Remote Desktop

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Het is wel handig om vanop locatie X aan de pc te kunnen op locatie Y of omgekeerd maar ik heb geen idee hoe er aan te beginnen:

Ik heb op X
2 Computers (+laptop)
Telenet met daarachter een linksys WRT160NL (ik geef elke pc een vast ip dat werkt ffkes en de volgende dag heeft ie gewoon terug .1.101 :x )

Op Y
2 Computers (+laptop)
Bbox2 met daarachter een gigabit switch van tcp

De bedoeling is om vanop gelijk welke van de 5pc's naar een van de andere 4 te kunnen.
Heb ik extra software nodig die het heel easy maakt?
Moet ik bepaalde dingen instellen op de routers?

Teamviewer heb ik eens geïnstalleerd maar ik kan er niks mee :lol:

Momenteel hangt er achter de linksys router (192.168.1.1) een siemens gigaset sx 762 (192.168.2.1) maar vanop een pc achter de linkys kan ik geen pc vinden in het netwerk die achter de siemens hangt en omgekeerd hetzelfde? Wat moet ik daarvoor doen?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

q-tec schreef:Telenet met daarachter een linksys WRT160NL (ik geef elke pc een vast ip dat werkt ffkes en de volgende dag heeft ie gewoon terug .1.101 :x )
Telenet: Poorten <1024 staan toe, dit is normaal geen probleem.
Als vaste IP's niet werkt kan je IP's proberen reserveren. Werkt dit niet, kan je je IP's ingeven op jouw computers.
Tip: Leg vaste IP's buiten je DHCP-range, maar natuurlijk wel nog in je subnet.
q-tec schreef:Heb ik extra software nodig die het heel easy maakt?
Qua benadering fysieke pc kan er niks tippen aan het ingebouwde RDP van microsoft, daar heb je natuurlijk wel XP Pro of de Business/Ultimate versie nodig bij Vista/W7.
Qua gebruiksgemak en al je computers beheren, ben je voor niet-commercieel gebruik zeer goed met teamviewer.
Een accountje aanmaken en je hebt een mooi overzicht van je computers.
Ook heb je geen gedoe met poorten te forwarden, dit werkt altijd.
q-tec schreef:Moet ik bepaalde dingen instellen op de routers?
Die bepaalde dingen noemen poorten, werk je met RDP, absoluut, met teamviewer is dit niet nodig, maar je zou dit wel kunnen doen om een snellere connectie te hebben.
q-tec schreef:Teamviewer heb ik eens geïnstalleerd maar ik kan er niks mee :lol:
:bang: Ik zal maar niks zeggen hierop...
q-tec schreef:Momenteel hangt er achter de linksys router (192.168.1.1) een siemens gigaset sx 762 (192.168.2.1) maar vanop een pc achter de linkys kan ik geen pc vinden in het netwerk die achter de siemens hangt en omgekeerd hetzelfde? Wat moet ik daarvoor doen?
Je siemens een IP in 192.168.1.xxx geven, in de veronderstelling dat je het standaard subnet hebt.

Oké de uitleg over subnets is vast wel nog wat vaag, als je meer uitleg wil, laat het maar weten :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Kleine nota wat betreft RDP: Dat protocol is normaal niet versleuteld, en dus niet zo heel veilig.
Best kan je zoiets tunnelen over een ander protocol, zoals SSH. Ik gebruik daarvoor FreeSSHD op de server en Bitvise Tunnelier op de client.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 33 keer

q-tec schreef:Het is wel handig om vanop locatie X aan de pc te kunnen op locatie Y of omgekeerd maar ik heb geen idee hoe er aan te beginnen:

Teamviewer heb ik eens geïnstalleerd maar ik kan er niks mee :lol: [/b]

En een bijkomend vraagje:
Momenteel hangt er achter de linksys router (192.168.1.1) een siemens gigaset sx 762 (192.168.2.1) maar vanop een pc achter de linkys kan ik geen pc vinden in het netwerk die achter de siemens hangt en omgekeerd hetzelfde? Wat moet ik daarvoor doen?
Vreemd wat betreft TEAMVIEWER. Ik gebruik dat al meerdere jaren tot soms 10 keer per dag om onderhoud te doen op een honderdtal PC's die zowat overal staan en heb nog nooit enig probleem gehad. Ik heb wel een commercial account maar dat mag niks uitmaken indien jij dat niet voor commerciele doeleinden gebruikt. Ik neem aan dat je dit programma toch op elke PC gezet hebt die je wil bedienen? Je mag me altijd per PM een tijdstip laten weten wanneer je het eens nader wil bekijken. Op dat tijdstip start je uw Teamviewer ID en het paswoord voor die sessie. Dan kunnen we het samen bekijken.

PS: Wat betreft uw bijkomende vraag. De Linksys en de Gigaset hebben blijkbaar verschillende sub nets of is dat een tikfout ???
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik gebruik ook al jaren Teamviewer. Je moet niets instellen in je routers enz. In diverse reviews komen zij als beste gratis pakket.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Dat teamviewer niet werkte zoals het moet lag aan mij , maar om dat op een andere pc te installeren moet ik daarvoor iedere keer een ander account aanmaken + ander mailadres? Dit valt waarschijnlijk beter op te lossen?
teamvieuwer.png
Je mag me altijd per PM een tijdstip laten weten wanneer je het eens nader wil bekijken. Op dat tijdstip start je uw Teamviewer ID en het paswoord voor die sessie. Dan kunnen we het samen bekijken.
ok, maar ik probeer zelf wel even moest ik er echt niet uitkomen hoor je het wel :-)
Tip: Leg vaste IP's buiten je DHCP-range, maar natuurlijk wel nog in je subnet.
Voorbeeldje graag (misshien van toepassing op mijn instellingen)

Het is toch hier dat ik een vast ip moet instellen hé?
(niet bij "Access Restrictions" => "Applied PCs")
staticip.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

PS: Wat betreft uw bijkomende vraag. De Linksys en de Gigaset hebben blijkbaar verschillende sub nets of is dat een tikfout ???
Dit is van de siemens. Maar als ik die op pakweg 192.168.1.5 wil zetten springt deze gewoon terug op 192.168.2.1
Gigaset.png
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
bobsys1
Pro Member
Pro Member

q-tec schreef: Dit is van de siemens. Maar als ik die op pakweg 192.168.1.5 wil zetten springt deze gewoon terug op 192.168.2.1
Inderdaad die Siemens zal altijd terugspringen want ik zie in uw bijlage dat uw Siemens DHCP server AAN staat en dat zijn basisadres 192.168.2.1 is.
Het was dus geen typefout maar je zit met 2 verschillende subnets zijnde 192.168.1.x en 192.168.2.x
De PC's in het ene net kunnen de PC's in het andere niet zien omdat je gegarandeerd op al die diverse PC's een subnet mask van 255.255.255.0 hebt staan.
Wat je dus moet doen is in de Siemens het basisadres veranderen naar een vrij adres in het subnet van de Linksys. Uw Linksys DHCP server deelt adressen uit van 192.168.1.50 tot 192.168.1.99 dus zet uw Siemens basis adres bvb op 192.168.1.200 en zet dan de Siemens DHCP server AF.
Ik ken de Siemens Gigaset niet van buiten maar ik denk dat je hem in uw geval ook moet aansluiten via zijn LAN poort 4 om hem als switch te gebruiken.
Effe duidelijke, het zou dus moeten aangesloten zijn zoals in bijgaand schema.
bobsys1
Pro Member
Pro Member

q-tec schreef:Dat teamviewer niet werkte zoals het moet lag aan mij , maar om dat op een andere pc te installeren moet ik daarvoor iedere keer een ander account aanmaken + ander mailadres? Dit valt waarschijnlijk beter op te lossen?
Hangt er vanaf. Indien jij de enige bent die vanaf een bepaalde PC een aantal andere PC's wil bedienen dan heb jij alleen een account nodig. Bij installatie op alle andere skip je gewoon het aanmaken van een account maar je neemt wel nota van hun ID. Verder stel je die andere PC's zo in dat ze altijd hetzelfde paswoord gebruiken en niet telkens een ander pw genereren voor iedere sessie. (hun ID veranderd nooit).
Dan ga je in uw account al die "partners" inbrengen met telkens hun paswoord en je kan ieder van hen een eigen gekozen naam geven. Zorg er ook voor dat op die andere PC's Teamviewer samen met windows opstart en klaar. Je kan dan vanuit uw PC met teamviewer inloggen op al die andere.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Voor de siemens mijn opstelling is zoals je deze in schema voorstelde, alsook op poort 4 voor de wan.
Nu dhcp staat af, dan probeer ik de 2.1 te wijzigen naar 1.x maar hij geeft bij elk getal tot 255 deze error
En hoewel de dhcp afstaat heb ik als ip 192.168.2.249 :roll:
Errorsiemens.PNG
Subnet naar 128 helpt ook niet.

Andere oplossingen?
Teamviever straks of morgen eens bekijken.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

meon schreef:Kleine nota wat betreft RDP: Dat protocol is normaal niet versleuteld, en dus niet zo heel veilig.
Best kan je zoiets tunnelen over een ander protocol, zoals SSH. Ik gebruik daarvoor FreeSSHD op de server en Bitvise Tunnelier op de client.
Is toch al "iets" veiliger ... en nooit poort 3389 rechtstreeks for-warden op router .. maar alternatieve poorten .. ( kan ook al niet anders met meerdere pc's )

http://technet.microsoft.com/nl-nl/libr ... 10%29.aspx

Gebruik dit al sinds jaren ... met ( sinds ik pfsense draai met openvpn server ) en zonder vpn .. nog nooit problemen gehad ..
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

q-tec schreef: Andere oplossingen?
Zeker doen, gebruik Teamviewer ook al jaren (voorheen ook gebruik gemaakt van logmein. Zoals Bobsys1 aangeeft kun je een heleboel PC's bedienen vanop afstand (gebruik de methode die hij heeft aangehaald).
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik zelf Teamviewer ook al enkel jaren ... alleen als je het teveel gebruikt vlieg je er uit na 5 min ...
En de licenties zijn niet echt goedkoop .. zeker als je het enkel voor privé gebruikt ..

Maar her werkt inderdaad super .. en gemakkelijk ...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Logmein.com. gebruik ik om vrienden en familie te helpen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bobsys1
Pro Member
Pro Member

q-tec schreef:Voor de siemens mijn opstelling is zoals je deze in schema voorstelde, alsook op poort 4 voor de wan.
Nu dhcp staat af, dan probeer ik de 2.1 te wijzigen naar 1.x maar hij geeft bij elk getal tot 255 deze error
En hoewel de dhcp afstaat heb ik als ip 192.168.2.249 :roll:
Errorsiemens.PNG
Subnet naar 128 helpt ook niet.

Andere oplossingen?
OK. In dat geval (die Siemens is al een paar jaar oud...) denk ik dat het ding verondersteld dat het een ADSL verbinding moet opbouwen terwijl hij in feite al aan een ethernet netwerk hangt.
Probeer eens het volgende:
Zoek of je in het menu iets vindt in de aard van Internet instellingen en dan mogelijk Advanced settings en dan kijken of je daar iets kunt kiezen van Ethernet o.i.d. in plaats van ADSL. Dan weet het ding dat hij niet via PPOE of ander protocol moet gaan zoeken naar een IP. Daarna zal zijn vast IP wel weer moeten gezet worden naar 192.168.1.x en de DHCP server AF. Niet vergeten telkens het ding weer te resetten . Als het nog niet werkt kun je ons dan een URL bezorgen waar we de user manual kunnen vinden van het exacte model van dat ding ?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Deze is al ingesteld op "ethernet" , geen adsl instellingen meer.
Gigainternet.png
* Meervoudige verbindengen staan wel uit!

Handleiding

PS: teamviewer nu ook op de laptop geïnstalleerd en ik kan de pc overnemen, maar de pc zit op de linksys en laptop op gigaset nu nog eens testen op een ander netwerk.
Hoe kan ik een pc overnemen van een kennis? Moet die dan ook teamviewer installeren (en eenmaal ik het id en pasw heb kan ik er toch altijd aan dat is nu ook niet de bedoeling denk ik)?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
bobsys1
Pro Member
Pro Member

q-tec schreef:Deze is al ingesteld op "ethernet" , geen adsl instellingen meer.
Gigainternet.png
* Meervoudige verbindengen staan wel uit!

Handleiding

PS: teamviewer nu ook op de laptop geïnstalleerd en ik kan de pc overnemen, maar de pc zit op de linksys en laptop op gigaset nu nog eens testen op een ander netwerk.
Hoe kan ik een pc overnemen van een kennis? Moet die dan ook teamviewer installeren (en eenmaal ik het id en pasw heb kan ik er toch altijd aan dat is nu ook niet de bedoeling denk ik)?

Ethernet staat wel aan maar probeer daarboven INTERNET eens UIT te zetten. Hij moet namelijk niet naar Internet maar naar een local netwerk. Het moet gewoon een kwestie zijn van settings.

Wat betreft Teamviewer. Het is vanzelfsprekend niet de bedoeling om zomaar op andermans PC in te loggen. Dat kan met de default instellingen ook niet gezien voor elke sessie een ander paswoord gegenereerd wordt. Alleen als de opgeroepen partij beslist dat jij ten alle tijde binnen mag dient hij zelf een vast paswoord te kiezen en dat aan u mee te delen. Zelfs dan kan hij nog altijd zien als jij een sessie begint want dan krijgt hij onderaan rechts op zijn scherm een Teamviewer venster met uw ID. Dat paswoord kan hij ten alle tijde wijzigen. Darenboven zal zijn Teamviewer in de deault mode ook een log van de sessie maken.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Ethernet staat wel aan maar probeer daarboven INTERNET eens UIT te zetten. Hij moet namelijk niet naar Internet maar naar een local netwerk. Het moet gewoon een kwestie zijn van settings.
Internet staat uit maar nog steeds zelfde error.
Gigaset zijn ip is trouwens 192.168.1.50
Inderdaad maar welke setting....(Exposed Host, Routering op basis van beleid:,....veel meer schiet er namelijk niet over) :roll:
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
bobsys1
Pro Member
Pro Member

q-tec schreef: Internet staat uit maar nog steeds zelfde error.
Gigaset zijn ip is trouwens 192.168.1.50
Bedoel je nu dat de Gigaset base adres wel degelijk op 192.168.1.50 staat ????
Dan is het toch OK, dan staat hij toch in hetzelfde subnet als de Linksys ????
De PC's achter de Gigaset staan toch niet meer op een vast IP van het vorige subnet zeker ??
Welp IP gebruik je nu dan om de in de Gigaset te geraken ???
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Ja sorry gigaset krijgt als ip van linksys 192.168.1.50
Voor deze te bereiken is het nog steeds 192.168.2.1
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
bobsys1
Pro Member
Pro Member

q-tec schreef:Ja sorry gigaset krijgt als ip van linksys 192.168.1.50
Dan ben ik hiermede voorlopig aan het eind van mijn Latijn.
Ik kan nog maar twee dingen bedenken om dit alsnog proberen op te lossen...

- Ofwel zou ik die Gigaset hier moeten hebben zodat ik er kon op werken.
- Ofwel wil ik er best samen met u naar kijken via Teamviewer.

PS: Heb je een netwerkscanner ter beschikking ? Iets in de aard van Languard of zo. Indien ja doe eens een subnet scan direct achter de linksys en eentje van achter de Gigaset.
bartvm
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Splashtop Streamer!

Bestaat ook voor iPad of Android. Koste nog geen 5 €.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

bobsys1 schreef:
q-tec schreef:Ja sorry gigaset krijgt als ip van linksys 192.168.1.50
Dan ben ik hiermede voorlopig aan het eind van mijn Latijn.
Ik kan nog maar twee dingen bedenken om dit alsnog proberen op te lossen...

- Ofwel zou ik die Gigaset hier moeten hebben zodat ik er kon op werken.
- Ofwel wil ik er best samen met u naar kijken via Teamviewer.

PS: Heb je een netwerkscanner ter beschikking ? Iets in de aard van Languard of zo. Indien ja doe eens een subnet scan direct achter de linksys en eentje van achter de Gigaset.
De fout die je maakt is .. dat je u gigaset op de lan4/wan aansluit op de linksys router .
De krijgt een ip van de linksys op zijn WAN poort 192.168.1.50 ....en zit je met een dubbele NAT ..
Dan zal hij inderdaad reclameren omdat je WAN en LAN in het zelfde subnet liggen .. wat logisch is ...
Aan de hand van je uitleg begrijp ik dat je de Siemens enkel als AP en Voip wil gebruiken , dus niet als router of modem .
Dan moet je de Siemens volledig los koppelen .. dus niet aan de linksys hangen en en eerst manueel instellen op de de LAN op het juist subnet .
( met een pc op de LAN 1,2,3 of via Wifi kan eventueel ook )
Dus op de lan dan best een ip instellen die niet in je DHCP scope zit op de linksys , en uiteraard DHCP uitschakelen op die Siemens ...
En dan de linksys terug verbinden maar NIET met lan4/WAN maar met lan 1 bijvoorbeeld ..
Dan zitten de gigaset en de linksys op DEZELFDE lan ... 192.168.1.1/24 ...

Update je gaat nog een probleem hebben , je kan blijkbaar geen Gateway instellen op de LAN .. dus je telefonie zal niet werken ( als je dat al gebruikt ? ) Wifi AP is normaal geen probleem das gewoon een brug op de lan ...dus die vind de DHCP van de linksys wel ;
Waarom gebruik je de Gigaset niet als router achter de Telenet modem ? en de Linksys als bijkomend AP ...?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Update je gaat nog een probleem hebben , je kan blijkbaar geen Gateway instellen op de LAN .. dus je telefonie zal niet werken ( als je dat al gebruikt ? ) Wifi AP is normaal geen probleem das gewoon een brug op de lan ...dus die vind de DHCP van de linksys wel ;
Waarom gebruik je de Gigaset niet als router achter de Telenet modem ? en de Linksys als bijkomend AP ...?
1)Probleem is dan dat ik de gigaset gebruik voor voip met een paar rules enzo. Dit is de hoofdtaak van de gigaset (waarom deze, ik had deze nog liggen van dommel)
Dus m.a.w als ik uw oplossing zou gebruiken werkt voip niet meer?
2) Sinds de gigaset achter telenet hangt krijg ik er niet meer dan 20mbs door via de lan vroeger 80mbs als ik nog bij dommel zat, dus de traagste moet achter de snelste(linksys) :-) en de gigaset heeft toch nog 3 extra lan poorten die gebruik ik voor de apparaten die maar enkele mb's verbruiken.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

Yep je moet eigenlijk de Siemens Gigagaset als "client" kunnen instellen op een bestaand netwerk ..
Ik weet met een fritzbox kan dit .. ( doe ik zelf ) . Je zou de intern connectie moeten kunnen instellen als client van een bestaande lan ..maar geen idee of dat kan ...

En dat je maar 20mbit kan halen op die gigaset is wel mogelijk .. LAN TO WAN snelheid zal minder zijn . ( en beter van de Linksys ) .
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Hmm dan ga ik het maar zo laten voip moet wel blijven werken.
Moest ik tussen de telenet modem en linksys een Sam's white box plaatsen zou dat enig effect hebben op mijn snelheid/ problemen met ip range enzo?

Teamvieuwer werkt uitstekend dat is de beste oplossing die ik ken tot nu
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”