q-tec schreef:Telenet met daarachter een linksys WRT160NL (ik geef elke pc een vast ip dat werkt ffkes en de volgende dag heeft ie gewoon terug .1.101

)
Telenet: Poorten <1024 staan toe, dit is normaal geen probleem.
Als vaste IP's niet werkt kan je IP's proberen reserveren. Werkt dit niet, kan je je IP's ingeven op jouw computers.
Tip: Leg vaste IP's buiten je DHCP-range, maar natuurlijk wel nog in je subnet.
q-tec schreef:Heb ik extra software nodig die het heel easy maakt?
Qua benadering fysieke pc kan er niks tippen aan het ingebouwde RDP van microsoft, daar heb je natuurlijk wel XP Pro of de Business/Ultimate versie nodig bij Vista/W7.
Qua gebruiksgemak en al je computers beheren, ben je voor niet-commercieel gebruik zeer goed met teamviewer.
Een accountje aanmaken en je hebt een mooi overzicht van je computers.
Ook heb je geen gedoe met poorten te forwarden, dit werkt altijd.
q-tec schreef:Moet ik bepaalde dingen instellen op de routers?
Die bepaalde dingen noemen poorten, werk je met RDP, absoluut, met teamviewer is dit niet nodig, maar je zou dit wel kunnen doen om een snellere connectie te hebben.
q-tec schreef:Teamviewer heb ik eens geïnstalleerd maar ik kan er niks mee

Ik zal maar niks zeggen hierop...
q-tec schreef:Momenteel hangt er achter de linksys router (192.168.1.1) een siemens gigaset sx 762 (192.168.2.1) maar vanop een pc achter de linkys kan ik geen pc vinden in het netwerk die achter de siemens hangt en omgekeerd hetzelfde? Wat moet ik daarvoor doen?
Je siemens een IP in 192.168.1.xxx geven, in de veronderstelling dat je het standaard subnet hebt.
Oké de uitleg over subnets is vast wel nog wat vaag, als je meer uitleg wil, laat het maar weten

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –