80 euro, zeer tevreden van en de batterij is oplaadbaar. Enige nadeel voor mij is dat je de batterij in een aparte lader moet opladen en dat het niet via de gewone USB-poort kan zodat je niet mag vergeten om de lader mee te nemen op reis. Batterij gaat 2 à 300 foto's mee.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

+1 voor Sony ... heb 5j geleden ofzo een dsc-t100 gekocht ... dat ding is op menig festivals en vakanties meegekomen ... heeft stof, regen buien en pukkelpop-stormen overleefd, overal onbeschermd (zelfs geen hoesje ofzo) meegesleurd ... is ook wel een aantal keer knal op de grond gevallen (heeft zelfs een bluts van op beton te vallen) ... en werkt nog steeds normaal :) Wel een paar dode/zwarte pixels op de sensor, maar da's na +5j wel volledig normaal denk ik voor dit soort compacte cameras, en valt ook helemaal niet op tenzij je echt gaat inzoomen of in't groot afdrukken.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”