Enkele vraagjes (VOIP + digicorder interactief)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer

Hoi,

Ik ben van plan om over te schakelen van belgacom (internet) naar een telenet shake (dig tv + internet -- Basic Shake).

Her en der lees ik dat mensen moeite hebben met VOIP op de nieuwe telenet modems. Hoe zit dat nu precies ? Maakt het hierbij uit of ik een modem only neem of niet ?

Hoe zit het eigenlijk met die interactiviteit ? Heeft dit ook invloed op de programmagids ?
Heb hier in een andere thread gelezen dat de digicorder ook op het internet netwerk aangesloten kan worden. Dit zou handig zijn aangezien ik 1 kabel naar de tv heb lopen, en daar een switch heb hangen. Maakt het hierbij uit welk type modem ik neem ? :-)

Gr,
Deva
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

devastator schreef:Her en der lees ik dat mensen moeite hebben met VOIP op de nieuwe telenet modems. Hoe zit dat nu precies ? Maakt het hierbij uit of ik een modem only neem of niet ?
Er zijn hierover wisselende berichten... sommigen zeggen dat het niet werkt, anderen dan weer wel. Het grote nadeel is echter dat éénmaal gekozen je niet zomaar kan ruilen.
devastator schreef:Hoe zit het eigenlijk met die interactiviteit ? Heeft dit ook invloed op de programmagids ?
Vroeger wel... zonder interactiviteit had je maar twee dagen... echter ik denk dat het nu niet meer uitmaakt en je steeds 14 dagen hebt.
devastator schreef:Heb hier in een andere thread gelezen dat de digicorder ook op het internet netwerk aangesloten kan worden. Dit zou handig zijn aangezien ik 1 kabel naar de tv heb lopen, en daar een switch heb hangen. Maakt het hierbij uit welk type modem ik neem ?
Een decoder mag NOOIT achter een router... tenzij de all-in-one router van Telenet (wat een mooi voordeel is).
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Bestaan er nog geen routers die hetzelfde toelaten als de telenet router? Eventueel met vlan's?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ja, maar da's niet meteen het huis-tuin-en-keuken routertje dat iedereen heeft.

Geen idee of pfSense of RouterOS zoiets kan op een eenvoudige manier
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer

r2504 schreef:
devastator schreef:Hoe zit het eigenlijk met die interactiviteit ? Heeft dit ook invloed op de programmagids ?
Vroeger wel... zonder interactiviteit had je maar twee dagen... echter ik denk dat het nu niet meer uitmaakt en je steeds 14 dagen hebt.
Mmm, dat klikt interessant! In dat geval zou ik gewoon belgacom internet behouden. Heeft het nog andere gevolgen buiten op afstand programmeren en VOD?
r2504 schreef:
devastator schreef:Heb hier in een andere thread gelezen dat de digicorder ook op het internet netwerk aangesloten kan worden. Dit zou handig zijn aangezien ik 1 kabel naar de tv heb lopen, en daar een switch heb hangen. Maakt het hierbij uit welk type modem ik neem ?
Dus als ik de telenet router zou nemen, dan kan ik 1 kabel van de router naar de living kunnen laten gaan en daar een switch plaatsen. Alle apparaten op die switch (incl digicorder) zouden dan op het LAN zitten?

Bedankt voor de antwoorden!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

devastator schreef:Her en der lees ik dat mensen moeite hebben met VOIP op de nieuwe telenet modems. Hoe zit dat nu precies ? Maakt het hierbij uit of ik een modem only neem of niet ?
Ik ken een paar gebruikers die problemen hadden met de all-in-one en VoIP, dus misschien is het het verstandigste modem-only te vragen en daar je eigen router achter te hangen.
r2504 schreef:Vroeger wel... zonder interactiviteit had je maar twee dagen... echter ik denk dat het nu niet meer uitmaakt en je steeds 14 dagen hebt.
Ik heb nog steeds maar twee dagen als ik de modem uitplug, volgens mij is er niets veranderd.
devastator schreef: Mmm, dat klikt interessant! In dat geval zou ik gewoon belgacom internet behouden. Heeft het nog andere gevolgen buiten op afstand programmeren en VOD?
Nee, volgens mij is het enkel VOD, TV-gids en op afstand programmeren.
depeje schreef:Bestaan er nog geen routers die hetzelfde toelaten als de telenet router? Eventueel met vlan's?
Met VLAN's is het sowieso mogelijk, maar dan moet je uiteraard ook een managed switch of router (met VLAN support) aan de andere kant hebben zitten (dat heb je niet nodig als je gebruik maakt van de all-in-one).
devastator schreef: Dus als ik de telenet router zou nemen, dan kan ik 1 kabel van de router naar de living kunnen laten gaan en daar een switch plaatsen. Alle apparaten op die switch (incl digicorder) zouden dan op het LAN zitten?
Klopt. Buiten het feit dat je digicorder theoretisch gezien niet in je LAN zit (hij krijgt een IP-adres in de interne range van Telenet).
r2504 schreef:Ja, maar da's niet meteen het huis-tuin-en-keuken routertje dat iedereen heeft.
Geen idee of pfSense of RouterOS zoiets kan op een eenvoudige manier
Volgens mij is MAC-address based NAT passthrough wel mogelijk met RouterOS of pfSense. Ik weet echter wel zeker dat het niet op een eenvoudige manier gaat lukken :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”